Dva mladici z italske Riviery

Na stejne nametove okruhy odpovidaji nekdy stejne, nekdy uplne jinak, ale v kazdem pripade zajimave, oba dva tovarni piloti Aprilie tridy 125 ccm, tedy Mattia Pasini a Marco Simoncelli, kteri bydli vzdaleni od sebe pouhych 12 kilometru. A je to snad nejake tajemstvi, ze se zde rodi vitezove zavodu Grand Prix ?

Dva mladici z italske Riviery
Mattia Pasini:
“Je to proste tradice tohoto regionu a uz jako male dite to citis, vdechujes ji. Je zde mnoho zavodnich okruhu a take malych, pouze pro minibiky, a to je take “prokleti” me rodiny”.
Marco Simoncelli :
“V tomto regionu je proste velmi jednoduche zacit v peti ci sesti letech. Proste pokusit se vysplhat do sedla. A zaroven odlozit fotbal ci beh na uplne vedlejsi kolej. A pak, kdyz uvidis zavodit Rossiho ci Biaggiho, tak chces byt stejny jako oni a proste to vyzkousis.” Takze je jednoduche zacit proste zavodit v serialu Grand Prix ?
Pasini:
“Pro me to byla dlouha a neprilis jednoducha cesta. Jako trilety jsem sedel poprve na jednom minibiku. Byl to darek k narozeninam, ale az do deseti let jsem nesmel zavodit, nebot v nasi rodine se cti jedna zasada: Jeden zavodnik staci, a to byl muj otec. A tak jsem teprve v roce 1996 jel nekolik zavodu italskeho mistrovstvi a pak musel znovu skoncit, nebot muj otec zacal opet zavodit. A pak jsem se tezce zranil pri motokrosu. Znovu jsem zacal s minibiky a potom se zavodnimi motocykly. Nebylo to jednoduche, nebot at uz v narodnim ci evropskem sampionatu musis ty lidi, kteri ti davaji nejake penize, proste presvedcit, ze jsi dobry. Ja jsem mel nakonec velke stesti, ze mi Lucio Cecchinello umoznil vstup do serialu Grand Prix a to bez velkeho tlaku.” Oba dva jste hodne velci, takze mate samozrejme plany jezdit kubaturu MotoGP ?
Simoncelli:
“Co se tyka me vysky, tak jsem uplne normalni, ale mozna moc velky pro kubaturu 125 ccm. To je rozdil vuci Pedrosovi. Pokud se rika, ze Honda stavi pro Pedrosu zvlastni maly motocykl pro tridu MotoGP, tak se o neco podobneho pokousi nyni Aprilia a stavi pro me vetsi stopetadvacitku. Ja osobne si myslim, ze pojedu nejdrive dvestepadesatky, ale na tovarnim stroji, nebot na kitovem nemas mnoho sanci. A co se tyka MotoGP, tak to je pro me zatim pouze sen.”
Pasini:
“Take ja snim o MotoGP, ale to je jeste prilis brzo. Nejdrive prijde ta obligatorni cesta pres tridu 250 ccm, a do te bych rad vstoupil s cislem jedna. A to bud na kapotazi, nebo aspon v me hlave.” Vypada to na prvni pohled tak, ze pokud chcete byt letos mistrem sveta, tak musite porazit KTM a Kallia, nebo ne ?
Pasini:
“Nemam strach pred KTM, ty jsou sice velmi rychle pri vsech trenincich, ale v nedeli to uz takove nebyva. KTM ma velkou vyhodu v tom, ze uz od patku jsou po motoristicke, ale i po jezdecke strance velmi silne. A k tomu jeste to, ze Kallio jede uz svuj treti rok zavody Grand Prix.”
Simoncelli:
“To souhlasi, KTM zajede uz v patek Pole – Position, zatimco mi potrebujeme pro spravny setup vice casu. Aprilia je totiz trochu komplikovanejsi, ale az se to pak podari, tak je to 100%. A mistrovstvi sveta vyhrajeme my !” Rossiho rodiste Tvullia neni od Rimini moc vzdalena. Co pro vas znamena Valentino Rossi ? Je to symbol, urcita latka vykonosti, ci neporazitelny mytus ?
Pasini:
“Rossi je jiste nejlepsi, ale ne pro vzdy. Tak jako Doohan, bude i on nekdy porazen. Ale bude to tezke !”
Simoncelli:
“Vale je pro me hlavne pritel a navic vzor. Je nejsilnejsi a kdyz se nekdo chce neco naucit a dostat se dale, neni lepsi inspirace. Ja se divam na jeho zavody a studuji ho. A pokazde se neco naucis.” A nebyl by pro vas “The Doctor” urcitou vyzvou ?
Simoncelli:
“Nedelam si zadne iluze, ze bychom nekdy spolu zavodili. Behem dvou tri let Rossi skonci a bude delat neco jineho.”
Pasini:
“Ja bych si velmi pral jet proti nemu a doufam, ze on sam se pokusi, tak jako jini sampioni pred nim, jet o vikendu ve dvou tridach a tak se stretneme.” Ale kazdy mlady zavodnik ma urcity vzor, idol nebo snad ne ?
Simoncelli:
“S moji velikosti se sotva mohu srovnavat s Capirossim, mam rad Rossiho, ale zustanu Marcem Simoncellim.”
Pasini:
“Od kazdeho pilota se muzes necemu naucit, i od toho posledniho. Ale ja jsem ja !” Jaky je rozdil mezi stopetadvacitkami a MotoGP ? Male tymy, ohraniceny rozpocet, malo zajmu od medii. A co vas nazor k mnohokrate (v paddocku) opakovanemu nazoru: 125 ccm = je to pouze sport. 250 ccm = sport a politika. MotoGP = pouze politika !?
Simoncelli:
“Co se mi nelibi, tak ze v Cine netrenovali piloti MotoGP, nebot zde chybela helikoptera a my je museli nahradit. Znamena to snad, ze se my muzeme klidne zabit ?”
Pasini:
“MotoGP je jiste pekna a fascinujici. My jsme mali, v tymu jsou maximalne tri lide, ale proto se prece neschovame ! A nesmi nikdo zapomenout, ze ti nejlepsi piloti prisli z nasi tridy.” A zaverem hodnoti soucasny stav mistrovstvi a sve odjete zavody Mattia Pasini: “Okay, v zimnich testech jsme byli velmi rychli. Ale potom pri prvnich dvou zavodech v Jerezu a Estorilu to rozhodne nebylo dle nasich prani. Ve Spanelsku jsme meli smulu, lepe receno jsem se zmylil ve vyberu pneumatik. V Estorilu mi ve 4. kole odesla zadni brzda. V Cine jsem mel i potrebne stesti, ktere ale k vitezstvi take potrebujes. Potom ve Francii jsem byl jeste opojen vitezstvim z Ciny a hned v prvnim treninku jsem spadnul a zlomil si zapesti. V Mugellu jsem toto zraneni stale citil, mel jsem velke bolesti. V Barcelone jsem byl konecne zase tam, kam patrim. Take treti misto v Assenu bylo v poradku, nebot jsem tam spatne odstartoval.”

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist