GP Austrálie - Vyhrál Márquez, Rossi zůstává lídrem

Spousta motocyklových fanoušků si ráno přivstala, aby nepřišla o úvodní závod, který na Phillip Islandu tradičně obstarají piloti kubatury Moto3. Žádný z nich určitě nelitoval, protože "trojkaři" předvedli skvělý závod a náš Kuba Kornefeil vybojoval vynikající páté místo. Po poklidné "oddechovce" v podání kubatury Moto2 předvedli piloti nejsilnější třídy MotoGP opravdu infarktovou bitvu, v níž se nakonec nejvíce radoval Španěl Marc Marquez.

Kapitoly článku

MotoGP

Piloti nejsilnější kubatury MotoGP opět ukázali, že jsou označování za nejlepší motocyklisty na světě zcela oprávněně a divákům předvedli bitvu, v níž nebyla snad ani jediná vteřina „hluchá“. Od startovní čáry nejrychlejší vypálil Ital Andrea Iannone a jeho rudý projektil Ducati Desmosedici GP15 během závodu postupně ničil nejenom nešťastného racka, který se Andreovi v prvním kole připletl do cesty, ale také motocykly ostatních soupeřů, jež zejména na cílové rovině doslova válcoval rychlostí přesahující 340 km/h. Do heroických bitev s tímhle šíleným Italem se pustil úřadující mistr světa Španěl Marc Marquez a samozřejmě také dva aspiranti na titul letošní, tedy Ital Valentino Rossi a jeho týmový kolega Jorge Lorenzo ze Španělska. Absolutně nemá mysl popisovat přesný průběh závodu – pořadí se totiž střídalo jak na běžícím pásu a pořadí této vedoucí čtveřice bylo každou chvíli jiné. Přestože po většinu závodu za nejdelší kus provazu tahal Jorge Lorenzo, který si na čele několikrát vybudoval i více než sekundový náskok, tak v závěru závodu se z bitvy o druhý flek vymanil Marc Marquez a v posledním kole se v úseku Lukey Heights odvážným manévrem dostal i před vedoucího Lorenza. O podobný útok se celé poslední kolo pokoušel i Rossi, ale Iannoneho superrychlou Duknu nedokázal pokořit a dojel těsně za stupněm vítězů jako čtvrtý. Jeho náskok na Jorgeho Lorenza se tak před posledním závodem snížil na jedenáct bodů. Na pátém místě dojel vítěz předchozího závodu Španěl Dani Pedrosa a jako šestý byl klasifikován jeho krajan Maverick Viňales s tovární Suzuki. Brit Cal Crutchlow na Hondě týmu LCR Honda byl nejrychlejším pilotem s netovárním strojem, osmý skončil Španěl Pol Espargaro a bitvu o deváté místo pro sebe nakonec rozhodl Španěl Aleix Espargaro, jenž šest desetin sekundy porazil desátého Brita Bradleyho Smitha. Domácí pilot Anthony West, startující s Hondou týmu AB Cardion, dojel na posledním místě jako třiadvacátý.

Výsledky závodu

1 25 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 177.6 40'33.849
2 20 99 Jorge LORENZO SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 177.6 +0.249
3 16 29 Andrea IANNONE ITA Ducati Team Ducati 177.5 +0.930
4 13 46 Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 177.5 +1.058
5 11 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 177.2 +5.062
6 10 25 Maverick VIÑALES SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 177.1 +6.800
7 9 35 Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda Honda 176.9 +9.375
8 8 44 Pol ESPARGARO SPA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 176.3 +18.401
9 7 41 Aleix ESPARGARO SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 176.1 +20.039
10 6 38 Bradley SMITH GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 176.1 +20.657
11 5 45 Scott REDDING GBR EG 0,0 Marc VDS Honda 176.0 +21.846
12 4 9 Danilo PETRUCCI ITA Octo Pramac Racing Ducati 175.9 +22.840
13 3 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 175.5 +29.168
14 2 19 Alvaro BAUTISTA SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 174.9 +37.244
15 1 43 Jack MILLER AUS LCR Honda Honda 174.7 +40.192
16 8 Hector BARBERA SPA Avintia Racing Ducati 174.1 +48.263
17 68 Yonny HERNANDEZ COL Octo Pramac Racing Ducati 174.1 +48.572
18 76 Loris BAZ FRA Forward Racing Yamaha Forward 174.1 +48.677
19 50 Eugene LAVERTY IRL Aspar MotoGP Team Honda 174.0 +50.201
20 63 Mike DI MEGLIO FRA Avintia Racing Ducati 174.0 +50.262
21 6 Stefan BRADL GER Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 174.0 +50.277
22 24 Toni ELIAS SPA Forward Racing Yamaha Forward 171.9 +1'20.942
23 13 Anthony WEST AUS AB Motoracing Honda 171.7 +1'23.454
Neklasifikováni
69 Nicky HAYDEN USA Aspar MotoGP Team Honda 173.5 18 Laps
55 Damian CUDLIN AUS E-Motion IodaRacing Team ART 107.8 18 Laps

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist