FTR zastavila vývoj motocyklu CR

Jedním z možných dodavatelů šasí pro nové motocykly královské třídy Moto1 podkubatury CR byla britská firma FTR, která chtěla do svých podvozků zabudovat motory Aprilia RSV4. Tento projekt byl z časových důvodů uložen "k ledu".

V souvislosti se zavedením nové podkubatury MotoGP Claming-Rule od příští sezóny měl být jedním z možných dodavatelů britský výrobce šasí FTR. Tato britská firma je známá především úspěchy ze závodů kubatury Moto2 a která pronikla v posledním čase do médií v souvislosti s hliníkovými komponenty rámu a později rámem typu "Deltabox" pro Valentina Rossiho, což ale nikdy nebylo potvrzeno, ba naopak vehementně dementováno. Ducati Corse totiž měla uzavřenu smlouvu se šéfem firmy FTR Stevem Bonesem, kterou jinak nazýváme jako "non disclosure agreement".

Ale nazpět k projektu CR: Variantou, kterou chtěly některé nové týmy použít, byl rám britské výroby FTR s motorem Aprilia RSV4 a s elektronikou používanou v superbikovém šampionátu. K tomu ale nedojde z časových důvodů: "Několik továren nás požádalo o spolupráci. Šlo o motocykl s naším rámem FTR a s motorem Aprilia RSV4 včetně elektroniky. Problém je ale, tedy kromě časových důvodů, také v tom, že motor Aprilia je příliš drahý", říká ředitel FTR Steve Bones k důvodu přechodného zastavení tohoto projektu.
Dalším dodavatelem rámů pro CRT je firma Suter, která už svůj motocykl vybavený motorem BMW několikrát testovala, naposled u nás v Brně v sedle s Mikou Kalliem - viz snímek.

Eskil Sutter by chtěl poslat na startovní rošt MotoGP v příští sezóně minimálně 3 motocykly, jejichž cena se pohybuje mezi 1,3 až 1,5 miliony Euro. Zájem mají Marc VDS, Forward Racing (ten by ale rád nasadil pro Colina Edwardse motor Yamaha YZF R1) a Speed Masters. "Čím více motorek dodám, tím bude jejich cena nižší", říká švýcarský konstruktér a vysvětluje: "Máme hodně objednávek od týmů, ale definitivně podepsaná není ještě žádná. Mám ale ještě čas, mohu počkat. Ale týmy si musí uvědomit, že nebudou motorky připraveny přesně na první testy".

Týmový manažer MarcVDS Michael Bartholémy situaci upřesňuje: "Teprve se rozhodujeme, zda v MotoGP vůbec pojedeme. Teprve až padne definitivní rozhodnutí, tak se budeme zabývat problematikou jména jezdce".

Zatímco Fausto Gresini by rád pokračoval ve spolupráci s japonskou továrnou Moriwaki, se kterou spolupracuje už v kubatuře Moto2 a kdy se vloni stal na tomto podvozku Toni Elias mistrem světa, tak do tohoto japonského podvozku chce zabudovat motor Honda CBR 1000RR. Původně uvažovaný motor Aprilia RSV4 nebyl Gresinimu schválen právě Hondou, vždyť tato italská stáj je s Japonci dlouhodobě  spjatá. Na otázku, proč nepoužije Gresini raději zvýhodněný leasing letošních motocyklů Honda RC212V odpovídá italský manažer lapidárně: "Pro budoucnost je lépe sbírat zkušenosti s motocyklem CR a chce to tak i Dorna"

Španělský tým BQR chce naopak závodit s motocyklem Kawasaki ZX-10R a italská stáj Ioda Racing ex-konstruktéra Aprilie Giampiera Sacchiho se svým vlastním projektem a s motorem Aprilia.

Celkem vybrala Dorna a IRTA devět možných uchazečů, ke kterým se nyní přidal i britský tým PB Motorsport.

Na startu MotoGP by se mělo v roce 2012 objevit maximálně 22 jezdců, od roku 2013 potom 24. Ty dvě místa na startovním roštu jsou totiž rezervována pro BMW, s jejichž startem za dva roky se pevně počítá . Reálně je počet jezdců a motorek v sezóně 2012 mezi 20 a 22, což je navýšení proti letošnímu roku o 18%, resp. o 29%.

Velmi zajímavá je i následující informace a sice od týmu Tech3. Jeho šéf Hervé Poncharal je zároveň i prezidentem IRTA a zná tedy detailně plány CEO Dorny Carmela Ezpelety, že současné privátní týmy by měly postupně všechny přejít na motocykly CR. Z tohoto důvodu začali jeho konstruktéři Guy Coulon a Nico Goyon (staví i šasí Mistral 601 pro Moto2) se stavbou motocyklu Tech3-Moto1.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist