GP San Marina pohledem našich

Hned čtyři čeští mušketýři se utkali se svými soupeři při Grand Prix San Marina. I když si pro body dojel nakonec pouze jeden z nich, rozhodně by jsme se nezlobili, kdyby se počet našich reprezentantů na tomto čísle stabilizoval.

Kapitoly článku

Lukáš Šembera (18. místo)


Osmnáctá příčka není vyjádřením toho, čím vším si Lukáš Šembera musel v Grand Prix San Marina projít. Vše podstatné se odehrálo v jejím úplném úvodu a nováček v mistrovství světa tak začal boj o případné světové body či slušný výsledek ze zadních pozic. Nevzdal, ale nakonec se ukázalo, že právě úvod závodu byl rozhodující pro konečný výsledek.
 

Lukáš Šembera: „Úvodní trénink celého víkendu jsme samozřejmě ladili motorku, což trošku komplikovala klouzající trať a tak jsem figuroval ve výsledcích až na 25-té příčce. V sobotu nám drobný pokles teplot pomohl k lepšímu nastavení a také k až o vteřinu rychlejšímu času již v dalším ranním volném tréninku. Byla škoda, že mi navíc ke konci právě tohoto volného tréninku došel v mém nejrychlejším kole benzín, jinak by byl můj čas ještě o něco lepší. Ale nakonec tohle byl základ, který hodně motivoval mne a i mechaniky právě před kvalifikací, z níž jsem vytěžil dobrou startovní pozici. Pravdou je, že jsem měl i trošku štěstí v tom, že jsem se dokázal chytit v posledním kole Itala Iannoneho, a navíc hned za námi byl těsně trénink odmávnut a tak byla trať celkem volná. Startovní pozice byla pro závod sice velmi důležitá, ale start do závodu se mi vůbec nepodařil a ještě před nájezdem do prvního esíčka jsem zhruba o deset pozic přišel. To co se pak navíc v esíčku odehrálo, se nedá nazvat jinak než jako krvavá tlačenka. Nejhůře to odnesl Gadea, který zůstal na zemi a navíc i jeho motocykl. Ani já jsem nevyvázl bez šrámů. /Roztržená kombinéza na noze a prasklá kapotáž na levé straně/. Chvíli mi pak trvalo, než jsem nalezl ten správný rytmus a vypořádal se s několika soupeři, kteří mne brzdili. Pak už byl závod celkem v pohodě, ale hlavně i pro mne zajímavou bitvou nejen se Švýcarem Krummenacherem, ale také Koyamou a Italem Morcianem. Několik kol před cílem jsem byl již i ve vedení této skupiny s drobným náskokem, ale drobné zaváhání mi nedalo možnost se od nich úplně odpoutat. Nakonec mne Krummenacher předjel, neboť jeho novější Aprilie jela na rovinkách velmi dobře a já mu to vracel v zatáčkách. Vzhledem k tomu, co vše se událo, je osmnácté místo slušný výsledek, ale přeci jenom jsem si celý víkend na body oprávněně pomýšlel.“


Jakub Kornfeil (28. místo)

Jakub se při svojí premiéře v mistrovství světa stopětadvacítek během celého víkendu pohyboval kolem třicátého místa, když v obou volných trénincích skončil jednatřicátý, ve kvalifikaci třicátý pátý aby závod nakonec dokončil na dvacátém osmém místě. I když za ním skončil už jen domácí Alessandro Tonucci, Kuba narozdíl od něho nedojel s kolem ztráty a nasbíral plno zkušeností, které se mu budou v jeho další karéře hodit.

Jabub Kornfeil: "Nejsem zrovna šťastný, protože jsem skončil téměř na posledním místě. Start nebyl špatný, a konec konců si myslím, že ani závod nebyl tak špatný, protože jsem během závodu svoje časy stále zlepšoval. V posledních jsem bojoval s Jantulíkem, ale nakonec byl rychlejší na dlouhých rovinkách. Myslím si, že motorka je velmi dobrá, ale jediná věc je, že motor by měl být silnější. Mechanici na něm budou muset pracovat protože jinak je motorka velmi dobrá."

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist