Espargaró chce pro aerodynamická křidélka stanovit hranice

V Jerezu testuje aerodynamická křidélka po Ducati, Yamaze a Hondě také Aprilia a Suzuki. Jezdec tovární Suzuki MotoGP Alex Espargaró měl v pátek vybavenou GSX-RR novou aerodynamikou, nicméně třetí nejrychlejší čas nastavil s kapotáží bez křidélek. Maverick Viñales novou aerodynamiku vyzkouší až v testu po závodu.

Španělský závodník Aleix Espargaró věří, že je nyní nutné v případě vývoje aerodynamických křidélek stanovit přesně definované hranice, aby se časem nestala nebezpečná. Suzuki v tomto trendu nemohla zůstat stranou a v Jerezu také japonský výrobce zkouší nové komponenty kapotáží. Jejich křidélka jsou ale podle Espargara menší než má třeba Yamaha.

„Určitě budeme muset o tom s Dornou mluvit a stanovit limity,“ řekl v pátek Aleix Espargaró. „Pokud ne, tak jednoho dne někdo přijede jak formule 1 a to může být nebezpečné.“

„Pokud se ale podíváte na naše křidélka, tak ty jsou malá. Myslím, že je třeba vědět, kde jsou limity. Například, podle mě, křidélka Yamahy jsou příliš velká a to může být nebezpečné. Nemyslím si ale, že nebezpečná můžou být ta naše.“


Co se týče praktické stránky aerodynamických křidélek, tak k tomu Espargaró dodal, že charakter okruhu v Jerezu ani neumožní jejich plné využití. „Tato dráha opravdu není nějak zásadní pro využití aerodynamických křidélek, ale pokud například budeme v Missanu nebo Aragonii, což jsou rychlé okruhy, tak tam to bude určitě velmi dobré.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist