GP Valencie – Závod vyhrál Pedrosa, titul má Márquez
Text: Petr Czyž | Zdroj: motogp.com | Foto: Repsol Media, Red Bull KT Ajo, SKY Racing Team VR46, Estrella Galicia 0,0 MArc VDS, Repsol Media, Movistar Yamaha, Leopard Raci | Zveřejněno: 12.11.2017 | Zobrazeno: 33 309x
Sezona 2017 skončila závodem MotoGP, kde vyhrál domácí Dani Pedrosa, ale titul mistra světa získal Marc Márquez. V klání Moto2 vyhrál Miguel Oliveira a v Moto3 slavil své premiérové vítězství Jorge Martin. Z českých závodníků byl Karel Abraham čtrnáctý, takže za dva body, Jakub Kornfeil skončil osmnáctý, bez bodu. Večer je ve Valencii slavnostní ceremoniál a příští týden už startuje příprava na novou sezonu dvoudenními testy.
Kapitoly článku
MotoGP – Závod
Poslední závod sezony, posledních 30 kol, které rozhodly o vítězi letošního ročníku mistrovství světa. Z první pozice startoval Marc Márquez (Repsol Honda Team), druhý Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3), třetí Andrea Iannone (Team Suzuki ECSTAR). Druhý řada Jorge Lorenzo (Ducati Team), Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) a Michele Pirro (Ducati Team). Z třetí řady vyrazil Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP), Aleix Espargaró (Aprilia Racing Team Gresini) a Andrea Dovizioso (Ducati Team). Karel Abraham (Pull&Bear Aspar Team) startoval osmnáctý. Pol Espargaró (Red Bull KTM Factory Racing) s týmem překročil stanovený počet motorových jednotek na sezonu a proto musel vyrazit z boxové uličky.
První a devátý jezdec na startu, to byla dvojice bojující o titul mistra světa. Oba dělilo v průběžném hodnocení jednadvacet bodů, takže Márquez nepotřeboval tolik riskovat jako Dovizioso, který potřeboval vyhrát.
První pozici si po startu udržel Marc Márquez za něhož se zařadil týmový kolega Dani Pedrosa. Třetí jel Johann Zarco, čtvrtý byl Andrea Iannone, pátý Jorge Lorenzo a šestý Andrea Dovizioso. Karel Abraham se posunul na dvacátou pozici, jeho týmový kolega Álvaro Bautista (Pull&Bear Aspar Team) spadl, ale vrátil se zpátky do závodu. Ve třetím kole zůstával na špici pole Marc Márquez, ale na druhou pozici se posunul Johann Zarco, který měl chuť vyhrát. Havaroval Mika Kallio (Red Bull KTM Factory Racing) a o něco později spadl Aleix Espargaró (Aprilia Racing Team Gresini). Ve čtvrtém kole už závod vedl Johann Zarco.
Po pěti odjetých kolech vedl Johann Zarco následován Marcem Márquezem, který chtěl mít Francouze raději před sebou než za sebou. Třetí byl Dani Pedrosa, čtvrtý Jorge Lorenzo, který viditelně brzdil pátého Andre Doviziosa, jenž ztrácel kontakt na vedoucí závodníky. To byla škoda, protože Márquez nemohl do úniku, Dovizioso by mohl Španěla dojet, ale nemohl se dostat před týmového kolegu. V závodu už nepokračoval Scott Redding (Octo Pramac Yakhnich).
Po deseti kolech vedl Johann Zarco náskokem čtyř desetin, takže bylo jasné, že si ho druhý Marc Márquez kontroluje, aby si nechal v záloze vítězství v závodě, protože pokud by Dovizioso neměl šanci vyhrát, nemusí závod ani dokončit. Třetí byl Dani Pedrosa a čtvrtý Jorge Lorenzo, který měl těsně za sebou Andrea Doviziosa. Čtyři sekundy za dvojicí Ducati jel Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP), který byl ve Valencii tak trošku mimo světla kamer nemluvě o Mavericku Viňalesovi, který jel čtrnáctý. Álvaro Bautista boural podruhé a definitivně skončil.
Sedm kol před cílem Marc Márquez předjel Johanna Zarca, ale byl v nájezdu do první zatáčky delší, protože zázračně odvrátil pád. To hrálo do karet Doviziosovi. Jenže pak spadl Jorge Lorenzo, který týmového kolegu před sebe nepustil, a krátce na to havaroval Andrea Dovizioso. Ten byl delší v jedné za zatáček a v kačírku to položil. Tím bylo dobojováno. Závod vedl Johann Zarco, který měl za sebou Daniho Pedrosu a ten chtěl za každou cenu vyhrát.
Závod vyhrál Dani Pedrosa, druhý projel cílem Johann Zarco, který byl velmi, velmi blízko premiérovému vítězství v MotoGP. Třetí v pořadí závod dokončil Marc Márquez, jenž získává šestý titul mistra světa. V souboji o celkové čtvrté místo v MS vyhrál Dani Pedrosa, který Valentina Rossiho porazil rozdílem dvou bodů. Karel Abraham projel cílem čtrnáctý a z posledního klání sezony si odváží dva body. Nová sezona 2018 začíná už příští týden dvoudenním testem královské kubatury.
25°C, dráha suchá, 26°C, vlhkost: 22%
1. | # | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 46'08.125 |
2. | # | 5 | Johann ZARCO | FRA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | +0.337 |
3. | # | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | +10.861 |
4. | # | 42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +13.567 |
5. | # | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | +13.817 |
6. | # | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +14.516 |
7. | # | 43 | Jack MILLER | AUS | EG 0,0 Marc VDS | Honda | +17.087 |
8. | # | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | +17.230 |
9. | # | 51 | Michele PIRRO | ITA | Ducati Team | Ducati | +25.942 |
10. | # | 53 | Tito RABAT | SPA | EG 0,0 Marc VDS | Honda | +27.020 |
11. | # | 38 | Bradley SMITH | GBR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +30.835 |
12. | # | 25 | Maverick VIÑALES | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | +35.012 |
13. | # | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Racing | Ducati | +38.076 |
14. | # | 17 | Karel ABRAHAM | CZE | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | +41.988 |
15. | # | 8 | Hector BARBERA | SPA | Reale Avintia Racing | Ducati | +47.703 |
16. | # | 76 | Loris BAZ | FRA | Reale Avintia Racing | Ducati | +47.709 |
17. | # | 60 | Michael VAN DER MARK | NED | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | +52.134 |
Závod nedokončil/neklasifikován: | |||||||
# | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 5kol | |
# | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 5kol | |
# | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Ducati Team | Ducati | 6kol | |
# | 22 | Sam LOWES | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 8kol | |
# | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 16kol | |
# | 45 | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Racing | Ducati | 26kol | |
# | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 27kol | |
# | 36 | Mika KALLIO | FIN | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 28kol |
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.