GP Německa – kvalifikační sobota
Text: Petr Czyž | Foto: LCR Honda, Ajo Motorsport, Repsol Honda, Xavier Simeon, Aspar Team, Yamaha Racing, Came Ioda Racing | Zveřejněno: 13.7.2013 | Zobrazeno: 22 126x
Kapitoly článku
Moto3 – kvalifikace
Už po osmi minutách havaroval v jedenácté zatáčce okruhu Sachsenring domácí závodník Jonas Folger (Mapfre Aspar Moto3), jemuž v té době patřil sedmý čas. Folger jezdí s nedoléčeným zraněním zlomeného zápěstí a podobné nepříjemnosti Folger vůbec nepotřebuje. Němec se vrátil zpátky do boxů a čekal až mu opraví jeho Kalex KTM. Tabulku časů vedl po dvanácti minutách s kolem 1´27,886 sekundy Luis Salom (Red Bull KTM Ajo).V polovině německé kvalifikace nejnižší kubatury vedl Alex Rins (Estrella Galicia 0,0) s časem 1´27,587 sekundy. Provizorní první řadu držel druhý Luis Salom (Red Bull KTM Ajo) a třetí Jack Miller (Caretta Technology – RTG) ztrácel necelé čtyři desetiny. Jakub Kornfeil byl v polovině kvalifikační čtyřicetiminutovky šestnáctý s časem 1´28,479 sekundy.
V době, kdy už šlo do tuhého a jezdci začali zrychlovat, explodoval pět minut před koncem kvalifikace motor Salomovy KTM. Kvalifikace tak pro lídra šampionátu skončila předčasně a musel jen přihlížet, jak to nakonec dopadne a jaká pozice na startu mu zůstane. Po skončení kvalifikace měl Salom důvod k úsměvu, druhá pozice mu zůstala.
V závěru kvalifikace už nikdo nedokázal výrazněji zrychlit, takže pořadí zůstalo stejné. Pole Position vyhrál Alex Rins, druhý skončil Luis Salom a třetí je Miguel Oliveira. Němec Jonas Folger startuje čtvrtý, což je dobrý výsledek, když vezmeme v úvahu jeho pád z úvodu kvalifikace. Český závodník Jakub Kornfeil se do závodu kvalifikoval osmnáctým časem.
Časový harmonogram víkendu.
GP Německa, Moto3 – kvalifikace
zataženo, 21°C, dráha suchá, 34°C, vítr 5km/h
01- Alex Rins – Team Estrella Galicia 0,0 – KTM RC 250 GP – 1’27.300
02- Luis Salom – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – + 0.180
03- Miguel Oliveira – Mahindra Racing – Mahindra MGP3O – + 0.259
04- Jonas Folger – MAPFRE Aspar Team Moto3 – KALEX KTM – + 0.279
05- Jack Miller – Caretta Technology RTG – FTR Honda M313 – + 0.299
06- Maverick Vinales – Team Calvo – KTM RC 250 GP – + 0.394
07- Efren Vazquez – Mahindra Racing – Mahindra MGP3O – + 0.453
08- Romano Fenati – San Carlo Team Italia – FTR Honda M313 – + 0.510
09- Jasper Iwema – RW Racing GP – KALEX KTM – + 0.515
10- Alex Marquez – Team Estrella Galicia 0,0 – KTM RC 250 GP – + 0.518
11- Isaac Vinales – Ongetta Centro Seta – FTR Honda M313 – + 0.654
12- Zulfahmi Khairuddin – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – + 0.747
13- Niccolò Antonelli – GO&FUN Gresini Moto3 – FTR Honda M313 – + 0.773
14- Brad Binder – Ambrogio Racing – Suter Honda MMX3 – + 0.787
15- Arthur Sissis – Red Bull KTM Ajo – KTM RC 250 GP – + 0.789
16- Lorenzo Baldassarri – GO&FUN Gresini Moto3 – FTR Honda M313 – + 0.916
17- Philipp Öttl – Tec Interwetten Moto3 Racing – KALEX KTM – + 1.042
18- Jakub Kornfeil – Redox RW Racing GP – KALEX KTM – + 1.057
19- John McPhee – Caretta Technology RTG – FTR Honda M313 – + 1.071
20- Alan Techer – CIP Moto3 – TSR3c Honda – + 1.120
21- Alexis Masbou – Ongetta Rivacold – FTR Honda M313 – + 1.239
22- Alessandro Tonucci – La Fonte Tascaracing – FTR Honda M313 – + 1.239
23- Francesco Bagnaia – San Carlo Team Italia – FTR Honda M313 – + 1.306
24- Juanfran Guevara – CIP Moto3 – TSR3C Honda – + 1.306
25- Niklas Ajo – Avant Tecno – KTM RC 250 GP – + 1.371
26- Livio Loi – Marc VDS Racing Team – KALEX KTM – + 1.384
27- Toni Finsterbusch – Kiefer Racing – KALEX KTM – + 1.402
28- Matteo Ferrari – Ongetta Centro Seta – FTR Honda M313 – + 1.495
29- Ana Carrasco – Team Calvo – KTM RC 250 R – + 1.624
30- Kevin Hanus – Thomas Sabo GP Team – Honda NSF250R – + 1.856
31- Eric Granado – MAPFRE Aspar Team Moto3 – KALEX KTM – + 1.875
32- Hyuga Watanabe – La Fonte Tascaracing – FTR Honda M313 – + 2.029
33- Luca Amato – Mahindra Spiel Kiste – Mahindra MGP3O – + 2.102
34- Florian Alt – Kiefer Racing – KALEX KTM – + 2.137
35- Jules Danilo – Ambrogio Racing – Suter Honda MMX3 – + 3.580
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?