Francouzská Grand Prix očima statistika

Blíží se čtvrtý závodní víkend roku a s ním spojená tradiční statistika čísel, kde se mimo jiné dozvíme, že první Velkou cenu Francie uspořádali v roce 1951 nebo také fakt, že Španěl Toni Elías v Le Mans pojede jubilejní 200. Grand Prix kariéry.

Francouzská Grand Prix očima statistika
Do této chvíle Francouzi uspořádali celkem padesát čtyři Velkých cen. Ne všechny se ale jely na okruhu v Le Mans. Závodní dráha Bugatti přivítala šampionát třiadvacetkrát, třináctkrát se závodilo na dráze Paul Ricard, desetkrát na Clermont-Ferrand, dvakrát Nogaro, Reims a Rouen a po jedné Grand Prix má Albi a Magny-Cours.

1951 – vůbec první Velkou cenu Francie uspořádali v roce 1951 na téměř devítikilometrovém okruhu Albi. Tento okruh využili pro motocyklové závody seriálu Grand Prix jen jednou.

800 – víkendová Velká cena Francie bude 800. Grand Prix světového šampionátu

200 – ve francouzském Le Mans absolvuje Toni Elías svoji 200. Grand Prix kariéry. Pokud do závodu odstartuje, stane se teprve sedmnáctým jezdcem v historii motocyklového šampionátu, který této hranice dosáhl. Mezi prvními třemi jezdci, kteří mají na kontě nejvíc startů je Loris Capirossi (328), Alex Barros (276), Jack Findlay (275).

100 – třetí místo Daniho Pedrosy v Estorilu bylo Španělovým 100. umístěním na stupních vítězů v seriálu Grand Prix. Je teprve sedmým jezdcem, který takového počtu dosáhl a zařadil se mezi jezdce jako Valentino Rossi, Giacomo Agostini, Angel Nieto, Phil Read, Mike Hailwood a Max Biaggi.

70 – s dvěma vítězstvími a jedním druhým místem má Španěl Marc Márquez po třech úvodních závodech o sedmdesát bodů víc než měl loni. Tehdy byl po třech závodech jeho stav konta rovná nula, protože ani v jednom ze závodů nebodoval.
55 – v den kvalifikace uplyne přesně padesát pět let od vítězství Libero Liberatiho, jenž v roce 1957 slavil s Gilerou triumf v německé Grand Prix na Hockenheimu. Tehdy vůbec poprvé vyhrál závod Grand Prix jezdec s průměrnou rychlostí nad dvě stě kilometrů za hodinu.

39 – v den závodu to bude přesně devětatřicet let od tragické nehody Jarna Saarinena a Renza Pasoliniho, kteří po kolizi v prvním kole závodu 250ccm kubatury v Monze na následky zranění zemřeli. Psal se rok 1973.

39 – Jorge Lorenzo stále čeká na své jubilejní čtyřicáté vítězství v mistrovství světa. Dosud má na kontě třicet devět prvenství z kubatur 125ccm, 250ccm a MotoGP.

37 – Cal Crutchlow vytěžil z úvodních tří závodů MotoGP celkem sedmatřicet bodů. V podání britského závodníka je to nejlepší zahájení sezony od roku 1988, kdy Niall Mackenzie na úvod bodoval čtvrtým místem v Japonsku, třetím v americké Laguně a pátým v jihošpanělském Jerezu.

26,797s – rozdíl mezi vítězem portugalské Grand Prix Casey Stonerem a sedmým v pořadí Valentinem Rossim činil 26,797 sekundy. Tento rozdíl je vůbec ten nejtěsnější v podání jezdce Ducati od loňského závodu v Misanu, kde Rossi také projel cílem sedmý 23,703 sekundy za vítězem Jorge Lorenzem.

25 – v průběžném hodnocení šampionátu má Casey Stoner po třech úvodních Grand Prix o pětadvacet bodů víc než měl loni
19 – v portugalském Estorilu oslavil Marc Márquez své devatenácté vítězství kariéry. Díky tomu je ve svých devatenácti letech šestým nejúspěšnějším španělským závodníkem v rámci vítězství v seriálu Grand Prix, kde je nyní na stejné úrovni jako Ricardo Tormo. Pokud vyhraje další závod, tak se s dvaceti vítězstvími dostane na úroveň Alexe Criville. Jediní Španělé, kteří mají na kontě víc jak dvacet vítězství jsou Angel Nieto (90), Jorge Lorenzo (39), Dani Pedrosa (38) a Jorge Martinez (37).

16 – v Estorilu získali pozice na stupních vítězů jezdci Casey Stoner-Jorge Lorenzo-Dani Pedrosa. V letošním roce je to už potřetí v řadě a celkově po šestnácté, kdy společně bodovali pódiovým umístění, což z této trojice dělá nejúspěšnější sestavu v historii šampionátu. Celkem dvanáctkrát to bylo v případě Stoner-Rossi-Pedrosa, Lawson-Gardner-Mamola, Rainey-Schwantz-Doohan a jedenáctkrát u trojice Schwantz-Lawson-Rainey.

11 – prvních jedenáct jezdců šestistovek Moto2, které jsme viděli v cíli portugalské Grand Prix, alespoň jednou v kariéře vyhrálo závod mistrovství světa

9 let – vítězstvím v Portugalsku se Sandro Cortese posunul poprvé v kariéře do vedení průběžného hodnocení třídy Moto3. Po devíti letech je to také poprvé, kdy vede šampionát nejnižší kubatury německý závodník, protože naposledy byl vedoucím jezdcem 125ccm Steve Jenker, který převzal vedení po třetím závodu sezony v Jerezu 2003.

4 – čtvrté místo Zulfahmiho Khairuddina v portugalském závodu Moto3 je dosud nejlepším výsledkem malajského jezdce v seriálu Grand Prix.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist