GP Estoril - Sobotní komentáře

Postavení na roštu je po dnešním odpoledni dané. Vpředu, snad až na chybějícího Stonera, nic nového.

Jorge: tři rány = tři Pole!

Je to skoro neuvěřitelné, ale Jorge Lorenzo dokázal už potřetí dotáhnout kvalifikaci až k Pole position. Jedenadvacetiletý nováček nikdy nejel na této trati na „velké“ motorce, přesto byl znovu nejlepší. 

Jorge Lorenzo 1. „Každá první pozice byla jako sen, a nemohl jsem věřit že ji mám znova! Jsme pyšný na rekord, a jsem šťastný z kvalifikace, protože tahle trať je pro mě hodně obtížná, a nikdy jsme nedosáhl na Pole. Rychlost pro závod máme dobrou a tak se bude snažit vytěžit co nejvíc z postavení na startu. Všechny nás čeká tvrdý boj, ale těším se na to. Cílem je vítězství, ale jestli to nepůjde, bude pódium v pořádku. “


Dani Pedrosa 2. „Náš cíl byl vyjet do závodu z první řady a to se nám povedlo. Závodní rychlost dne byla dobrá, přesto chceme ještě nějaké zlepšení a to znamená práci na šasi. Volbu pneumatik necháme na poslední chvíli, protože počasí se tady nedá odhadnout dopředu. Bude to tvrdý závod.“

Valentino Rossi 3.Je to dobré. Bylo důležité dojet si pro první řadu a tak se dá pomýšlet na vítězství. Motorka i gumy dnes pracovaly opravdu dobře a cítil jsem se docela silný. Máme dobré nastavení a tak můžu jezdit jak potřebuje a tak je to vlastně zábava. Můžeme udělat dobrý závod, ale také záleží na počasí. Proto si gumu vybereme až na poslední chvíli. Lorenzo i Pedrosa vypadají dobře ale uvidíme. Je to výzva.“


Nicky Hayden 4.
„Ideálně by to dalo na třetí pozici, ale v mém rychlém kole jsem se zdržel mezi pátou a šestou zatáčkou, protože jsem jel za Toselandem který zrovna moc nespěchal. Jel jsem jak raketa, škoda. James potom přišel jako chlap a omluvil se, ale v té chvíli jsem nechtěl slyšet žádný „sorry“.“



Colin Edwards 5
. „Moje první tři gumy pro kvalifikaci bylo dobré ale na té poslední jsem udělal pár chyb a to mě stálo hodně času. Ale nakonec jsem byl jen kousek od první řady. Je to dobré, jsme všichni v první šestce, motorka je dobře nastavená, bez vibrací a z předního kola jde jistota. S novým motorem se nemůžu dočkat závodu. Sice jsme museli kvůli tomu spolu s Michelinem zvolit trochu jinou taktiku ale ukázalo se že všechny změny fungují. Soustředil jsem se na výjezd ze zatáček a na to , jak dostat na trať co nejvíc „nového“ výkonu.“

James Toseland 6. „Je nás šest ve vteřině a tak jsem spokojený z druhou řadou. Je dobré vědět, že můžu přijet na trať kterou jsem před tím ani neviděl a přesto můžu být tak hodně vpředu. Těším se na závod s novým motorem ale bude to těžké, proti těmhle soupeřům nemůžete dělat chyby.“


Andrea Dovizioso 7
. „Když srovnám dnešní a včerejší dopoledne, je vidět že se zlepšila rychlost pro závod. Od prvních jezdců je ale ještě odstup a proto budeme hledat lepší set-up. Cílem pro dnešek byla druhá řada ale to se nepovedlo. Zítra máme pro warm-up nachystané další úpravy a doufám že budeme připraveni do závodu. Jako vždy, dám do toho maximum.“

Randy de Puniet 8. „Bylo to docela těžké, protože jsem ráno rozbil motorku a tým ji musel dát do odpoledne dohromady. Stále máme drobné problémy s nastavením a tak máme zítra ve warm-upu co dělat.“





Casey Stoner 9
„Čekal jsem že věci půjdou lépe než v Jerezu, ale nakonec máme ty stejné potíže. Pereme se s nastavením a nedaří se nám dostat z motorky to nejlepší. Ve warm upu to budeme opět zkoušet. Je snadné propadnou frustraci po minulé sezóně, kdy se nám opravdu dařilo. Ale věřím si a věřím týmu i továrně. Budeme pracovat dokud nenajdeme řešení. Vyspíme se na zítřek uvidíme.“

John Hopkins 10. „Dnes jsem vybírali gumy pro zítřek a našli jsme vhodnou směs s dobrou trvanlivostí. Myslím že máme dobré nastavení. Pojedu s novým šasi, které jsme zkoušeli včera poprvé. díky němu se dá se závodní pneumatikou víc tahat. V kvalifikaci jsem bohužel udělal pár chyb a tak je to až čtvrtá řada, takže vše se bude odvíjet od toho, jak se mně povede start. Jestli jo, může z toho být dobrý výsledek.“


Loris Capirossi 12. Při první jízdě na kvalifikační gumě Loris vystoupil z motorky po své chybě po ztrátě adheze. Pád se odehrál v docela vysoké rychlosti, ale naštěstí se obešel bez následků. „Musíme myslet na zítřek, protože dnes to bylo špatné. Snažil jsem se jet hodně tvrdě a byla z toho havárie. Ale jinak mám docela dobrý rytmus a také nastavení pro závod by mělo být dobré. Budu potřebovat dobrý start a pak zkusím vnějškem vzít pár lidí při nájezdu do první zatáčky. Není dobré být na roštu takhle vzadu, ale přesto jsem větší optimista než před Jerezem. “

Chris Vermeulen 13.Kvalifikace je zklamání. Opravdu jsme se snažili dostat trochu víc přilnavosti z kvalifikačních gum, jenže to vypadalo že nemají víc gripu než ty závodní! Ale pro závod mám vybrané dobré gumy na kterých bych mohl dávat 38´- 37´ a tak se snad brzy dostanu do přední skupiny.“




 

Zajímavosti z boxů


Kawasaki připouští, že by se jí líbil podpis Valentina Rossiho.
Soutěžní ředitel zelených, Michel Bartholemy řekl italskému deníku La Gazzetta dello Sport, že by chtěl pro příští rok vedle Johna Hopkinse právě Valeho.
Vzhledem k tomu, že Rossiho smlouva u Yamahy vyprší s koncem této sezóny, nedá se říct že by podobné prohlášení bylo překvapením. Celkem se dá očekávat také od dalších týmů. Jaké jsou možné scénáře? Skousl by Casey fakt, že už nebude jedinou megastar u týmu Ducati? Spolkne Honda svoji pýchu a pokusí se Doktora získat zpět po hořkém rozchodu v roce 2003? Nejpravděpodobnější ale je, že s příchodem Bridgestonu a konečně konkurenceschopnou M1, podepíše pan Rossi opět Yamaze.

James TO52LAND podepsal pro rok 2009.
Ačkoli má za sebou pouhé dva závody, podepsal dvojnásobný mistr světa superbiků se svým stávajícím týmem smlouvu pro rok 2009. To, že mu byla smlouva nabídnuta takhle brzy po zahájení sezóny, svědčí o tom, že to Jamesovi akcie stojí u týmu a hlavně u Yamahy hodně vysoko. To ostatně potvrzuje i další podpisová akce u Yamahy Tech3.
S tímto francouzským týmem vedeným Hervé Poncharalem, Yamaha podpisem potvrdila prodloužení smlouvy o další dva roky, tj. pro sezónu 2009 a 2010.

Tisková zpráva týmu Auto Kelly – CP Grand Prix Racing Team

13/2008, GP Portugalska – 2. kvalifikace, Estoril, 12. 4. 2008

Lukáš Pešek výrazně zrychlil a patří mu 12. startovní pozice.

Během dnešního tréninkového dne dokázal Lukáš vylepšit svůj včerejší čas o 2 vteřiny!
Propracoval se tak do 3. startovní řady na 12. pozici, což je jeho dosavadní nejlepší
kvalifikační výsledek.

Přestože mnozí předpovídali na dnešek déšť, nakonec se po ranní oblačnosti vyjasnilo a dopřálo našemu týmu absolvovat plnohodnotný tréninkový den. 
Okamžitě v ranním volném tréninku se projevila změna nastavení pérování a Lukáš vylepšil své včerejší maximum o více než vteřinu. O další vteřinu pak zrychlil v kvalifikaci. Na prvního Simoncelliho, který zde zatím dominuje a v kvalifikaci zajel traťový rekord, ztratil Lukáš 1,5 vteřiny, na 5. místo jen 0,7 sekundy.

Lukáši, dnes naštěstí přálo počasí a mohli jste tak hned ve volném tréninku vyzkoušet změny v nastavení, jak se to projevilo?
Určitě se mi dnes jelo hodně dobře, už včera po kvalifikaci jsme věděli, že minimálně vteřinu sundáme, protože to nastavení, které jsme měli, nevyhovovalo. Vlastě hned ráno jsem sundal vteřinu a teď jsem sundal další. Cítím se po kvalifikaci dobře, čas je dobrý, pozice taky. Zítra bych chtěl dobře odstartovat a držet se co nejvíc vepředu. Uvidíme, co bude v mých silách.“

Co se týká nastavení motocyklu, máte již pro závod jasno, nebo ještě ve warm-upu budete něco zkoušet?
„Už nic zkoušet nebudeme, protože, tak jak jsem ten čas zajel, tak to bylo nastavení na závod, co se týká gum i pérování. Jsme s tím spokojeni a necháme to tak.“

Daniel M. Epp:
Jak hodnotíte Lukášův dnešní výkon a co očekáváte od závodu?
„Velmi pozitivně hodnotím zlepšení ze včerejška na dnešek a jsme spokojeni s časem. Startovní pozice ve třetí řadě je zatím Lukášova nejlepší a je to více, než jsme mohli po včerejšku očekávat. Víme ale, že Lukášův potenciál je ještě vyšší a je potřeba jej dále v nové třídě rozvíjet. Co se týká zítřejšího závodu, tak mám docela dobrý pocit, protože Lukáš se s tratí pere každý trénink lépe a je možné, že si zítra vybojuje top 10.“


Tiskovka Abaji

I přes nepříznivou předpověď se vyčasilo, teploty vyskočily nad 15 stupňů, podmínky pro dobré umístění byly optimální. V loňském roce Abaja v Estorilu zajel pěkné 10. místo.

Bohužel, ani druhá kvalifikace nesplnila očekávání ani jezdce ani týmu. Kája bude startovat ze 16. místa. Čas sice zlepšil, ale pozice zůstala stejná.

„Nastavení motocyklu bylo v pořádku a výběr pneumatik byl také bez problémů. Udělal jsem však taktickou chybu. Snažil jsem se dosáhnout dobrého času sám, ale to se mi nedařilo. Nebyl jsem zcela koncentrován, nepodařilo se mi ani chytit se jiného jezdce. Nejsem spokojen ani s výkonem ani s umístěním. Myslím, že stroj i já máme na víc. Prostě jsem nezvládl taktiku. Trať v Estorilu mi vyhovuje a tak snad v závodě napravím chybu z kvalifikačního tréninku.“ 

Informace o redaktorovi

TZ - (Odebírat články autora)
Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist