GP Aragonie – neděle v Alcañizu

Den závodu na okruhu MotorLand Aragón provázely příznivé povětrnostní podmínky a jezdci všech tří kubatur jeli závody na suchém povrchu. První závod Moto3 vyhrál domácí závodník Alex Rins, závod střední kubatury Moto2 Španěl Nicolas Terol a v závodu královské kubatury slavil vítězství Marc Márquez.

Kapitoly článku

MotoGP – závod

V první řadě na startu stála trojice Marc Márquez (Repsol Honda Team), Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Team) a Dani Pedrosa (Repsol Honda). Z druhé řady pak startoval Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing), Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP) a Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini). Z osmé řady startoval Luca Scassa (Cardion AB Motoracing), Lukáš Pešek (Came IodaRacing Project) a Damian Cudlin (Paul Bird Motorsport).

Po startu vyrazil do vedení Jorge Lorenzo, který se snažil ostatním ujet. Marc Márquez ale chtěl jeho nástup zachytit a jel za ním na druhém místě, i když v nájezdu do druhého kola ztrácel na jezdce tovární Yamahy přes sekundu. Na třetím místě pokračoval Dani Pedrosa, čtvrtý Valentino Rossi a pátý Stefan Bradl. Álavro Bautista bojoval o šestou příčku s Calem Crutchlowem. Ve druhém kole spadli Danilo Petrucci (Came IodaRAcing Project) s Michaelem Lavertym (Paul Bird Motorsport) a Luca Scassa, aby do obou jezdců nenarazil, musel vyjet mimo trať a v závodu pokračoval na jednadvacáté pozici. Lukáš Pešek byl po třech úvodních kolech devatenáctý.

V šestém kole už byli jezdci tovární Hondy těsně za Lorenzem, Dani Pedrosa jel druhý a byl kousek od momentu, kdy Lorenza předjede. Jenže pak přišel osudový okamžik. Marc Márquez byl v jedné ze zatáček delší a dostal se do těsného kontaktu se zadní částí Pedrosovy Hondy. Márquez musel mimo trať a Pedrosa dostal hned v následující zatáčce highsider, po kterém skončil na zemi a později na nosítkách. Jak to bylo přesně zjistíme až po závodu, ale tento okamžik zdá se rozhodl, že ani letos Dani Pedrosa titul nevyhraje. Navíc je u něho podezření na zlomeninu nohy. Marc Márquez v závodu pokračoval dál a začal stahovat náskok Jorge Lorenza, který představoval dvě sekundy. Valentino Rossi jel třetí, ale těsně za ním pokračoval Stefan Bradl, Cal Crutchlow a Álvaro Bautista.

Ve třináctém kole Marc Márquez předjel Jorge Lorenza a převzal vedení v závodu královské kubatury. Valentino Rossi sváděl těžkou bitvu s Álavrem Bautistou o třetí místo a Luca Scassa po výjezdu mimo trať pokračoval v závodu sedmnáctý. Lukáš Pešek byl devatenáctý.

V předposledním kole zaútočil Valentino Rossi a posunul se před Bautistu na třetí místo. O tuto pozici Ital bojoval nejen s Álavarem Bautistou ale také s Němcem Stefanem Bradlem, který předvedl parádní souboj o čtvrté místo, ale to nakonec získal Bautista.

Závod vyhrál Marc Márquez, druhé místo obsadil Jorge Lorenzo a třetí v cíli byl Valentino Rossi. Nejlepším jezdcem CRT je jedenáctý Aleix Espargaró, Luca Scassa je sedmnáctý, Lukáš Pešek devatenáctý. Dobrá zpráva je ta, že Dani Pedrosa nemá kromě modřin a bolavých třísel žádné vážné zranění. Šampionát vede s třiceti devíti body náskoku Marc Márquez.

Nejnovější informace hovoří o tom, že při kontaktu Márquezova motocyklu s motocyklem Pedrosy došlo k poškození snímače otáček zadního kola, takže jakmile Pedrosa otočil plynem neměl funkční řízení trakce.

GP Aragonie, MotoGP – závod (23 kol)
polojasno, 23°C, dráha suchá, 30°C

01- Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V –  42’03.459
02- Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 1.356
03- Valentino Rossi – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 12.927
04- Alvaro Bautista – GO&FUN Honda Gresini – Honda RC213V – + 13.787
05- Stefan Bradl – LCR Honda MotoGP – Honda RC213V – + 13.973
06- Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 14.662
07- Bradley Smith – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 31.220
08- Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 40.671
09- Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 53.413
10- Andrea Iannone – Energy T.I. Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP13 – + 55.067
11- Aleix Espargaro – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 58.001 (CRT)
12- Yonny Hernandez – Ignite Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP13 – + 1’05.513
13- Randy De Puniet – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 1’06.589 (CRT)
14- Hiroshi Aoyama – Avintia Blusens – BQR FTR – + 1’08.674 (CRT)
15- Claudio Corti – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 1’09.130 (CRT)
16- Colin Edwards – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 1’12.041 (CRT)
17- Luca Scassa – Cardion AB Motoracing – ART GP13 – + 1’45.152 (CRT)
18- Bryan Staring – GO&FUN Honda Gresini – FTR Honda MGP13 – + 1’45.228 (CRT)
19- Lukáš Pešek – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW – + 1’45.583 (CRT)

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist