Edwards jedná s Forwardem Racing

Americký jezdec Colin Edwards je na konci? své závodní kariéry doslova na roztrhání. Po nabídkách ze světového šampionátu superbiků jedná nyní tento zkušený jezdec s novým týmem CRT z kubatury MotoGP Forward Racing.

Ačkoliv se ještě před několika málo dny vyjádřil Colin Edwards v tom smyslu, že mluvil s manažéry od továrního týmu BMW o roce 2012 o svém eventuálním závodění v superbikovém šampionátu, tak dle jeho nejnovějšího prohlášení by nejraději přece jen zůstal v kubatuře MotoGP. Forward Racing Team, který chce na rok v 2012 v MotoGP startovat s motorem BMW S1000RR a s britským šasím FTR, nabídl Texasanovi smlouvu na rok 2012 a ten ji neodmítl.
"Pokud někdo zrovna nesedí na špičkovém továrním motocyklu, tak je to vždy hodně strmá cesta směrem nahoru", říká "Texas Tornado" v rozhovoru pro motorcyclenews a dodává: "Takže ten můj zájem na týmu Forward Racing spočívá v tom, že se jim podařilo vyřešit všechny věci a všichni jsou velmi motivováni. Navíc spolupráce se Suterem může být také velmi zajímavá".
V současné době jezdí Colin Edwards za tým Monster Yamaha Tech 3. Ačkoliv management Yamahy si všeobecně myslí, že Edwards chce pověsit svou helmu na pomyslný hřebík, tak Hervé Poncharal nevylučuje prodloužení Texasanovi stávající smlouvy: "Myslel jsem si, že toto je Colinsova poslední sezóna a to bylo také jeho přání. Ale jeho výsledky jsou i nadále velmi dobré a on sám je v týmu spokojen. Také se mě už zeptal, zda bychom si mohli promluvit o dalším roku závodění...", říká týmový šéf Tech-3. Ostatně Yamaha US by ráda viděla Edwardse ve svých řadách i po skončení jeho aktivní závodní činnosti, jako svého vyslance.

Už o tomto závodním víkendu v Indianapolis by mohl Colin Edwards své plány na rok 2012 oficiálně zveřejnit.

Ostatně právě motocykl CRT Suter/BMW týmu MarcVDS pilotovaný Finem Mikou Kalliem ztratil na Edwardse se satelitní Yamahou Tech3 při brněnských testech 1,652 sekundy a tento rozdíl je také možno z největší části připisovat použitelné elektronice, neboť Mika Kallio říká: "Nikdo nemůže očekávat, že někdo s bikem CRT bude schopen porážet tovární jezdce. To je nemožné, maximálně se můžeme pokusit přiblížit se nejrychlejšímu jezdci na továrním motocyklu na 1,5 až 2 sekundy. Elektronika Ducati z roku 2010 je úplně na jiném levelu, než ta, kterou má k dispozici aktuální Suter. To je oblast, kde je nutno se diametrálně zlepšit. A také motor potřebuje větší power. Nebyl jsem schopen se skoro udržet v závěsu za 800-kovou Ducati Lorise Capirossiho", říká finský jezdec Kallio, který necelé dva roky jezdil na satelitním motocyklu Ducati závody MotoGP a nyní se Suterem/BMW má k dispozici elektroniku Bosch a závodní superbikový motor BMW-S1000RR.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist