Ellison: Splnil se mně sen

31-letý britský jezdec James Ellison se po šesti rocích vrací do závodění v královské kubatuře MotoGP a s motocyklem CRT týmu Paula Birda ho tak čeká velká výzva. Je přesvědčen o tom, že se během sezóny může hodně zlepšit a jako první měřítko své výkonnosti si dal srovnání s Colinem Edwardsem a Randy de Punietem.

Před loňskou sezónou byl James Ellison považován za jednoho z horkých kandidátů na celkové umístění v Top-3 v kubatuře supersportů, když hvězdná trojice Sofuoglu, Laverty a Lascorz zamířila do jiného seriálu. Ovšem z celého předsevzetí jezdce samotného nebylo nakonec nic, celkové 7. místo, bez jediného vítězství a pouhá dvě podia, byly rozhodně méně, než britský pilot očekával.
Letos se tento zkušený Brit vrací do seriálu MotoGP, když má za sebou celkem 39 závodů v královské kubatuře v sezonách 2004-2006.

Ellisona tedy čeká další nová výzva v jeho dlouhé kariéře. Pojede v týmu Paul Bird Motorsport na motocyklu CRT v kubatuře MotoGP. Jako pohonná jednotka bude použit motor Aprilia. První test je naplánován na 20. února v Jerezu. 

O nějakých velkých zkušenostech s rychlými motocykly ale nemůže být u Ellisona z tohoto pohledu vůbec řeč, neboť: "V těch rocích, co jsem jezdil MotoGP, jsem měl k dispozici dokonce i motocykl, který byl pomalejší než má tehdejší R1 v BSB ve stejném roce. Takže moje zkušenosti nejsou zrovna moc velké. A ten rok, kdy jsem závodil za Tech3, jsme zase měli nazuty pneumatiky Dunlop a ačkoliv v takovém týmu se očekával dobrý výsledek a byli jsme pod velkým tlakem, tak kvůli vibracím v podvozku to byl dost velký problém", říká dále Ellison.

Ellison se už velmi těší, ačkoliv je CRT vnímáno všeobecně hodně negativně, na svou druhou šanci, dokázat v MotoGP, co opravdu umí: "Je to bezvadné, dostat v MotoGP ještě druhou šanci. A to v týmu, který znám! S mechaniky, které znám! Se stejnými pneumatikami pro všechny a s velmi zajímavě vypadajícím motocyklem", říká James Ellison a pokračuje: "Abych byl opravdu upřímný, tak si tuto výzvu opravdu užívám, neboť se mně splnil sen. Vím, že to nebude lehké! Jediné, co můžeme udělat, prostě vyjet z boxů ven a zkusit být nejlepší CRT. To je náš cíl a uvidíme, co se stane..!"
Ostatně v poslední době se na CRT snesla řada kritických hlasů, že nebudou konkurence schopné a budou za továrními motocykly hodně zaostávat: "Vzpomínám si, že ani časy továrních motocyklů, když poprvé vyjely na trať, nebyly nijak oslnivé. Potřebovaly hodně roků vývoje, aby se dostaly tam, kde nyní jsou. Navíc si myslím, že hodně srovnají jednotné pneumatiky Bridgestone. Jistě, v prvních závodech budeme za špičkou jezdeckého pole vzadu, ale brzy tu ztrátu dohoníme".

K tomu si Ellison přeje, aby každých deset kol nebyl předjet o celé jedno kolo tovární špičkou a naopak nekončit příliš daleko za nejlepšími. Pak by to pro něho byla úspěšná sezóna. A co se týká soupeřů, tak si nedělá Ellison vůbec žádné starosti: "O mých soupeřích toho moc nevím. Jistě, jsou zde na motocyklech CRT Colin a Randy a to by měla být naše měřítka výkonnosti. Pokud budeme schopni závodit s nimi, tak budeme vědět, že jsme dobří. Ostatně každý si zaslouží šanci!".

Co se týká plánů Carmela Ezpelety ohledně sezóny 2013, tak si je Ellison plně vědom toho, že především pro absolutní Top piloty by to byla cesta nazpět, tedy závodit na motocyklech podobných CRT (jednotná elektronika, další omezení, atd.): "Ale pokud by se opravdu podařilo promotérovi šampionátu najít lacinější cestu s větší vyrovnaností a snad i zajímavějšími závody pro fanoušky, tak proč ne? Jsem jednoznačně pro!.", říká dále Ellison, který je názoru, že tovární jezdci nemají o moc více talentu, než piloti jezdící na konci závodního pole, nýbrž že rozdíl dělají především motocykly.

"Jistě, jsou lepší, ale nemyslím si, že ten rozdíl je tak obrovský. Má to hodně společného s motocykly. Pokud by se podařilo ten rozdíl pomocí motocyklů vyrovnat, tak dle mého názoru bude více jezdců, kteří budou jezdit vpředu a kteří to doposud nemohli prokázat, tedy plně svůj talent, a o to budou závody zajímavější", je závěrem názoru zkušený britský jezdec James Ellison.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist