GP Itálie – neděle v Mugellu

Všechny tři závody motocyklového šampionátu jeli jezdci jednotlivých kubatur za slunečného počasí a na suchém povrchu dráhy okruhu v Mugellu. Závod třídy Moto3 vyhrál Španěl Luis Salom, Scott Redding s přehledem zvítězil v klání Moto2 a Jorge Lorenzo už potřetí v řadě vyhrál závod MotoGP v Toskánsku.

Kapitoly článku

MotoGP - závod

Z první řady startovala do třiadvaceti kol závodu královské kubatury trojice jezdců - Dani Pedrosa (Repsol Honda Team), Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing) a Andrea Dovizioso (Ducati Team). Ve druhé řadě byl čtvrtý Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3), pátý Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP) a šestý Marc Márquez (Repsol Honda Team). Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) startoval dvacátý, Lukáš Pešek (Came IodaRacing Project) čtyřiadvacátý.

Po startu šel do vedení Jorge Lorenzo, těsně za ním jel druhý Dani Pedrosa a třetí Marc Márquez. Valentino Rossi (Yamaha Factory Team) po startu ze sedmé pozice nedokončil ani první kolo domácí Grand Prix, když do něho ve třetí zatáčce narazil Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) a Itala vyvezl mimo trať, kde oba narazili do ochranné bariéry. Pro italského závodníka neuvěřitelná smůla. Celý incident teď šetří Ředitelství závodu. Karel Abraham figuroval na devatenácté pozici, Lukáš Pešek jel jednadvacátý.

V polovině závodu stále vedl Jorge Lorenzo, ale měl na zadním kole přilepené dvě rychlé Hondy Daniho Pedrosy a Marca Márqueze. Tuto dvojici se mu podařilo poprvé setřást až deset kol před cílem. Cal Crutchlow jel čtvrtý, čtyři sekundy za vedoucí skupinkou. O páté místo bojovala trojice závodníků Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP) a jezdci tovární Ducati Andrea Dovizioso a Nicky Hayden (oba Ducati Team). Nejlepším z jezdců CRT byl osmý Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar), na něhož se postupně dotahoval jezdec na divokou kartu Michele Pirro (Ducati Test Team). První desítku uzavíral Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3). Karel Abraham se posunul na šestnácté místo, Lukáš Pešek byl dvaadvacátý.

Pět kol před cílem měl první Jorge Lorenzo náskok téměř pět sekund. Za ním bojovala o druhou pozici týmová dvojice tovární Hondy Dani Pedrosa s Marcem Márquezem. Pedrosa dlouhou dobu odolával Márquezovým atakům, ale čtyři kola před koncem Márquez Španěla Pedrosu překonal a posunul se na druhé místo. Výborně jel čtvrtý Cal Crutchlow, který se postupně přibližoval třetímu Pedrosovi. Tři kola před cílem ale v sedmé zatáčce havaroval Marc Márquez a Crutchlow byl rázem na stupních vítězů.

Italský závod královské kubatury vyhrál Jorge Lorenzo, druhé místo obsadil Dani Pedrosa a třetí projel cílem Cal Crutchlow. Čtvrtý Stefan Bradl ustál závěrečný nápor domácího jezdce Ducati Andrea Doviziosa, který nakonec skončil pátý. Nejlepším jezdcem kategorie CRT je osmý Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar). Karel Abraham závod dokončil patnáctý, takže si do průběžného hodnocení přidal další mistrovský bod. Lukáš Pešek skončil devatenáctý.

18:15 - Ředitelství závodu vyhodnotilo kolizi mezi Álvarem Bautistou a Valentinem Rossim jako klasický závodní incident

GP Itálie, MotoGP – závod
polojasno/ jasno, 22°C, dráha suchá, 38°C, vlhkost 58%, vítr 2km/h

01- Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – 23 kol za 41’39.733
02- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 5.400
03- Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 6.412
04- Stefan Bradl – LCR Honda MotoGP – Honda RC213V – + 19.321
05- Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 19.540
06- Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 26.321
07- Michele Pirro – Ducati Test Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 38.144
08- Aleix Espargaro – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 39.802 (CRT)
09- Bradley Smith – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 40.243
10- Hector Barbera – Avintia Blusens – BQR FTR – + 48.392 (CRT)
11- Randy De Puniet – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 48.480 (CRT)
12- Danilo Petrucci – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW – + 1’13.708 (CRT)
13- Andrea Iannone – Energy T.I. Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP13 – + 1’14.601
14- Colin Edwards – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 1’21.249 (CRT)
15- Karel Abraham – Cardion AB Motoracing – ART GP13 – + 1’25.738 (CRT)
16- Yonny Hernandez – Paul Bird Motorsport – ART GP13 – + 1’27.339 (CRT)
17- Michael Laverty – Paul Bird Motorsport – PBM 01 – + 1’27.758 (CRT)
18- Bryan Staring – GO&FUN Honda Gresini – FTR Honda MGP13 – + 1’44.424 (CRT)
19- Lukáš Pešek – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW – + 1’45.227 (CRT)

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist