GP Francie v Le Mans - závod

Valentino Rossi vítězí a dostává se do čela průběžného pořadí královské kubatury MotoGP. Pešek ani Abraham bohužel cíl neviděli.

Mika Di Meglio vyhrál závod třídy 125 ccm na Derbi,  který musel být ve 14. kole přerušený kvůli dešti. Stal se tak po 29. letech prvním Francouzem, který zvítězil na domácí trati v Le Mans. Druhý dojel Smith a třetí Terol na Aprilii.

Závod kategorie do 250 ccm nepřinesl žádné body pro České barvy. Karel Abraham bohužel nedojel a takto popsal své pocity po závodu:

"Startoval jsem opatrně, protože jsem předtím neměl možnost projet si tuto trať mokrou. V závodu vyšlo sluníčko a trať osychala, což bylo velmi zrádné, protože v některých zatáčkách byla trať stále mokrá. Dlouhou dobu jsem se snažil dostat na bodované pozice. V předposledním kole ale přední kolo motorky ztratilo adhezi a už se nedalo nic dělat. Já i tým jsme do Le Mans odjížděli s větším očekáváním, ale jak kvalifikace, tak závod se bohužel nevydařili."

Lukáš Pešek po vydařeném startu upadl a i když se následně vrátil na trať, závod nedokončil. Jak to viděl on?

Lukáši, jak hodnotíš dnešní závod z tvého pohledu?

Dnes určitě spokojený být nemůžu. Bohužel se závod jel v pro mě nových podmínkách, kdy to bylo v poměru mokrá:suchá trať 50:50 a doplatil jsem na chybu, která znamenala pád. Start byl super, pak se mi to ale v tom esíčku zavlnilo, tak jsem zařadil dvojku, zavlnilo se to zase, takže se přede mě asi 4 dostali. Pak jsem tam byl ve skupince a už jsem se cítil docela tak, že bych jim mohl začít ujíždět, pak však přišla chyba a pád. Při tom pádu se mi ulomila levá stupačka. Zbytek závodu jsem ještě zkusil bez stupačky, jestli to někam nedotáhnu, ale pak, když jsem viděl, že už je všechno ztracený, tak jsem zajel do boxů.

Jak se jede bez stupačky?
Bez stupačky se jede jak bez jednoho oka, protože na výjezdech se jede pořád ve stupačkách. Já jsem bohužel jednu stupačku neměl a nemohl jsem motorku pořádně přišlápnout k zemi, plus mi ještě padala pořád noha z motorky.“

Bylo složité najít nastavení na podmínky závodu?
„Určitě bylo složitý najít správné nastavení, protože i v normálních podmínkách jej zatím hledám obtížně. Teď navíc byla i volba, jestli suchou nebo mokrou gumu a myslím si, že tým to udělal dobře a v podstatě tak, jak to měli všichni ostatní.“

Královskou kategorii MotoGP vyhrál po druhé za sebou Ital Valentino Rossi a vyhoupl se tak do čela celkového hodnocení šampionátu. Heroický výkon předvedl Španěl Jorge Lorenzo, který má ze Šanghaje stále zlomené kotníky. Přesto vybojoval druhé místo necelých pět sekund za Rossim. Třetí dojel Colin Edwards, všichni na Yamaze.


Výsledky:

MotoGP:
1 46 V.ROSSI YAMAHA FIAT 44'30"799
2 48 J.LORENZO YAMAHA FIAT 44'35"796 + 4"997
3 5 C.EDWARDS YAMAHA TECH 3 44'37"604 + 6"805
4 2 D.PEDROSA HONDA REPSOL 44'40"956 + 10"157
5 7 C.VERMEULEN SUZUKI 44'52"561 + 21"762
6 4 A.DOVIZIOSO HONDA JiR 44'53"194 + 22"395
7 65 L.CAPIROSSI SUZUKI 44'58"605 + 27"806
8 69 N.HAYDEN HONDA REPSOL 44'58"794 + 27"995
9 14 R.DE PUNIET HONDA LCR 45'00"143 + 29"344
10 56 S.NAKANO HONDA GRESINI 45'01"621 + 30"822
11 24 T.ELIAS DUCATI ALICE 45'05"953 + 35"154
12 15 A.DE ANGELIS HONDA GRESINI 45'07"015 + 36"216
13 50 S.GUINTOLI DUCATI ALICE 45'22"837 + 52"038
14 13 A.WEST KAWASAKI 46'00"106 + 1'29"307
15 33 M.MELANDRI DUCATI 46'10"422 + 1'39"623
16 1 C.STONER DUCATI 44'47"085 + 16"286

0 21 J.HOPKINS KAWASAKI 25'36"029
0 52 J.TOSELAND YAMAHA TECH 3 3'19"828

250 ccm:
1 6 A.DEBON APRILIA 47'27"406
2 58 M.SIMONCELLI GILERA 47'32"222 + 4"816
3 75 M.PASINI APRILIA 47'32"404 + 4"998
4 72 Y.TAKAHASHI HONDA 47'33"176 + 5"770
5 36 M.KALLIO KTM 47'33"603 + 6"197
6 54 M.POGGIALI APRILIA 47'33"880 + 6"474
7 4 H.AOYAMA KTM 47'42"315 + 14"909
8 60 J.SIMON KTM 47'44"932 + 17"526
9 41 A.ESPARGARO APRILIA 48'00"331 + 32"925
10 55 H.FAUBEL APRILIA 48'04"125 + 36"719
11 12 T.LUTHI APRILIA 48'16"374 + 48"968
12 21 H.BARBERA APRILIA 48'24"243 + 56"837
13 15 R.LOCATELLI GILERA 48'25"233 + 57"827
14 19 A.BAUTISTA APRILIA 48'32"813 + 1'05"407
15 14 R.WILAIROT HONDA 48'51"742 + 1'24"336
16 25 A.BALDOLINI APRILIA 48'51"983 + 1'24"577
17 90 F.SANDI APRILIA 47'37"804 + 10"398
18 10 I.TOTH APRILIA 47'58"293 + 30"887
19 7 R.GOMEZ APRILIA 48'05"598 + 38"192

0 17 K.ABRAHAM APRILIA 45'35"682 + 0 + 0 0.00 24
0 45 D.PRADITA YAMAHA 46'19"577 + 0 + 0 0.00 24
0 52 L.PESEK APRILIA 41'01"055 + 0 + 0 0.00 21
0 32 F.LAI GILERA 28'39"003 + 0 + 0 0.00 13
0 50 E.LAVERTY APRILIA 22'27"532 + 0 + 0 0.00 11

125 ccm:
1 63 M.DI MEGLIO DERBI 8'10"046
2 38 B.SMITH APRILIA 8'10"711 + 0"665
3 18 N.TEROL APRILIA 8'11"449 + 1"403
4 44 P.ESPARGARO DERBI 8'16"358 + 6"312
5 29 A.IANNONE APRILIA 8'19"064 + 9"018
6 17 S.BRADL APRILIA 8'19"930 + 9"884
7 6 J.OLIVE DERBI 8'21"736 + 11"690
8 8 L.ZANETTI KTM 8'22"601 + 12"555
9 35 R.DE ROSA KTM 8'25"485 + 15"439
10 11 S.CORTESE APRILIA 8'28"044 + 17"998
11 30 P.TUTUSAUS APRILIA 8'28"070 + 18"024
12 34 R.KRUMMENACHER KTM 8'28"175 + 18"129
13 5 A.MASBOU LONCIN 8'30"251 + 20"205
14 24 S.CORSI APRILIA 8'31"059 + 21"013
15 69 L.ROSSI HONDA 8'32"288 + 22"242
16 73 T.NAKAGAMI APRILIA 8'32"549 + 22"503
17 12 E.RABAT KTM 8'33"185 + 23"139
18 1 G.TALMACSI APRILIA 8'33"578 + 23"532
19 19 R.LACALENDOLA APRILIA 8'34"045 + 23"999
20 77 D.AEGERTER DERBI 8'35"425 + 25"379
21 33 S.GADEA APRILIA 8'35"930 + 25"884
22 99 D.WEBB APRILIA 8'38"717 + 28"671
23 95 R.MURESAN APRILIA 8'40"314 + 30"268
24 60 M.RANSEDER APRILIA 9'09"512 + 59"466

0 21 R.LASSER APRILIA 4'26"111 + 0 + 0 0.00 2
0 52 S.LE COQUEN HONDA 2'17"200 + 0 + 0 0.00 1
0 61 G.PELLINO 3'20"911 + 0 + 0 0.00 1
0 22 P.NIETO KTM 0"000 + 0 + 0 0.00 0
0 27 S.BIANCO APRILIA 0"000 + 0 + 0 0.00 0
0 36 C.CARRILLO HONDA 0"000 + 0 + 0 0.00 0
0 41 T.SIEGERT APRILIA 0"000 + 0 + 0 0.00 0
0 45 S.REDDING APRILIA 0"000 + 0 + 0 0.00 0
0 51 S.BONSEY APRILIA 0"000 + 0 + 0 0.00 0
0 56 H.VAN DEN BERG APRILIA 0"000 + 0 + 0 0.00 0
0 7 E.VAZQUEZ APRILIA 0"000 + 0 + 0 0.00 0
0 71 T.KOYAMA KTM 0"000 + 0 + 0 0.00 0
0 93 M.MARQUEZ KTM 0"000 + 0 + 0 0.00 0

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist