GP Indianapolisu – neděle v IMS

Den závodu v Indianapolis Motor Speedway byl bohatý na zajímavé a napínavé závody všech tří motocyklových kubatur. V třídě Moto3 slavil vítězství Alex Rins, závod šestistovek vyhrál Esteve Rabat a v královské kubatuře dominoval Marc Márquez. Z českých závodníků zajel nejlépe Jakub Kornfeil, který projel cílem závodu Moto3 desátý.

Kapitoly článku

MotoGP – závod

Na startu královské kubatury stála v první řadě trojice vedoucích závodníků šampionátu první Marc Márquez (Repsol Honda Team), druhý Jorge Lorezo (Yamaha Factory Racing) a třetí Dani Pedrosa (Repsol Honda Team). Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) do závodu kvůli následkům pádu z přípravy nenastoupil, takže na startu zůstal jediný český jezdec Lukáš Pešek (Came IodaRacing Project), jemuž patřila dvaadvacátá startovní pozice. Nezávodil ani zraněný Američan Ben Spies (Pramac Racing).

Do čela závodního pole vystřelil krátce po startu jako šíp Jorge Lorenzo, za rodáka z Mallorky se zařadil Dani Pedrosa, třetí jel Marc Márquez, čtvrtý Bradley Smith a první pětici uzavíral Cal Crutchlow (oba Monster Yamaha Tech 3). Lukáš Pešek zůstal na dvaadvacáté pozici, která byla rázem poslední, když ze závodu ještě v prvním kole odstoupil jezdec na divokou kartu Blake Young (Attac Performance).

Po pěti úvodních kolech vedl závodní pole Jorge Lorenzo, ale těsně za ním už jeli oba jezdci tovární Hondy Dani Pedrosa a Marc Márquez. Čtvrtý Cal Crutchlow ztrácel na Márqueze sedm desetin, ale velmi rychle se za Crutchlowem přibližoval pátý Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini). Šestý jel osamocen Stefan Bradl (LCR Honda), sedmý Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing), osmý Nicky Hayden a devátý Andrea Dovizioso (oba Ducati Team). Nejlepším jezdcem týmu CRT byl dvanáctý Aleix Espargaró (Power Electronics Aspar Team), jehož týmový kolega Randy De Puniet zajel do boxů a v závodu nepokračoval (pravděpodobně výpadek řízení trakce). Lukáš Pešek jel jednadvacátý.

Těsně před polovinou závodu šel do vedení Marc Márquez, na druhém místě pokračoval Jorge Lorenzo a třetí Dani Pedrosa. Na čtvrté místo se posunul Álvaro Bautista, čtvrtý byl Cal Crutchlow, pátý Stefan Bradl a šestý Valentino Rossi, který ale na Němce ztrácel pět sekund. V závodu pokračovalo jednadvacet jezdců, ale ne dlouho, protože v patnáctém kole zajel do boxů Lukáš Pešek a závod pro něho skončil.

Pět kol před cílem měl vedoucí Marc Márquez náskok přes dvě sekundy, Jorge Lorenzo zůstával na druhé pozici a třetí pokračoval Dani Pedrosa. O čtvrtou pozici soupeřil Álvaro Bautista s Calem Crutchlowem, ale ve stejném okamžiku se za nimi objevil Valentino Rossi, jehož druhá polovina závodu probíhala ve velkém stylu. Rossi cítil šanci získat body za čtvrté místo a v posledních čtyřech kolech začala pořádná bitva. Na ostří nože bojoval také Lorenzo s Pedrosu o druhou pozici a Pedrosa šel v předposledním kole před Lorenza.

Tak to byl tedy závěr … Závod vyhrál Marc Márquez, druhý projel cílem Dani Pedrosa a třetí skončil Jorge Lorenzo. Ovšem to, co se dělo za nimi nemělo chybu. Valentino Rossi vybojoval čtvrtou pozici po nervy drásajících soubojích s Calem Crutchlowem, který skončil pátý a šestým Álvarem Bautistou. Dvojice Ducati Nicky Hayden a Andrea Dovizioso, tak ti předvedli, že Desmosedici dokáže zvládnout jízdu přes překážky, když se vzájemně vytlačili na obrubník, který přeskočili a bok po boku zamířili do cíle. Nejlepším jezdcem CRT je Aleix Espargaró, který závod dokončil na dvanácté pozici.

GP Indianapolisu, MotoGP – Závod
polojasno, 28°C, dráha suchá, 50°C, vítr 3Km/h

01- Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V –  44’52.463
02- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 3.495
03- Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 5.704
04- Valentino Rossi – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 19.895
05- Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 19.955
06- Alvaro Bautista – GO&FUN Honda Gresini – Honda RC213V – + 20.061
07- Stefan Bradl – LCR Honda MotoGP – Honda RC213V – + 24.842
08- Bradley Smith – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 40.690
09- Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 40.701
10- Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 40.823
11- Andrea Iannone – Energy T.I. Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP13 – + 59.668
12- Aleix Espargaro – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 1’06.650 (CRT)
13- Colin Edwards – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 1’09.462 (CRT)
14- Claudio Corti – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 1’15.207 (CRT)
15- Hiroshi Aoyama – Avintia Blusens – BQR FTR – + 1’20.159 (CRT)
16- Hector Barbera – Avintia Blusens – BQR FTR – + 1’25.897 (CRT)
17- Danilo Petrucci – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW – + 1’29.616 (CRT)
18- Michael Laverty – Paul Bird Motorsport – PBM 01 – + 1’36.388 (CRT)
19- Bryan Staring – GO&FUN Honda Gresini – FTR Honda MGP13 – +1kolo (CRT)

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist