Duel dvou Texasanů

Ben Spies má s Yamahou podepsanou dvouletou smlouvu a tak se může klidně, stát, že v roce 2011 bude mít oficiální status továrního jezdce a přesto pojede i nadále v týmu Tech3 Yamaha.

Tento případ může klidně nastat, když jak Rossi, tak Lorenzo prodlouží své smlouvy s továrním týmem Fiat Yamaha.

„Pokud se Valentino nebo Jorge rozhodnou jít pryč, tak můžeme Bena transformovat do továrního týmu“, vysvětluje šéf závodního oddělení Yamahy, Masao Furusawa. „Ovšem nebyl by to ani žádný problém, abychom Benovi vytvořili stejné podmínky továrního jezdce ve stáji Tech3 a on by se tak stal oficiálním továrním pilotem“.

S dosavadními výbornými výsledky při testech – 5. místo v Sepangu – tak jen Ben Spies potvrdil své jezdecké umění. Ovšem on sám zůstává pevně stát nohama na zemi a říká: „V této obrovsky náročné a tvrdé závodní sérii zůstává i nadále mým cílem celkové umístění v Top 10. A možná budu bojovat o pozice 5 až 7.“, říká jasně už poněkolikáté Spies.


Ben Spies jen svými dalšími slovy potvrzuje, že všechny dosavadní negativní zvyklosti hodil za hlavu: „Vše co jsem dělal během závodění v seriálu superbiků, jsem vlastně už pohřbil. Co mi to pomůže, kdybych zůstal arogantní a sám sobě si namlouval, že se už nemusím učit, neboť už jsem vyhrál některé šampionáty“, říká zcela otevřeně talentovaný Američan.

A co je Spiesovou největší devízou? Čím jsou pneumatiky opotřebovanější, tím je Spies vůči konkurenci rychlejší. Jezdec stáje Yamaha Tech3 je totiž schopen na pneumatikách, které mají za sebou už celou závodní délku, jezdit neuvěřitelně rychlé časy: „Ano to souhlasí, na konci závodu se cítím vždy nejlépe. To byl i případ při závodě Grand Prix ve Valencii. V kubatuře MotoGP mohu tuto moji přednost ovšem více využít, než v závodech WSBK, to je jasné. Ovšem musím se naučit jezdit rychle hned první čtyři kola po startu závodu“.

Spiesův týmový kolega Colin Edwards měl v loňském roce hodně slabého stájového druha v Jamesi Toselandovi. Proti Spiesovi se ale musí nyní snažit o hodně víc, než doposud, tedy aby ho porazil. 

Není totiž žádným tajemstvím, že každý se snaží porazit v týmu především svého stájového druha a podle toho se také posuzuje úspěšnost pilota, tedy být ve své vlastní stáji jedničkou.


V Sepangu byl Edwards o 0,026 rychlejší než Spies: „Jistě každý ví, že Ben je na cestě směrem nahoru. Hodně spolu mluvíme a také si vyměňujeme veškeré informace. Z toho můžeme oba jen profitovat. Je to skoro stejné, jako když jsem byl s Valentinem v továrním týmu. Tehdy jsem já něco testoval a potom od něho dostal další informace. Já neříkám Benovi co má dělat, on je schopen tyto informace ze mě „vysát“. Naše pocity pro nastavení motocyklu se totiž moc neliší, ba naopak jsou identické. A budu Benovi nápomocen i nadále, tedy do té doby, pokud bude pomalejší než já“, řekl po testech v Sepangu mimo jiné na téma vynikajícího stájového kolegy Spiese, jeho krajan Edwards.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist