Gino Borsoi o projektu CRT

Sportovní ředitel týmu Aspar Gino Borsoi je spokojen s dosavadním vývojem motocyklů tohoto týmu v kubatuře MotoGP a vysvětluje v čem také spočívá přínos továrny Aprilia.

Gino Borsoi o projektu CRT
Ex-pilot GP Gino Borsoi je ve své nové funkci jako manažér týmu Aspar CR-Aprilia s jezdci Randym de Punietem a Aleixem Espargarem v královské kubatuře MotoGP 2012.

Pátého dubna 2012 se v Kataru začíná nová éra mistrovství světa kubatury MotoGP, neboť tento den se pojede první trénink na závod s motocykly Claiming-Rule. Tým Aspar má dva hodně zkušené a velmi dobré jezdce: Randy de Puniet a Aleix Espargaró jsou kromě Američana Colina Edwardsa rozhodně nejlepšími jezdci mezi devítkou startujících jezdců s motocykly nově zavedené podkubatury CRT. V minulém týdnu pak oba dva jmenovaní piloti jeli poprvé s novými motocykly CR, které pocházejí od Aprilie, na okruhu ve Valencii.
Při tomto testu byl nejrychlejším Randy de Puniet, když na motocyklu ART-Aprilia docílil nejlepšího času 1:34,9 minuty a byl tak jen o 3 sekundy pomalejší, než Dani Pedrosa s litrovou Hondou v listopadovém testu - 1:31.807. "Při našem posledním testu byla naším největším problémem vibrace, to se nyní velmi zlepšilo. Tým zapracoval opravdu velmi dobře", říkal po testech francouzský jezdec a dodal: "Časy na jednotlivá kola byly velmi dobré. Určitě jsme schopni ještě několik desetinek ubrat a jsme schopni se zlepšit v každé oblasti našeho motocyklu. Raději bych ale testoval v Sepangu a mohl se tak přímo porovnat s ostatními soupeři".
Co se týká svých předchozích zranění, tak je nyní účastník 216 závodů Grand Prix po své prosincové operaci nohy absolutně bez bolestí: "Po třech rocích nemám konečně žádné bolesti a jsem fit, jak už jsem dlouho nebyl", byl dále velmi spokojený De Puinet.

Dřívější pilot GP a nyní manažér Gino Borsoi říká o aktuálním stavu nového motocyklu a o svých očekáváních roku 2012 následovně: "Od Aprilie jsme opravdu velmi dobře podporováni. Teď jsme obdrželi nový elektronický systém a také nové komponenty k motoru. Myslím si, že se do dubna ještě více zlepšíme a při startu MS v Kataru budeme docílit dobrého výsledku".

Ostatně o tom, že tomuto testu příkládala velký význam i firma Bridgestone, svědčí následující důkaz: Do Valencie byl poslán nejen firemní truck s různými druhy pneumatik této značky, ale jako technik byl ve Španělsku přítomen ex-pilot GP a současný expert této firmy Němec Steve Jenkner.

Na hodně ožehavé téma, že tyto Aprilie nejsou žádnými motocykly CR, nýbrž pouze překapotovanými superbikovými stroji, je nejlepší odpovědí následující důkaz: De Puinet, A. Espargaro či Pasini jezdili ve Valencii sice s motocykly Aprilia, ale ty byly opatřeny úplně novým šasím a novou aerodynamikou, aby byly kompaktibilní s pneumatikami Bridgestone, neboť to první použité šasí - tedy superbikové - při listopadových testech bylo postaveno výhradně na pneumatiky Pirelli, které se používají v závodech WSBK.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist