GP San Marina – Vyhrál Márquez, Rossi zůstává lídrem

Třináctý podnik sezony je minulostí a mistrovské body již mají své adresáty. Jedni slaví, druzí odjíždí zklamaní. Takové už je závodění. V Misanu po celý víkend panovalo krásné slunečné počasí a nikoho by nenapadlo, že tomu snad bude jinak. Šlo to vidět i v zahřívacích trénincích, kdy opravdu hrstka závodníků královské kubatury zkoušela výměnu motorek. Jenže v závodu MotoGP došlo hned k dvěma výměnám a to musíme uznat, že nečekal absolutně nikdo. Závod vyhrál Marc Márquez, stupně vítězů slaví dvojice britských závodníků Bradley Smith a Scott Redding. Jorge Lorenzo spadl a nezískal jediný bod. Valentino Rossi jeho zaváhání zčásti využil, byl pátý a nyní vede náskokem třiadvaceti bodů. Závody Moto3 a Moto2 jeli jezdci za slunečného počasí a na suché trati. V třídě Moto2 vyhrál Johann Zarco, první triumf získal v třídě Moto3 Enea Bastianini. Z českých závodníků nebodoval nikdo. Jakub Kornfeil skončil sedmnáctý, jednadvacátý byl Karel Hanika a Karel Abraham.

Kapitoly článku

MotoGP – Závod

Do závodu královské kubatury odstartovala z první řady trojice Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP), Marc Márquez (Repsol Honda Team) a Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP). Z druhého sledu vyrazil Dani Pedrosa (Repsol Honda Team), jezdec na divokou kartu Michele Pirro (Ducati Team) a Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3). Karel Abraham (AB Motoracing) startoval pětadvacátý.

Před startem královské kubatury už nebyla obloha tak blankytně modrá jak tomu bylo ještě dopoledne a před nájezdem na startovní rošt z Misana hlásili dešťové kapky. Pokud by začalo pršet, tak to by to celkem zásadně změnilo situaci. Nikdo by totiž netušil, jak nový asfalt funguje na vodě.

Ještě před nájezdem do zahřívacího kola měl problém s motorkou Michele Pirro, takže musel na boxovou uličku. To byla tedy smůla, protože mu na startu patřila pátá pozice. Ital v boxech vyměnil motorku a vyjel s nastavením na pneumatikách do mokra. Nakonec startoval z boxové uličky.

Krátce po startu vedl závodní pole Jorge Lorenzo před Marcem Márquezem a Valentinem Rossim. Traťoví komisaři kolem dráhy mávali bílými vlajkami a skutečně bylo vidět, že v Misanu může začít pršet. Ve druhém kole už jezdi byli vyrozuměni, že v případě potřeby můžou zajet do boxů vyměnit motorky. Karel Abraham byl dvacátý čtvrtý a za sebou měl Itala Claudia Cortiho (Forward Racing) a Michala Pirra, který měl neuvěřitelnou smůlu.

V pátém kole už vlály vlajky upozorňující na změnu podmínek na trati, což závod dostávalo do zcela nové dimenze. Jorge Lorenzo jel první a to byla nevděčná role, protože neměl možnost zjistit kde to klouže a kde ne, což je celkem nebezpečné. Alespoň pro Španěla. V šestém kole zůstali vedoucí jezdci na trati, ale část pole už zajelo pro motorky s nastavením do deště. V sedmém kole do boxu zajeli vedoucí závodníci Jorge lorenzo, Marc Márquez a Valentino Rossi. Andrea Dovizioso měnil motorku jako jeden z posledních.

Výměnou v boxech získal Marc Márquez, který se posunul do vedení závodního pole. Na druhé pozici ho následoval Jorge Lorenzo, Valentino Rossi ztrácel na první dva tři sekundy. V desátém kole došlo k nehodě Alexe De Angelise (E-Motion IodaRacing Team) a Yonny Hernandeze (Octo Pramac Racing). Kolumbijec spadl a k zemi poslal domácího závodníka, který zůstal ležet na zemi.

Ve dvanáctém kole Valentino Rossi dojel vedoucí dvojici Jorge lorenzo a Marc Márquez, takže byl zpátky v boji o vítězství v závodě. Na čtvrtém místě jel Danilo Petrucci (Octo Pramac Racing), který ztrácel čtrnáct sekund. Na páté pozici figuroval Dani Pedrosa. Karel Abraham jel dvaadvacátý, před českým závodníkem byl Bradley Smith a Loris Baz. V polovině závodu stále vedl Jorge Lorenzo, na druhé pozici pokračoval Valentino Rossi, třetí pozice patřila Marcu Márquezovi.

V sedmnáctém kole vedl Valentino Rossi, druhý jel Jorge Lorenzo a třetí Marc Márquez. Aby to nebylo snadné, tak dráha začala osychat a někteří jezdci už zajížděli do boxů pro motorky s nastavením pro suchou trať. Třeba v osmnáctém kole zamířil Marc Márquez do boxů, ale oba tovární jezdci Yamahy zůstali na dráze. Motorku si vyměnil také Karel Abraham. Do dvacátého kola najeli jezdci Yamahy stále na pneumatikách do mokra, které už měly viditelně dost. Valentino Rossi vedl závodní pole náskokem dvou sekund. Marc Márquez už jel na suchém nastavení a byl čtvrtý v pořadí. Valentino Rossi zůstal na mokrých gumách nejdéle ze všech a hodně ztratil.

V jednadvacátém kole havaroval v patnácté zatáčce Jorge Loorenzo a to byla pořádná rána v rámci jeho bitvy o titul. Navíc si pádem narazil ruku a musel do zdravotního centra na vyšetření. Díky rychlé výměně motorky vedl závodní pole Marc Márquez, na druhém místě jel Bradley Smith, třetí Loris Baz, což je jezdec kategorie Open. Čtvrtý v pořadí byl Scott Redding a na pátém místě jel Valentino Rossi. Ital ale na Reddinga ztrácel patnáct sekund a to do konce závodu scházelo odjet pět kol.

Závod Velké ceny San Marina vyhrál v kategorii MotoGP Marc Márquez, který byl nejen rychlý, ale rovněž velmi dobře našel ten správný moment pro výměnu motorky s nastavením pro suchou trať. Skvělý závod zajel Bradley Smith, který poprvé v kariéře slaví druhé místo v královské kubatuře. Na třetí pozici dojel Scott Redding a to i přesto, že měl v úvodu závodu pád. Britský závodník získal první umístění na stupních vítězů od příchodu do MotoGP v roce 2014. Loris Baz projel cílem čtvrtý a dostal motorku Open hodně vysoko. První pětici uzavřel Valentino Rossi a jeho náskok ve vedení šampionátu nyní představuje třiadvacet bodů. Ital má neuvěřitelnou podporu a musel přijít pozdravit tisíce fanoušků, kteří skandovali jeho jméno na cílové rovince. Karel Abraham závod dokončil jednadvacátý.

GP San Marina, MotoGP – Závod (28kol)
27°C, dráha suchá/mokrá/suchá, 31°C, vlhkost: 34%

1 - Marc MARQUEZ - SPA - Repsol Honda Team - Honda - 48'23.819
2 - Bradley SMITH - GBR - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha - +7.288
3 - Scott REDDING - GBR - EG 0,0 Marc VDS - Honda - +18.793
4 - Loris BAZ - FRA - Forward Racing - Yamaha Forward - +26.427
5 - Valentino ROSSI - ITA - Movistar Yamaha MotoGP - Yamaha - +33.196
6 - Danilo PETRUCCI - ITA - Octo Pramac Racing - Ducati - +35.087
7 - Andrea IANNONE - ITA - Ducati Team - Ducati - +36.527
8 - Andrea DOVIZIOSO - ITA - Ducati Team - Ducati - +37.434
9 - Dani PEDROSA - SPA - Repsol Honda Team - Honda - +39.516
10 - Aleix ESPARGARO - SPA - Team SUZUKI ECSTAR - Suzuki - +39.692
11 - Cal CRUTCHLOW - GBR - LCR Honda - Honda - +41.995
12 - Jack MILLER - AUS - LCR Honda - Honda - +46.075
13 - Mike DI MEGLIO - FRA - Avintia Racing - Ducati - +48.381
14 - Maverick VIÑALES - SPA - Team SUZUKI ECSTAR - Suzuki - +52.325
15 - Alvaro BAUTISTA - SPA - Aprilia Racing Team Gresini - Aprilia - +53.348
16 - Stefan BRADL - GER - Aprilia Racing Team Gresini - Aprilia - +58.828
17 - Nicky HAYDEN - USA - Aspar MotoGP Team - Honda - +1'02.649
18 - Hector BARBERA - SPA - Avintia Racing - Ducati - +1'04.768
19 - Eugene LAVERTY - IRL - Aspar MotoGP Team - Honda - +1'05.677
20 - Claudio CORTI - ITA - Forward Racing - Yamaha Forward - +1kolo
21 - Karel ABRAHAM - CZE - AB Motoracing - Honda - +1kolo

Závod nedokončil/neklasifikován:
Pol ESPARGARO - SPA - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha - 2kola
Jorge LORENZO - SPA - Movistar Yamaha MotoGP - Yamaha - 8kol
Yonny HERNANDEZ - COL - Octo Pramac Racing - Ducati - 19kol
Alex DE ANGELIS - RSM - E-Motion IodaRacing Team - ART - 19kol
Michele PIRRO - ITA - Ducati Team - Ducati - 19kol

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist