Extrémně nám to klouže, prozradil Abraham

V pátek odpoledne panovaly na jihu Španělska teploty přes třicet stupňů a asfalt okruhu v Jerezu měl kolem pětapadesáti stupňů Celsia. Velká část jezdců královské kubatury proto svůj nejlepší čas zaznamenala už v dopoledním prvním tréninku, protože na rozžhaveném asfaltu se jen málokomu podařilo zlepšit.

Nedostatečná přilnavost pneumatik ovlivnila také výsledek jezdce třídy MotoGP Karla Abrahama z brněnské stáje Cardion AB Motoracing. Po pátečních dvou volných trénincích zůstává v kombinaci časů na dvacátém místě s kolem za 1'41,578 sekundy a na nejrychlejšího jezdce Aleixe Espargara ztrácí 2,2 sekundy.

„Extrémně nám klouže zadek,“ prozradil v pátek odpoledne Karel Abraham. „Problémy s tím mají všichni, ale u nás extrémně. Na výjezdu mi to ujíždějí, i když mám plynu, co to jde. Ale to nic není proti předku, nemůžu najet do zatáčky tak, jak bych potřeboval.“
„Doufám, že to vyřešíme, protože takhle je to fakt těžký. Jsou hodně vysoké teploty. Bridgestone s tím nepočítal a pneumatiky jsou stavěné na nižší teplotu a extrémně kloužou,“
dodal Karel Abraham.

Šéfmechanik českého týmu Cardion AB Motoracing Marco Grana k pátečním jízdám uvedl: „Jsme v hodně složité situaci, protože nám nedrží ani jedna pneumatika. Na přední se Karel nemůže spolehnout, zadní prokluzuje na výjezdech. Navíc nemůžeme pracovat kontinuálně, protože podmínky na trati se extrémně mění.“
„V dopoledním tréninku měla dráha teplotu 25 stupňů, odpoledne 54 stupňů. Tomu je samozřejmě potřeba přizpůsobit nastavení. Nicméně doufám, že máme představu, jak se s tímto problémem vypořádat a podle počtu pádů v odpoledním tréninku se dá soudit, že tento problém nemáme sami,“
pokračoval Ital a závěrem dodal: „Jisté je to, že je před námi extrémně složitý závod. Na druhou stranu nemá smysl propadat beznaději, ztráty na pozice před námi jsou docela malé.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist