Duvody, proc je KTM definitivne pryc z MotoGP

KTM chtela byt ctvrtou nejsilnejsi znackou v MotoGP, a to po Honde, Yamaze a Ducati.

Duvody, proc je KTM definitivne pryc z MotoGP
Ale z tohoto planu po Sachsenringu velmi rychle seslo. Kuriozitou ovsem zustala skutecnost, jakym zpusobem se to nekteri duleziti akteri dozvedeli. A tak zatimco ctenari nasich webovych stranek tuto skutecnost uz vedeli, tak manazer tymu KR, Chuck Aksland to jeste v patek v 15.15 hodin nevedel. Neotevrel si totiz svou mailovou postu a tuto nemilou vec se dozvedel az po telefonatu Shane “Shakey” Byrneho v 17.10 hod. A ten ji dostal “primo” a to pomoci SMS ! od managera KTM, Kurta Nicolla. “Tato zprava prisla jako z jasneho nebe, jeste ve ctvrtek se konala v tovarne KTM pravidelna porada, a na ni se o tom nemluvilo !” byl sokovan sportovni sef tymu KR.
“Mame smlouvy s Dornou, IRTA a se sponzory, ze pojedeme celou sezonu, a tak musime udelat vse, abychom odjeli i zbyvajici zavody”, rikal vzrusene Chuck Aksland.
K tomuto tematu se vyjadril i sportovni reditel KTM, Heinz Kinigadner: “Tym ma tri nase motory v Anglii, osm dalsich je u nas v tovarne v Mattighofenu, to vse muze Roberts pouzit, pokud nebudou zadne dalsi vydaje”. Navic ma Kenny Roberts k dispozici jeste lonske motory (ty vsak uz nebyly dale vyvijeny), ovsem ke vsem motorum chybi nahradni dily…
Mezitim Dorna prislibila Robertsovi penezni vypomoc, i kdyz: “Kenny Roberts neni jiste pripad pro socialku”, dal se slyset jeden z prednich muzu v hornorakouskem mestecku Mattighofenu.
A proc k celemu pripadu vlastne doslo ?
Krome neuspechu na zavodnim poli (jeden jediny bod, v treninku pak umisteni pouze pred tymem WCM Blata) je duvodem i skutecnost, ze od roku 2007 se pojedou motocykly o obsahu 800 ccm, to znamena, ze bude potreba vyvijet uplne novy motor. KTM totiz chtela fungovat v roce 2005 pouze jako dodavatel motoru. Ty staly kolem 5 ti milionu Euro. Jelikoz vsak nesehnal tym dostatek penez, tak se stal Brit Shane Byrne zamestnancem tovarny KTM. Navic KTM zaplatila 450 000 Euro za pneumatiky Michelin, jeden vikend, co se tyka pneumatik teto znacky, stoji pro jednoho pilota priblizne 50 000 Euro, takze se da ocekavat i eventualità, ze se konec sezony objede na Dunlopech ! A tak se dle meho nazoru zaver sezony, minimalne evropske zavody, pojedou sice s tymem KR, ale bez napisu: “powered by KTM”.
A cile rakouske motocyklove tovarny pro pristi rok jsou mezitim take zcela jasne: Ve tride do 125 ccm pojedou za tovarni tym (letos teto tride jednozancne dominuje, pet viteztsvi z deviti odjetych zavodu !) oficielne Fin Mika Kallio a Spanel Julian Simon, za juniorsky tym KTM – Red Bull potom Michi Ranseder (19) a Stefan Bradl (15). Oba dva by meli jeste pred Brnem podepsat s KTM ctyrletou smlouvu ! Ale zde je maly problem, uz nekolik let nebere Dorna a IRTA zadny novy tym – jedine v pripade, ze nektera staj z financnich duvodu musi serial Grand Prix opustit. A tak se musi tento juniorsky tym spojit s nekterou s dosud existujicich staji. Ovsem i pro nektere dalsi zajemce je nutne pripomenout prohlaseni firemniho sefa KTM, Stefana Pierera: “Vsechny zakaznicke tymy obdrzi pro rok 2006 stejny material jako tovarni tym !”
A ciste svycarsky tym pod vedenim legendarniho nekolikanasobneho mistra sveta sidecaru Rolfa Bilanda, by mel tvorit mlady pilot Randy Krummenacher, a jeho nasazeni do zavodu spanelskeho sampionatu.
O tridu vyse, tedy do 250 ccm, pak pojedou Madar Gabor Talmacsi (bez ohledu na to, jak dopadne mistrovstvi sveta kubatury 125 ccm) a Australan Anthony West, ktery dokazal tento jeste “syrovy” motocykl hned ve svem prvnim zavode privest na bednu, i kdyz za deste.
Zajem byl i o tym Elit, respektive o Svycara Thomase Lüthiho, ale majitel tohoto tymu Epp rika: “Snad se podari prosadit Thomase u Hondy jako jasne cislo jedna, tak jak to bylo predtim u Pedrosy…”

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist