GP České republiky – neděle v Brně

Česká Grand Prix již zná své vítěze a poražené. Počasí nakonec nepřipravilo žádné nepříjemné překvapení a jezdci všech tří motocyklových kubatur odjeli své závody na suchém povrchu Masarykova okruhu v Brně. Závod šestistovek Moto2 vyhrál Fin Mika Kallio, v královské kubatuře slavil prvenství Španěl Marc Márquez a v třídě Moto3 další Španěl Luis Salom.

Kapitoly článku

MotoGP – závod

Z první řady startovala do závodu na dvaadvacet kol trojice Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3), Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini) a Marc Márquez (Repsol Honda Team). Nejlepším z jezdců CRT byl na startu závodu MotoGP Američan Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing), jezdec na divokou kartu Rakušan Martin Bauer (Remus Racing Team) startoval z deváté řady poslední. Z českých závodníků patřila dvacátá pozice na startu Lukáši Peškovi (CAME IodaRacing Project), Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) startoval třiadvacátý.

Do vedení po startu vystřelil jak projektil Španěl Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing), který startoval pátý. Za Lorenzem jel Marc Márquez (Repsol Honda Team), třetí Dani Pedrosa (Repsol Honda Team), čtvrtý Cal Crutchlow a pátý Álvaro Bautista. Lukáš Pešek se propadl na dvaadvacátou příčku, Karel Abraham jel čtyřiadvacátý. K drsnému kontaktu došlo mezi Héctorem Barberou (Avintia Blusens) a Claudiem Cortim (NGM Mobile Forward Racing). Oba jezdci skončili v únikové zóně. Spadl také Lukáš Pešek a v závodu nepokračoval ani Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3).

Těsně před první polovinou závodu havaroval vítěz sobotní kvalifikace Cal Crutchlow, který spadl v devátém kole závodu. Podařilo se mu ale vrátit zpátky do závodu, kde mu po jedenácti kolech patřila dvacátá pozice. Na čele jela trojice Jorge Lorenzo, Marc Márquez a Dani Pedrosa. Obě Hondy byly nalepeny na zadní kolo Lorenzovy tovární M1, což slibovalo další bitvu o vítězství. O čtvrté místo soupeřil Álvaro Bautista s Valentinem Rossim (Yamaha Factory Racing). Šestý jel Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP), ten ale na Rossiho ztrácel 2,5 sekundy. V desátém kole závodu předjel Rossi Španěla Bautistu, ale neujel mu.

Druhou polovinu závodu královské kubatury odstartovali traťoví komisaři, kteří vyvěsili bílé vlajky, což znamená, že jezdci můžou v případě změny povětrnostních podmínek zajet do boxů pro výměnu motocyklů s nastavením a pneumatikami do deště. Osud závodu tak mělo v rukou počasí. Závod vedl Jorge Lorenzo před Marcem Márquezem a Danim Pedrosou. Na čtvrtém místě pokračoval Valentino Rossi, pátý jel v jeho těsném závěsu Álvaro Bautista. Karel Abraham jel osmnáctý. V patnáctém kole předjel Marquez jezdce Yamahy Lorenza a posunul se do vedení. O sedmou pozici sváděli bitvu také jezdci Ducati Andrea Dovizioso a Nicky Hayden.

Tři kola před cílem předjel Jorge Lorenza jezdec tovární Hondy Dani Pedrosa, čtvrtý jel Bautista, jemuž se podařilo Rossimu poodjet na rozdíl jedné sekundy. Šestý pokračoval zcela osamocen Stefan Bradl. V předposledním kole Rossi Španěla Bautistu znovu dojel a souboj o čtvrté místo pokračoval. Lepším z tovární dvojice Ducati byl sedmý Andrea Dovizioso, Karel Abraham jel devatenáctý.

Vítězství a nový traťový rekord okruhu 1´56,135 sekundy si v Brně připsal na konto dvacetiletý Marc Márquez. Na druhém místě projel cílem Dani Pedrosa a třetí skončil Jorge Lorenzo. Souboj o čtvrté místo v cíli nakonec vyhrál Valentino Rossi, body za páté místo si z Brna odváží Álvaro Bautista. Karel Abraham uzavřel domácí podnik na devatenácté pozici. Nejlepším jezdcem CRT byl po těsném souboji s Colinem Edwardsem desátý Aleix Espargaró.

GP České republiky, MotoGP – závod
Zataženo, 17°C, dráha suchá, 23°C, 19Km/h

01- Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V – 42’50.729
02- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 0.313
03- Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 2.277
04- Valentino Rossi – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 10.101
05- Alvaro Bautista – GO&FUN Honda Gresini – Honda RC213V – + 10.178
06- Stefan Bradl – LCR Honda MotoGP – Honda RC213V – + 19.807
07- Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 35.015
08- Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 35.354
09- Andrea Iannone – Energy T.I. Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP13 – + 51.149
10- Aleix Espargaro – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 56.392 (CRT)
11- Colin Edwards – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 57.420 (CRT)
12- Michele Pirro – Ignite Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP13 – + 1’05.430
13- Danilo Petrucci – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW – + 1’12.364 (CRT)
14- Hiroshi Aoyama – Avintia Blusens – BQR FTR – + 1’13.500 (CRT)
15- Randy De Puniet – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 1’14.128 (CRT)
16- Yonny Hernandez – Paul Bird Motorsport – ART GP13 – + 1’14.991 (CRT)
17- Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 1’20.640
18- Michael Laverty – Paul Bird Motorsport – PBM 01 – + 1’34.462 (CRT)
19- Karel Abraham – Cardion AB Motoracing – ART GP13 – + 1’49.713 (CRT)
20- Bryan Staring – GO&FUN Honda Gresini – FTR Honda MGP13 – + 1’50.024 (CRT)
21- Martin Bauer – Remus Racing Team – S&B Suter BMW – +1kolo (CRT)

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist