Edwards: Suter-BMW je překvapivě hodně silný

Při prvním oficiálním testu MotoGP v Malajsii byl pilot Suter-BMW Colin Edwards mile překvapen rychlým tempem, jak se vyvýjí jeho nový motocykl.

Edwards: Suter-BMW je překvapivě hodně silný

Úvodem hodně důležitá myšlenka: úroveň nových motocyklů CRT bude při vší úctě k pilotům jako jsou A. Espargaro, Pasini, Silva, Y. Hernandez či třeba Ellison, určována především podle Randyho de Puineta a hlavně dle Colina Edwardse. Tedy jeho výsledkům, či časovým ztrátám na Stonera a spol.


A tak se podívejme na Sepang právě očima zkušeného Američana. První den byla jeho ztráta na ex-mistra světa Jorge Lorenza +6.583 sekundy, druhý den pak 4.535 sekundy a třetí závěrečný den 4.524 sekundy. První den měl Edwards problémy s jedním sensorem, který nespolupracoval s elektronickým motorovým managementem a "Data Recording System" tak přestal fungovat, jinak běžel Suter-BMW jako ten nejlepší švýcarský hodinový strojek. Colin Edwards byl překvapen, jak tým NGM Mobile Forward Racing dokázal vyvinout motocykl za poslední dobu - tedy od listopadových testů ve Jerezu až po ty nynější v Sepangu. Dosažení lepších časů pak Edwardsovi zabránila nová nová generace pneumatik Bridgestone, která nebyla úplně kompaktibilní s jeho motocyklem Suter-BMW.

"Suter Racing Technology a tým odvedli opravdu skvělou práci. Jel jsem v závěsu za jezdci jako jsou Valentino Rossi, Nicky Hayden či další top piloti, abych viděl, kolik poweru má náš motocykl. A přitom se jasně ukázalo: náš motocykl je překvapivě silný. Samozřejmě, že není úplně tak rychlý jako čisté tovární motocykly, ale rychlý je dost. Motor a jeho výkon tedy nejsou naším problémem, BMW je hodně zdravý, co se týká koňských sil. Při našem prvním testování v listopadu jsme měli několik problémů s elektronikou, ty se ale mezitím vyřešily. Je velmi potěšitelné, jak dokázali naši technici posunout výkonnost motoru. Z tohoto pohledu jsem opravdu spokojený", říkal po testech  Edwards.

"Naším problémem jsou nové pneumatiky Bridgestone, které byly zavedeny z bezpečnostních důvodů. Jistě, jsou o hodně lepší, co se týká bezpečnosti a trakce v prvních kolech. Ale my jsme měli pouze zadní pneumatiky, ty přední jsme neměnili. Podle mých zkušeností z minulosti ještě s gumami Michelin musíš vyměnit i přední pneumatiku, když má ta zadní větší plochu přilnavosti, jinak začne podvozek vibrovat. A opravdu, takovou vibraci jsem za celou mou závodní kariéru ještě nezažil. V zatáčkách jsem tak jezdil opravdu nulovou rychlostí. Bez těchto problémů bychom jezdili minimálně časy o 1,5 sekundy rychlejší a tak bychom se dostali na čas 2.03 minuty bez většího úsilí. Snažili jsme se problém řešit různými jinými nastaveními a to více změnami, než jsem kdy dělal u Yamahy, ale rozdíl se nijak neprojevil. Mám ale také pocit, že musíme něco změnit na šasí. Zadní část motocyklu je v pořádku, ale s tou přední musíme něco udělat", uzavřel hodnocení Sepangu zkušený americký pilot.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist