Ducati s motorem Big-Bang

S angažováním Valentina Rossiho chce Ducati v roce 2011 ukončit tříleté vládnutí Yamahy v kubatuře MotoGP. I proto měly nasbírané výsledky z listopadových testů cenu zlata.

Ital Filippo Preziosi, technický ředitel Ducati Corse, už pracoval s řadou výjimečných pilotů, jen namátkou jmenuji třeba Fogartyho, Baylisse, Capirossiho a Stonera. Ovšem jeho nový svěřenec Valentino Rossi je úplně jiný jezdecký kalibr.


Preziosi je technický genius, který stojí za úspěchy motocyklů Ducati Desmosedici. Od havárie na motocyklu sice sedí v pojízdném křesle, ovšem s Valentinem Rossim má velké plány. 

2007 vyhrála Ducati Corse s jezdcem Caseym Stonerem první mistrovství světa éry motocyklů do 800 ccm. A doposud slavila Ducati v královské kubatuře 31 prvních míst v závodech Grand Prix. Nyní v sedle s multišampiónem Rossim by se měl tento dosavadní účet ještě navýšit. 

Při prvním testu Rossiho v listopadu na Ducati říkal Preziosi: "Valentino a Nicky Hayden musí hlavně zjistit, zda v příštím roce budeme při konceptu nového motoru dále vyvíjet Big-Bang, nebo přejdeme na Screamer. Navíc druhým důležitým úkolem je zapracovat na jízdních vlastnostech přední vidlice"

Jistě všichni fanoušci Ducati vědí dobře, že Stoner v uplynulé sezóně několikrát upadl přes přední kolo. V rocích 2009 - 2010 jezdili piloti s motocykly Ducati přední vidlice Öhlins, od Brna byl ovšem pravidelně testován i model 2011. 

Kvůli lepším jízdním vlastnostem a menší opotřebovanosti pneumatik se Ducati nakonec rozhodla pro motor Big-Bang: "To nám ostatně potvrdily i poslední testy koncem listopadu v Jerezu", říká testovací jezdec a týmový manažér Vittoriano Guareschi.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (14x):



TOPlist