Ducati: S Rossim odešli i čtyři sponzoři

Kromě Rossiho budou chybět továrnímu týmu Ducati i někteří sponzoři. Hovoří se o částce 7 milionů Euro, která schází do "závodní" kasy.

Špatné výsledky posledních dvou sezon s Valentinem Rossim a Nickym Haydenem měly pochopitelně dopad i na sponzorské aktivity továrního týmu Ducati-MotoGP. Ducati Corse ztratila pro současný projekt s Andreou Doviziosem a Nickym Haydenem několik sponzorů. Experti se shodují na přibližné částce 8 milionů Euro.
Chybí nálepky od firem, jako jsou Generali, Enel, Diesel a AMG Mercedes, ty všechny nebyly včera večer prezentovány na nových motocyklech Ducati Desmosedici GP13, které byly prezentovány v Madonna di Campiglio. 

Jistě, třeba logo od AMG Mercedes bylo odstraněno z motocyklů už na podzim 2012, když oficiálně převzala továrnu Ducati konkurenční firma Audi. 

A zřejmě by se nikdo nedivil, kdyby Valentino Rossi vzal sponzory jako Generali s sebou k Yamaze. 

                            

Sponzorské příspěvky od Generali a Enelu měly v minulosti hodnotu 6 až 7 milionů Euro. Kromě toho musí Ducati v novém Junior-Teamu Pramac počítat s odchodem sponzora eni (dříve Agip), ačkoliv tým Pramac měl s eni smlouvu i na rok 2013. Jelikož ale tovární tým Ducati je podporován konkurenčním Shellem, tak musel Pramac od smlouvy ustoupit. Tím se zvětšila díra v rozpočtu závodního oddělení Ducati na 7 až 8 milionů. A noví sponzoři na obzoru zatím nejsou, což ostatně není divu: Marketing-Manager Alessandro Cicognani byl v rámci reorganizace propuštěn. 

Jistě, Marlboro-Ducati ušetří na rok 2013 výplatu za Rossiho, která byla plánována okolo 17 milionů Euro. Na straně druhé ale musí platit gáži oběma pilotům týmu Pramac, kteří jsou nyní přímo pod továrnou. Jasní ze sponzorů na rok 2013 jsou Marlboro a Shell, k tomu je potřeba připočítat TIM (tedy mobilní společnost Telecom Italia) a dodavatele Air-Condition riello ups.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist