Ezpeleta: Osmistovky byly fantastické

Ačkoliv musel šéf Dorny Carmelo Ezpeleta vyslechnout mnoho kritiky na závody MotoGP o objemu 800 ccm, tak on sám tuto dobu obhajuje.

Ačkoliv motocykly o objemu 800 ccm si nezískali ani mezi jezdci nějakou zvláštní oblibu, neboť hodně záleželo na elektronice a dokonce i Casey Stoner, kterému všichni "podsouvají", že všechny své úspěchy si může připsat především elektronice, říká: "Raději bych jezdit s méně elektronikou. Ducati má sice výborný Traktion Control System, ale já jsem svým inženýrům vždy říkal: vypněte to! Já jsem prostě pro použití co nejméně elektroniky, neboť já sám chci kontrolovat motocykl ne elektronika". 

Ale pojďme nazpět k věci: O motocyklech 990 ccm se pějí i nadále zpětně chvalozpěvy a už nyní se očekává s velkým nadšením éra motocyklů 1000 ccm. 

Šéf Dorny,Carmelo Ezpeleta, ovšem obhajuje 800-ky a absolutně nesouhlasí s Rossim, který naopak trvdí že vznik této kubatury byla největší chyba. "Nevím, jestli to byla největší chyba nebo nebyla. Ale vím, že roky s 800-kami byly fantastické a ukázaly všem krásné závodění. Na konci této éry pak můžeme jistě mluvit o tom, co se vlastně stalo", říká mj. Ezpeleta pro Crash.net Radio.


Změna na motocykly o objemu 1000 ccm má být v první řadě vítaným zmenšením provozních nákladů jednotlivých týmů, v řadě druhé pak dostat na start více jezdců a týmů, když ideál by dle šéfa Dorny měl být 22 - 24 pilotů v královské kubatuře MotoGP

"Jsem si ale jistý, že opět vyhrají ti nejlepší jezdci, a je úplně jedno, jak budou vypadat nová pravidla. Ta, která byla domluvena v Ženevě a ve Valencii, jsou jasná: objem do 1000 ccm, maximálně čtyři válce a vrtání do 81 mm. To je limit, přes který by se nemělo jít. Ovšem jít pod něj, není problém, to bude vyloženě individuální. A návrh od MSMA je rovněž v kompenzaci váhy stroje a obsahu palivové nádrže - to vše vzhledem k použitým motocyklům. To znamená, že výkon by zůstal jako u 800-vek a ty by mohly závodit společně s motocykly o objemu 1000 ccm.", vysvětluje dále Ezpeleta. 


Dnes bylo v Barceloně na programu jednání o některých bodech, které byly navrženy na jednání MSMA v Sepangu. 

V zásadě se dá řící, že všechny body navržené od MSMA v Sepangu byly dnes v Barceloně "Grand Prix Commission" schváleny a tak si je jen upřesníme: 

Zvýšení objemu z 800 na 1000 ccm.
V roce 2012 pojedou v MotoGP motocykly o maximálním objemu 1000 ccm (tj. jak 800, tak i 1000) a s maximálním vrtáním 81 mm.

Týmy, které budou i v roce 2012 startovat s dnešními motory (800 ccm) - budou mít motocykly s maximálním obsahem nádrže 21 litrů a váhový limit 150 kg - tedy jako v dnešní době. A mohou použít během sezóny 2012 maximálně 6 motorů.

Týmy Claiming Rule Teams (CRT), jejichž definice bude stanovena v květnu tohoto roku, pak obsah nádrže 24 litrů a váhový limit 153 kg a dále 12 motorů na sezónu pro jezdce. 

Rovněž týmy, které v uplnulých dvou sezónách (myšleno 2010 a 2011), nevhyrály ani jeden závod, budou smět použít v roce 2012 dvanáct motorů. 
  

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist