GP Kataru – Po pátečních trénincích je první Dovizioso

Kapitoly článku

MotoGP – 1.volný trénink

Po úvodních patnácti minutách vedl časomíru Marc Márquez (Repsol Honda Team) s kolem za 1'56,044 sekundy. Druhý Jorge Lorenzo (Ducati Team) ztrácel dvě desetiny, třetí Danilo Petrucci (Alma Pramac Racing) byl o necelé tři desetiny pomalejší. Časy do Top5 stačili zajet Cal Crutchlow (LCR Honda Castrol) a Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP). Technické problémy trápily Karla Abrahama (Ángel Nieto Team), který hned v úvodu zastavil krátce po výjezdu z boxů a to samé pak absolvoval ještě jednou. V prvním tréninku toho Abraham moc nestihne. Thomas Lüthi (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS) skončil ve štěrku únikové zóny a bez času byl rovněž Tito Rabat (Reale Avintia Racing) a Xavier Simeón (Reale Avintia Racing).

Patnáct minut před koncem úvodního tréninku, který jeli jezdci MotoGP stále za denního světla, vedl časomíru Andrea Dovizioso (Ducati Team), který v devátém kole nastavil 1'55,806 sekundy. Jen 0,082 sekundy ztrácel Jorge Lorenzo, třetí Cal Crutchlow byl o desetinu pomalejší. Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3) a Marc Márquez uzavírali pětici nejrychlejších, které dělilo jen 0,238 sekundy. Český závodník Karel Abraham figuroval na poslední pozici, protože měl problém s motorkou a prozatím měl maximum na hodnotě 2'01,858 sekundy. Ve čtvrté zatáčce zdemoloval prototyp KTM Pol Espargaró (Red Bull KTM Factory Racing), v sedmé zatáčce havaroval Álvaro Bautista (Ángel Nieto Team).

První trénink vyhrál časem 1'55,366 sekundy Andrea Dovizioso, který může být určitě spokojený. Na druhé pozici je Valentino Rossi, jemuž na první pozici schází jen jednašedesát tisícin, což je rovněž výborný vstup do úvodního podniku sezony. Třetí Marc Márquez ztrácí necelé čtyři desetiny, čtvrtý je Andrea Iannone (Team Suzuki ECSTAR) a pátý Jorge Lorenzo. Přímý postup do bitvy o pole position má prozatím také šestý Johann Zarco, Cal Crutchlow, Alex Rins, Danilo Petrucci (Alma Pramac Racing) a Tito Rabat. Naopak jedenáctý Maverick Viñales (Movistar Yamaha MotoGP) momentálně ztrácí na postup jedenáct tisícin. Nejlépe z nováčků zajel patnáctý Hafizh Syahrin (Monster Ymaaha Tech 3). Karel Abraham dostal maximum pod dvě minuty, ale zůstal na čtyřiadvacáté pozici.

GP Kataru, MotoGP – 1.volný trénink
31°C, dráha suchá, 39°C, vlhkost: 24%
1. # 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 1'55.366    
2. # 46 Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 1'55.427 + 0.061
3. # 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 1'55.743 + 0.377
4. # 29 Andrea IANNONE ITA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'55.816 + 0.450
5. # 99 Jorge LORENZO SPA Ducati Team Ducati 1'55.888 + 0.522
6. # 5 Johann ZARCO FRA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1'55.943 + 0.577
7. # 35 Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda CASTROL Honda 1'55.989 + 0.623
8. # 42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'55.997 + 0.631
9. # 9 Danilo PETRUCCI ITA Alma Pramac Racing Ducati 1'56.076 + 0.710
10. # 53 Tito RABAT SPA Reale Avintia Racing Ducati 1'56.111 + 0.745
11. # 25 Maverick VIÑALES SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 1'56.130 + 0.764
12. # 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 1'56.265 + 0.899
13. # 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'56.313 + 0.947
14. # 19 Alvaro BAUTISTA SPA Angel Nieto Team Ducati 1'56.528 + 1.162
15. # 55 Hafizh SYAHRIN MAL Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1'56.544 + 1.178
16. # 43 Jack MILLER AUS Alma Pramac Racing Ducati 1'56.680 + 1.314
17. # 44 Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'56.999 + 1.633
18. # 45 Scott REDDING GBR Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'57.115 + 1.749
19. # 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 1'57.183 + 1.817
20. # 12 Thomas LUTHI SWI EG 0,0 Marc VDS Honda 1'57.211 + 1.845
21. # 21 Franco MORBIDELLI ITA EG 0,0 Marc VDS Honda 1'57.273 + 1.907
22. # 38 Bradley SMITH GBR Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'57.389 + 2.023
23. # 10 Xavier SIMEON BEL Reale Avintia Racing Ducati 1'59.151 + 3.785
24. # 17 Karel ABRAHAM CZE Angel Nieto Team Ducati 1'59.462 + 4.096

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 3.5 Kč od 7 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
chavi přispěl 0.5 Kč
jannyk přispěla 0.5 Kč
Vydris přispěl 0.5 Kč
davidmestak přispěl 0.5 Kč
Biker-VFR přispěl 0.5 Kč
masi přispěl 0.5 Kč
Mailou přispěl 0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist