FIM oznámila pravidla třídy Moto2

Třída čtyřtaktních šestistovek, která nahradí dosavadní dvěstěpadesátky má už jasně stanovená pravidla.


Už delší dobu je jasné, že od roku 2011 budou současné dvoutaktní dvěstěpadesátky nahrazeny třídou se čtyřtaktními motory. Dlouho se diskutovalo, o jakou objemovou kubaturu se bude jednat a stejně tak se spekulovalo i o počtu válců, kterýmu budou moci motory disponovat. FIM tento týden ustanovila a vydala pravidla této nové třídy, která ponese název Moto2.

Z nich vyplývá, že se bude jednat o motory s objemem do 600 ccm a budou povolené maximálně čtyři válce. Podle počtu válců bude povolena hmotnost motoru a maximální počet otáček, které budou 53 kg a 16 000 ot/min (čtyřválce), 50 kg a 15 500 (tříválce) a 47 kg a 15 000 (dvouválce). Otáčky budou kontrolovány pomocí elektronického systému, dodaného FIM. Budou zakázány oválné písty, pneumatické ventily a stejně tak i proměnlivá délka sacího a výfukového potrubí. Převodovka bude maximálně šestistupňová, elektromechanické nebo elektrohydraulické ovládání spojky bude zakázáno. Elektronika bude podstatně omezenější, nežli je tomu v současné době u dvěstěpadesátek. I zde se totiž v poslední době uplatňuje systém kontroly trakce, což u nové třídy nebude možné. Pravidla Moto2 umožňují použít data loggery, ECU a transpondéry poskytované pořadatelem a jejich cena je stanovena na 75 000 jenů (650 eur). Motor a elektronika budou sice omezeny těmito pravidly, ale pokud jde o další součásti (rám, podvozek, kapoty) těchto motocyklů, budou mít konstruktéři podstatně volnější roce. Budou limitováni povolenou hmotností motorky, která se budet odvíjet od počtu válců. Ta bude 135 kg pro čtyřválce, 130 kg tříválce a 125 kg pro dvouválce. Kvůli snižování nákladů nebudou povoleny karbonové brzdy. Nebudou povoleny ani “nekonvenční” materiály, pro výrobu motoru a podvozku bude využita pouze standartní ocel a slitina hliníku. Kola budou pouze sedmnáctipalcová.

Dalším důležitým pravidlem je omezení pouze jednoho motocyklu a dvou motorů pro jednoho jezdce a jeden závod. Zajímavostí je i to, že motor bude po skončení závodu moci odkoupit (po podání protestu a souhlasu IRTA) kterýkoli ze soupeřů a jeho cena nesmí převyšovat 20 000 eur.


Takhle si nové šestistovky představují u Moriwaki


   

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist