GP Itálie - neděle v Mugellu

Kapitoly článku

MotoGP – Závod

Před šedesáti čtyřmi tisíci diváků startovala z první řady trojice Dani Pedrosa (Repsol Honda), Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing) a Héctor Barberá (Pramac Racing). Start a průjezd první zatáčkou zvládl nejlepším možným způsobem Jorge Lorenzo, jenž se tak dostal do vedení závodního pole MotoGP. Na druhém místě jel Andrea Dovizioso (Monster Yamaha Tech 3), třetí byl Dani Pedrosa, čtvrtý Nicky Hayden (Ducati Team) a páté místo si držel Stefan Bradl (LCR Honda). Héctor Barberá se okamžitě po startu propadl na šesté místo a byl vedoucím jezdcem druhé skupinky, kde jel Ben Spies (Yamaha Factory Racing), osmý Casey Stoner (Repsol Honda), devátý Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) a desátý Valentino Rossi (Ducati Team). Nejlepším jezdcem CRT byl ve třetím kole dvanáctý Randy De Puniet (Power Electronics Aspar).

Po pěti kolech už v závodu nepokračoval Michele Pirro (San arlo Honda Gresini), jemuž se podařilo vyjet mimo trať a později dostal černou vlajku za nedovolený manévr na trati. Téměř sekundu náskoku už měl vedoucí Lorenzo před druhým v pořadí Danim Pedrosou, třetí Andrea Dovizioso už ztrácel 1,329 sekundy. Čtvrté místo patřilo Bradlovi, páté Haydenovi a na šestém už v závodu pokračoval Casey Stoner. Dvě sekundy za Australanem se pohyboval sedmý Valentino Rossi, osmý jel Brit Crutchlow, devátý byl Barberá a první desítku uzavíral se ztrátou téměř osmi sekund Álvaro Bautista (San Carlo Honda Gresini).

V nájezdu do desátého kola chyboval v první zatáčce Andrea Dovizioso, který tím přišel o třetí pozici, na kterou se posunul Němec Bradl. Chyboval také Casey Stoner, jemuž se podařilo předjet Nicky Haydena, ale pak vyjel mimo trať a po návratu zpět na dráhu se zařadil až za devátého Álvara Bautistu. V jedenáctém kole havaroval Yonny Hernández (Avintia Blusens), ale bez vážných následků na zdraví. V polovině závodu jel první Jorge Lorenzo, druhý Dani Pedrosa a na třetím místě pokračoval Stefan Bradl. Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing) zajel do boxů a závod nedokončil.

Šest kol před cílem bojoval Casey Stoner s Álvarem Bautistou a Australan devátého Španěla předjel jen díky tomu, že do něho narazil, což už bylo tento víkend podruhé, kdy došlo z jeho strany ke kontaktu s některým z jezdců. Bautista tento zákrok ustál, ale na kombinéze a kapotáži určitě najde stopy Stonerova ataku. O šestou pozici bojovala další dvojice Valentino Rossi s Calem Crutchlowem a o třetí místo probíhala bitva mezi Stefanem Bradlem a domácím Doviziosem.

Tři kola před cílem předjel Dovizioso Němce Bradla a posunul se díky tomu na třetí místo. Rossi s Crutchlowem se probojovali těsně za pátého Haydena a Stoner předjel devátého Héctora Barberu. V posledním kole Američan zaútočil na Bradla, jenže byl po vzájemné potyčce dlouhý, čehož využil Rossi, který atakoval jeho páté místo a to si udržel až do cíle.

Závod italské Grand Prix vyhrál s náskokem pěti sekund Jorge Lorenzo, druhé místo obsadil Dani Pedrosa a třetí pozici na stupních vítězů získal domácí jezdec Andrea Dovizioso. Velmi dobře zajel Stefan Bradl, který skončil čtvrtý. Nejlepším jezdcem kategorie CRT byl dvanáctý Randy De Puniet.

V pondělí 16. července jezdci a týmy MotoGP v Mugellu testují.

GP Itálie, MotoGP – Závod
Jasno, 25°C, dráha suchá, 45°C

01- Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – 23 kol za 41’37.477
02- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 5.223
03- Andrea Dovizioso – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 10.665
04- Stefan Bradl – LCR Honda MotoGP – Honda RC213V – + 10.711
05- Valentino Rossi – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP12 – + 11.695
06- Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 12.060
07- Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP12 – + 12.235
08- Casey Stoner – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 30.617
09- Hector Barbera – Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP12 – + 31.728
10- Alvaro Bautista – San Carlo Honda Gresini – Honda RC213V – + 34.589
11- Ben Spies – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 57.862
12- Randy De Puniet – Power Electronics Aspar – ART GP12 – + 59.963 (CRT)
13- Aleix Espargaro – Power Electronics Aspar – ART GP12 – + 1’11.200 (CRT)
14- James Ellison – Paul Bird Motorsport – ART GP12 – + 1’11.458 (CRT)
15- Mattia Pasini – Speed Master Team – ART GP12 – + 1’11.828 (CRT)
16- Ivan Silva – Avintia Blusens – BQR MotoGP – 1 kolo (CRT)

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist