GP Malajsie – Márquez vyhrál podvanácté, Rabat slaví titul

Den závodu v Malajsii byl ve znamení tropických podmínek. Závod nejnižší kubatury vyhrál Efrén Vázquez a boj o titul se přesouvá do Valencie. V třídě Moto2 sice vyhrál Maverick Viňales, ale titul mistra světa už nyní slaví Esteve Rabat. V třídě MotoGP vyhrál Marc Márquez a v boji o celkové druhé místo zůstává Rossi s Lorenzem.

Kapitoly článku

MotoGP – Závod

Do závodu královské kubatury, který se v Malajsii jede na celkem 20kol, startoval z pole position Marc Márquez (Repsol Honda MotoGP), druhý Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) a třetí Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP). Z druhého sledu vyrazila trojice Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP), Andrea Dovizioso (Ducati Team) a Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP). O titulu už je rozhodnuto, ale o druhém místě zatím ne, takže to bylo hlavní téma předposledního klání roku.

Perfektní start předvedl Dani Pedrosa, který se okamžitě posunul do vedení. V první zatáčce byl dlouhý Jorge Lorenzo s Marcem Márquezem, ale zatímco Lorenzo dokázal ještě v prvním kole převzít vedení závodního pole, Márquez se do čela probojovával z páté pozice. V nájezdu do druhého kola havaroval Dani Pedrosa a jeho šance získat druhé místo v šampionátu dostala za své. V závodu už nepokračoval Aleix Espargaró (NGM Mobile Forward Racing) a Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini), protože oba skončili na zemi. Český závodník Karel Abraham jel na patnácté pozici.
Po šesti úvodních kolech jela na špici závodního pole trojice Jorge Lorenzo, Valentino Rossi a Marc Márquez. Čtvrtý Andrea Dovizioso už na tyto tři jezdce ztrácel čtyři sekundy. Na pátém místě byl Stefan Bradl, sekundu za sebou měl šestého Bradley Smithe (Monster Yamaha Tech 3). Velmi dobře si vedl Nicky Hayden s Hiroshim Aoyamou (oba- Drive M7 Aspar), protože oba jeli v první desítce a to v domácím klání svého titulárního sponzora Drive M7. Hayden ale v sedmém kole spadl a závod pro něho skončil. Karel Abraham byl třináctý a Dani Pedrosa, který se po pádu do závodu vrátil, jel na sedmnácté pozici.

V polovině závodu převzal vedení Valentino Rossi a o druhé místo probíhala těsná bitva mezi Jorge Lorenzem a Marcem Márquezem. Jezdec tovární Hondy Lorenza předjel a v nájezdu do jedenáctého kola už byl před Rossim, který byl v poslední zatáčce o něco delší. Čtvrtý Dovizioso už ztrácel necelých sedm sekund, páté místo si držel Stefan Bradl. Karel Abraham v jedenáctém kole závodu už nepokračoval a podruhé skončil na zemi také Dani Pedrosa, který předváděl skvělý návrat, když jel v polovině závodu jedenáctý.
Pět kol před cílem nebylo o vítězi rozhodnuto, protože vedoucí Marc Márquez si na zadním kole vozil Valentina Rossiho, který se nevzdával naděje závod v Malajsii vyhrát a podpořit tak druhou pozici v šampionátu. Třetí Jorge Lorenzo ztrácel na vedoucí jezdce už dvě sekundy. Po odstoupení Danila Petrucciho (Octo IodaRacing Team) v závodu pokračovalo jen patnáct jezdců, takže kdo dojede, ten boduje. Nějaké problémy měl Andrea Dovizioso, který výrazně zpomalil a kolem Itala projel jak Stefan Bradl, tak Bradley Smith.
Závod Velké ceny Malajsie vyhrál Marc Márquez, který si tímto připsal na konto dvanáctý triumf sezony a vyrovnal tak rekord Micka Doohana z roku 1997. Na druhém místě projel Valentino Rossi a dvojí umístění na stupních vítězů zajistil Yamaze třetím místem Jorge Lorenzo. Nejlepším jezdcem kategorie Open je devátý v cíli Héctor Barbera (Avintia Racing). Pozornost si zaslouží výkon šestého Pola Espargara (Monster Yamaha Tech 3), který se zlomeninou druhé nártní kosti dokázal zajet velmi dobrý závod.


GP Malajsie, MotoGP – Závod (20kol)
polojasno, 36°C, dráha suchá, 54°C, vlhkost: 50%

1 - Marc MARQUEZ - SPA - Repsol Honda Team - Honda - 40'45.523
2 - Valentino ROSSI - ITA - Movistar Yamaha MotoGP - Yamaha - +2.445
3 - Jorge LORENZO - SPA - Movistar Yamaha MotoGP - Yamaha - +3.508
4 - Stefan BRADL - GER - LCR Honda MotoGP - Honda - +21.234
5 - Bradley SMITH - GBR - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha - +22.283
6 - Pol ESPARGARO - SPA - Monster Yamaha Tech 3 - Yamaha - +34.668
7 - Yonny HERNANDEZ - COL - Energy T.I. Pramac Racing - Ducati - +38.435
8 - Andrea DOVIZIOSO - ITA - Ducati Team - Ducati - +48.839
9 - Hector BARBERA - SPA - Avintia Racing - Ducati - +50.792
10 - Scott REDDING - GBR - GO&FUN Honda Gresini - Honda - +59.088
11 - Hiroshi AOYAMA - JPN - Drive M7 Aspar - Honda - +1'15.949
12 - Michael LAVERTY - GBR - Paul Bird Motorsport - PBM - +1'17.966
13 - Mike DI MEGLIO - FRA - Avintia Racing - Avintia - +1'27.773
14 - Broc PARKES - AUS - Paul Bird Motorsport - PBM - +1'44.244

Závod nedokončil/ neklasifikován:
Alex DE ANGELIS - RSM - NGM Forward Racing - Forward Yamaha - 1kolo
Danilo PETRUCCI - ITA - Octo IodaRacing Team - ART - 6kol
Dani PEDROSA - SPA - Repsol Honda Team - Honda - 8kol
Karel ABRAHAM - CZE - Cardion AB Motoracing - Honda - 9kol
Nicky HAYDEN - USA - Drive M7 Aspar - Honda - 14kol
Cal CRUTCHLOW - GBR - Ducati Team - Ducati - 16kol
Aleix ESPARGARO - SPA - NGM Forward Racing - Forward Yamaha - 19kol
Alvaro BAUTISTA - SPA - GO&FUN Honda Gresini - Honda - 19kol

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist