Ezpeleta chce od Suzuki dlouholetý návrat
Text: Jiří Mikšík | Foto: Suzuki Racing | Zveřejněno: 1.11.2012 | Zobrazeno: 3 906x
Pokud chce Suzuki zpátky do MotoGP, tak musí tato továrna podepsat smlouvu s Dornou minimálně do roku 2016.
CEO promotéra šampionátu MotoGP Dorna Carmelo Ezpeleta řekl Suzuki zcela jasně, že jejich návrat v roce 2014 do královské kubatury MotoGP je možný pouze v případě, pokud podepíší smlouvu s Dornou minimálně do roku 2016. Suzuki se koncem sezony 2011 stáhla ze světového šampionátu královské kubatury motocyklů z důvodů, že světová hospodářská krize dle jejich vyjádření měla velmi negativní dopad na vlastní obchod s těmito motocykly. Když delegace této továrny přiletěla do Brna na jednání s Ezpeletou, tak její členové potvrdili, že comeback této továrny je plánován na rok 2014.
Tehdy ovšem chtěli zástupci továrny se šéfem Dorny podepsat pouze jednoroční smlouvu a zkoušeli tak, jestli to je možné. Dle MCN ovšem Ezpeleta jasně odpověděl, že návrat této továrny je možný pouze při podepsání minimálně tříleté smlouvy a ta jednoletá je Dornou absolutně neakceptovatelná. Tato tříletá smlouva by tak skončila ve stejnou dobu jako aktuální smlouvy továren Honda, Ducati a Yamahy. Toto řešení ze strany Dorny má svou logiku, už jednou totiž dostala Suzuki výjimkou ohledně počtu používaných motorů a stejně potom z cirkusu MotoGP odstoupila.
"Chtějí se vrátit v roce 2014, ale existuje minimální časový limit, na který musí uzavřít smlouvu. Ptali se na možnosti, jestli je 1 rok akceptovatelný a my jsme odpověděli, že není. Se současnými továrnami máme platnou smlouvu na 5 roků. Pokud se chce Suzuki vrátit, tak musí uzavřít smlouvu na roky 2014, 2015 a 2016, aby byla na stejné úrovni jako ostatní továrny", vysvětluje celkem logicky Ezpeleta.
Tehdy ovšem chtěli zástupci továrny se šéfem Dorny podepsat pouze jednoroční smlouvu a zkoušeli tak, jestli to je možné. Dle MCN ovšem Ezpeleta jasně odpověděl, že návrat této továrny je možný pouze při podepsání minimálně tříleté smlouvy a ta jednoletá je Dornou absolutně neakceptovatelná. Tato tříletá smlouva by tak skončila ve stejnou dobu jako aktuální smlouvy továren Honda, Ducati a Yamahy. Toto řešení ze strany Dorny má svou logiku, už jednou totiž dostala Suzuki výjimkou ohledně počtu používaných motorů a stejně potom z cirkusu MotoGP odstoupila.
"Chtějí se vrátit v roce 2014, ale existuje minimální časový limit, na který musí uzavřít smlouvu. Ptali se na možnosti, jestli je 1 rok akceptovatelný a my jsme odpověděli, že není. Se současnými továrnami máme platnou smlouvu na 5 roků. Pokud se chce Suzuki vrátit, tak musí uzavřít smlouvu na roky 2014, 2015 a 2016, aby byla na stejné úrovni jako ostatní továrny", vysvětluje celkem logicky Ezpeleta.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?