GP Německa – Márquez slaví vítězství, druhý je Pedrosa, třetí Rossi

První polovina sezony je definitivně minulostí. Velká cena Německa byla devátým podnikem v kalendáři mistrovství světa a všechny tři závody nabídly na dráze Sachsenringu parádní podívanou. Na německém okruhu vyhrál v třídě Moto3 Danny Kent. Češi Karel Hanika a Jakub Kornfeil obsadili v pořadí třinácté a čtrnácté místo. V kategorii Moto2 slavil první vítězství kariéry Belgičan Xavier Simeón. V závěru havaroval Esteve Rabat, který bude muset po týdnu znovu na operaci klíční kosti. V královské kubatuře MotoGP vyhrál závod Marc Márquez, druhé místo obsadil Dani Pedrosa, třetí byl Valentino Rossi. Vedoucím jezdcem Moto3 je po devíti kolech Danny Kent, v šestistovkách vede Johann Zarco a v MotoGP Valentino Rossi. Nyní následuje krátká letní přestávka, kterou ukončí desátý podnik sezony v Indianpolis Motor Speedway s datem 9.srpna 2015.

GP Německa – Márquez slaví vítězství, druhý je Pedrosa, třetí Rossi

Kapitoly článku

MotoGP – Závod

Závod královské kubatury byl vypsán na rovných třicet kol. Z první řady startoval Marc Márquez (Repsol Honda Team), Dani Pedrosa (Repsol Honda Team), Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP). Z druhého sledu vyrazil Andrea Iannone (Ducati Team), Yonny Hernandez (Octo Pramac Racing) a Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP). Náhradní jezdec za zraněného Karla Abrahama, Japonec Hiroshi Aoyama (AB Motoracing) startoval dvaadvacátý z osmé řady.

Po startu se do čela závodního pole posunul Jorge Lorenzo následován Marcem Márquezem, Danim Pedrosou a Andrea Iannonem. Za jezdcem Ducati jel Valentino Rossi, který se před nájezdem do druhého kola posunul na čtvrté místo. Ve třinácté zatáčce havaroval Scott Redding (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Racing), což byla pro Brita pořádná smůla. Japonec Hiroshi Aoyama jel dvaadvacátý. Ve čtvrtém kole Valentino Rossi podruhé posunul rekord okruhu na hodnotu 1'21,641 sekundy.

V pátém kole závodu už vedl Marc Márquez, těsně za ním jel Jorge Lorenzo, třetí Valentino Rossi a čtvrtý byl Dani Pedrosa. Vedoucí čtveřice ostatním poodjela na rozdíl 2,5 sekundy. Márquez se snažil dostat do úniku, což se mu dařilo, protože Valentino Rossi bojoval s Jorge Lorenzem o druhou pozici. Lorenzo ale nechtěl Itala před sebe pustit, což je pochopitelné. V závodu už nepokračoval Francouz Mike Di Meglio (Avintia Racing) a Hiroshi Aoyama.

V desátém kole vedl Marc Márquez náskokem 2,4 sekundy před Valentinem Rossim, který v osmém kole předjel týmového kolegu Jorge Lorenza. V nájezdu do desátého kola se před Lorenza dostal také Dani Pedrosa a tovární jezdec Hondy začal stahovat náskok, který si druhý Rossi vytvořil. Jorge Lorenzo už na dvojici Rossi, Pedrosa ztrácel jednu sekundu. Na páté pozici jel Andrea Iannone, šestý byl Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3), sedmý Cal Crutchlow (CWM LCR Honda), osmý Andrea Dovizioso, devátý Yonny Hernandez a první desítku uzavíral Aleix Espargaró (Team Suzuki Ecstar).

Těsně před polovinou závodu havaroval v šesté zatáčce Andrea Dovizioso. Druhou polovinu závodu otevřel vedoucí jezdec Marc Márquez náskokem čtyř sekund na druhého Valentina Rossiho, který na zadním kole vozil Daniho Pedrosu. Jorge Lorenzo ztrácel jednu a půl sekundy. Na čtvrtém místě pokračoval Andrea Iannone, pátý byl Bradley Smith, který zatím s Calem Crutchlowem vyhrával v souboji netovárních jezdců. V sedmnáctém kole už Dani Pedrosa předjel Rossiho a pokračoval na druhém místě.

Ve dvacátém kole měl Marc Márquez náskok na druhého Daniho Pedrosu 4,4 sekundy. Dani Pedrosa jel na druhé pozici, ale měl za sebou Valentina Rossiho, který zřejmě chtěl za Španělem absolvovat větší část druhé poloviny závodu s cílem zaútočit v závěru, aby získal body na Lorenza. Čtvrtý Jorge Lorenzo už ztrácel dvě a půl sekundy. Za pátým Andrea Iannonem se začal přibližovat Bradley Smith, jemuž se podařilo stáhnout Italův náskok pod dvě sekundy.

Pět kol před koncem zaútočil Maverick Viñales (Team Suzuki Ecstar) na desátého Kolumbijce Hernandéze a dostal se do první desítky. Marc Márquez zůstával nadále lídrem s náskokem čtyř sekund. Dani Pedrosa za sebou vozil Valentina Rossiho, takže tady se dal očekávat souboj o druhé místo. Pedrosa to ale nechtěl připustit a snažil se Rossimu ujet natolik, aby jej Ital nestačil atakovat. Tři kola před koncem oba jezdce dělila jedna sekunda, takže Rossi zvolil jistotu šestnácti bodů.

Závod Velké ceny Německa vyhrál Marc Márquez, který se vrací na vrchol pódia poprvé od závodu v Texasu. Na druhém místě projel cílem Dani Pedrosa a pro Hondu tím získal double. Třetím jezdcem v cíli byl Valentino Rossi, což znamená, že před letní přestávkou zůstává nadále lídrem šampionátu. Jorge Lorenzo závod dokončil na čtvrté pozici, Andrea Iannone byl pátý. Nejlépe umístěným jezdcem kategorie Open byl třináctý Hector Barbera.

GP Německa, MotoGP – Závod (30kol)
27°C, dráha suchá, 42°C, vlhkost: 38%

1 - Marc MARQUEZ - SPA - Repsol Honda Team - Honda - 41'01.087
2 - Dani PEDROSA - SPA - Repsol Honda Team - Honda - +2.226
3 - Valentino ROSSI - ITA - Movistar Yamaha MotoGP - Yamaha - +5.608
4 - Jorge LORENZO - SPA - Movistar Yamaha MotoGP - Yamaha - +9.928
5 - Andrea IANNONE - ITA - Ducati Team - Ducati - +20.785
6 - Bradley SMITH - GBR - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha - +23.215
7 - Cal CRUTCHLOW - GBR - CWM LCR Honda - Honda - +29.881
8 - Pol ESPARGARO - SPA - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha - +34.953
9 - Danilo PETRUCCI - ITA - Octo Pramac Racing - Ducati - +35.875
10 - Aleix ESPARGARO - SPA - Team SUZUKI ECSTAR - Suzuki - +37.253
11 - Maverick VIÑALES - SPA - Team SUZUKI ECSTAR - Suzuki - +37.274
12 - Yonny HERNANDEZ - COL - Octo Pramac Racing - Ducati - +42.081
13 - Hector BARBERA - SPA - Avintia Racing - Ducati - +48.611
14 - Alvaro BAUTISTA - SPA - Aprilia Racing Team Gresini - Aprilia - +50.687
15 - Jack MILLER - AUS - CWM LCR Honda - Honda - +53.769
16 - Nicky HAYDEN - USA - Aspar MotoGP Team - Honda - +58.921
17 - Eugene LAVERTY - IRL - Aspar MotoGP Team - Honda - +1'02.738
18 - Alex DE ANGELIS - RSM - E-Motion IodaRacing Team - ART - +1'03.122
19 - Loris BAZ - FRA - Athinà Forward Racing - Yamaha Forward - +1'11.162
20 - Michael LAVERTY - GBR - Aprilia Racing Team Gresini - Aprilia - +1'15.910

Závod nedokončil/neklasifikován:
Claudio CORTI - ITA - Athinà Forward Racing - Yamaha Forward - 8kol
Andrea DOVIZIOSO - ITA - Ducati Team - Ducati - 16kol
Hiroshi AOYAMA - JPN - AB Motoracing - Honda - 26kol
Mike DI MEGLIO - FRA - Avintia Racing - Ducati - 27kol
Scott REDDING - GBR - EG 0,0 Marc VDS - Honda - 0kol

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist