GP Estoril - Páteční komentáře

Komentáře jezdců MotoGP ke svým výkonům, počasí, Estorilu ... a tiskovka Lukáše Peška z dvěstěpadesátek.

GP Estoril - Páteční komentáře

MotoGP

Dani Pedrosa 1. „Začali jsme nastavením z Jerezu a potom jsme už nepotřebovali mnoho změn. Ráno bylo mokro a na trati to bylo docela komplikované a taky jsme museli řešit technický problém, proto jsme skončili dřív.
Odpoledne už bylo sucho, a proto jsme mohli udělat důležité testy pneumatik pro závod. Bylo to dobré, protože po pár kolech jsme našel ten správný rytmus pro Estoril.“


Valentino Rossi, 2., dnes okusil tvrdost portugalské země, když ho v polovině tréninku zadní guma vyplivla přes řidítka zadkom navěrch. Naštěstí se nezraněný sebral a mohl pokračovat. „Jsem happy, protože být druhý na mokru i na suchu, v takhle odlišných podmínkách je výborné. Mokré Bridge byly opravdu výborné a hodně jsme jim věřil. Možná až moc, když jsem sebou praštil. Fakt to byla pecka a ještě mě bolí bok. Ale na druhou stranu, s náhradní motorkou jsem byl ještě rychlejší, a to je fajn. Tady je hodně zrádné počasí, může se rychle měnit, ale myslím že se na to dokážeme rychle adaptovat. A děkuju týmu za rekonstrukci motorky, neměli to vůbec jednoduché.“

Colin Edwards, 3., poprvé vyjel s novým „pneumatickým“ motorem. „Ten motor to je mazec. Se starým nešlo jen tak řadit z trojky až na šestku, ale když to zkusíte teď, je cítit že je tam víc páry. Zkusil jsem se pověsit za Valeho a mohl jsem se ho držet. Dřív by se začal zmenšovat a pak by zmizel v dálce. Rozdíl dělá asi tři desítky na trati s takovou dlouhou rovinkou jako je tady. Je to veliké zlepšení.“

Nicky Hayden 4. „Byl to pozitivní den a myslím že jsme to tady docela dobře nastartovali. Na mokru i na suchu nám to funguje a pokud zítra vylepšíme pár věcí, může se neděle vydařit.“

Jorge Lorenzo 5. „Musíme se zlepšit, ale je to teprve můj první závod s velkou motorkou tady v Estorilu a tak musím všechno pěkně postupně. Je těžké se připravit, je tady hodně bláznivé počasí, chvíli prší, pak je slunečno a do toho fouká silný vítr. Každý ví, že to není moje oblíbená trať ale je potřeba se s tím poprat. Musíme najít co nejlepší nastavení a taky vyzkoušet co nejvíc pneumatik. Hodně dobrá je nová elektronika. Myslím že to bude dobrý víkend.“

Andrea Dovizioso 6. „Je obrovský rozdíl, jet tady na dvěpade a na džípíčku. Na trati jsou zatáčky které musíte umět jezdit na jedničku a dvojku. Motorka má tolik síly že to není jednoduché, hlavně na výjezdech. Proto budeme zítra pracovat na elektronice abychom našli lepší nastavení. Estoril mám rád a tak doufám že najdeme dobré nastavení abych byl v závodě co nejrychlejší.“

Casey Stoner 7. „Máme úplně jiné problém než v Jerezu. Stále nemám ten správný pocit z předku a vůbec neumím vysvětlit pád v šikaně, protože jsem jel pomalu a motorka byla narovnaná. Nedávno jsme měli právě předek v pohodě ale teď je to pryč. Z nějakého důvodu se to prostě nechová stejně jako dřív. Něco je špatně, protože jsem musel několikrát podržet motorku kolenem. Nebyl to nejlepší den, ale naštěstí ztráta není velká.“

Shinya Nakano 8. „Jsem spokojený se začátkem tréninků. Ráno na vlhku i odpoledne na suchu se nám vedlo docela dobře. Měli jsme sice problém s výběrem pneumatik, protože bylo dost chladno, a zadek byl dost nestabilní, ale myslím že zítra všechno dořešíme.“

John Hopkins 10. „Vycházeli jsme z nastavení z Jerezu. Zkoušeli jsme i nové šasi, se kterým byla jízda snadnější. Přes noc ještě budeme analyzovat nasbíraná data. Mám to tady rád, je to tvrdý okruh, kde se chodí pozdě na brzdy. Je důležité udělat dobrou kvalifikaci a mít dobré postavení na roštu. Reálně mířím tak na pátou příčku na startu.“


Loris Capirossi 11. „Dnes to bylo opravdu hodně těžké. Vlastně jsme ani nic nevykoumali, protože trať byla kvůli počasí hodně špatná. Odpoledne jsme jezdily slicky ale podmínky nebyly zdaleka ideální, bylo hodně chladno a dobré nastavení se nám nepovedlo najit. Přesto ker konci dne bylo nějaké zlepšení a proto máma zítra z čeho vycházet.“

Chris Vermeulen 12. „Užili jsme si od všeho trochu. Ráno bylo mokré, pak trať začala schnout ale stejně jsme museli jezdit na mokrých gumách. Na nich to byla dost psina, protože někde už bylo sucho a hodně to klouzalo. Bylo ale dobré vyzkoušet co by dělala mokrá galuska v závodě, který by začal jako mokrý ale končil na suchu.“


James Toseland, 13.,
 jede také s novým motorem, ale zatím se spíš učí okruh. James sebou taky plácnul, jak sám říká, ve chvíli kdy s tím opravdu nepočítal. „Je to těžká trať, hlavně na konci rovinky která je strašně rychlá, musíte dobře trefit brzdný bod pro zpomalení do první zatáčky. Taky šikana je hodně ošidná.“ 


Marco Melandri, 15.,  „Ztratili jsme spoustu času, když jsme se vydali při hledání nastavení špatným směrem. Zítra začínáme znovu od začátku.“

 
 

 

první jarní bouření způsobilo překvapení a následně vyřazení naší rozvodné sítě v okolí mého bydliště, a důsledkem přerušení spojení došlo ke zpoždění přesunutí psaní o závodění na motorkáře až teď. :-(  díky za strpení i za pochopení.


Tisková zpráva týmu Auto Kelly – CP Grand Prix Racing Team

12/2008, GP Portugalska – 1. kvalifikace, Estoril, 11. 4. 2008

Lukáš Pešek absolvoval první tréninkový den v Estorilu v obtížných podmínkách.

V dnešní kvalifikaci obsadil Lukáš 17. místo, když se během jejího průběhu držel kolem 12. pozice, ale v závěru o ni přišel.

Ani český velvyslanec v Portugalsku, pan Ladislav Škeřík, který byl dnes váženým hostem našeho týmu, nedokázal ovlivnit rozmary počasí natolik, abychom mohli na okruhu v Estorilu absolvovat 2 plnohodnotné tréninky. 
Podmínky na trati, na které Lukáš jede v nové třídě poprvé, byly velmi obtížné. V ranním volném tréninku byla trať po přeháňkách ještě mokrá, navíc se vyskytly technické problémy na motocyklu, které bylo nutno opravit, a tak Lukáš tento trénink nedokončil. V odpolední kvalifikaci se Lukáš postupně zlepšoval, když si své časy zajížděl sám. Před posledním zajetí do boxu pak figuroval na 12. pozici. 
V samotném finiši, při pokusu o výraznější zrychlení, však Lukáš již neuspěl, také díky ještě neoptimálnímu nastavení pérování motocyklu. Na něm se především bude zítra pracovat. Počasí by mělo být bez deště, a tak by měla být příležitost pro další vylepšení Lukášova dnešního maxima.

Lukáši, máš za sebou první tréninkový den v nové třídě na okruhu v Estorilu, navíc ráno byly hodně obtížné podmínky, i v kvalifikaci trať postupně osychala, jak dnešek hodnotíš? 
„Ráno jsme toho moc nevyzkoušeli, navíc jsme měli problém se zadní osou v kole, takže jsme v závěru přišli o nějakých 8 kol tréninku, která jsou hodně důležitá. V odpolední kvalifikaci jsem začal celkem dobře, v dalším průběhu to nebylo špatné, když všechna kola jsem jel v podstatě sám a postupně jsme přicházeli na nastavení motorky. Ve finále jsme pak zjistili, že máme dost velký nedostatek v nastavení pérování, na kterém budeme pracovat. Pokud bude zítra dobré počasí, tak by to mělo být lepší.“


Co se týká jezdecké stopy, dělá ti nějaké místo na trati výraznější problémy?
„Snažím se to moc nevnímat a brát to automaticky, takže to nedokážu teď posoudit. Jak jsem již řekl, potřebujeme dále pracovat na nastavení motocyklu, abychom se zítra mohli zlepšit.“

Otázka na Daniela M. Eppa:

Jak hodnotíte Lukášův první tréninkový den v Estorilu?
„Škoda, že dnes byly tak těžké podmínky, protože Lukáš potřebuje na nové trati odjet co nejvíce kol. Snad nám bude počasí zítra přát více, aby se mohlo dále pracovat na nastavení motocyklu a Lukáš mohl zlepšit svůj čas i postavení na startu.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist