Ducati s motorem Big-Bang
Text: Jiří Mikšík | Foto: Ducati Corse | Zveřejněno: 21.12.2010 | Zobrazeno: 7 537x
S angažováním Valentina Rossiho chce Ducati v roce 2011 ukončit tříleté vládnutí Yamahy v kubatuře MotoGP. I proto měly nasbírané výsledky z listopadových testů cenu zlata.
Ital Filippo Preziosi, technický ředitel Ducati Corse, už pracoval s řadou výjimečných pilotů, jen namátkou jmenuji třeba Fogartyho, Baylisse, Capirossiho a Stonera. Ovšem jeho nový svěřenec Valentino Rossi je úplně jiný jezdecký kalibr.
Preziosi je technický genius, který stojí za úspěchy motocyklů Ducati Desmosedici. Od havárie na motocyklu sice sedí v pojízdném křesle, ovšem s Valentinem Rossim má velké plány.
2007 vyhrála Ducati Corse s jezdcem Caseym Stonerem první mistrovství světa éry motocyklů do 800 ccm. A doposud slavila Ducati v královské kubatuře 31 prvních míst v závodech Grand Prix. Nyní v sedle s multišampiónem Rossim by se měl tento dosavadní účet ještě navýšit.
Při prvním testu Rossiho v listopadu na Ducati říkal Preziosi: "Valentino a Nicky Hayden musí hlavně zjistit, zda v příštím roce budeme při konceptu nového motoru dále vyvíjet Big-Bang, nebo přejdeme na Screamer. Navíc druhým důležitým úkolem je zapracovat na jízdních vlastnostech přední vidlice"
Jistě všichni fanoušci Ducati vědí dobře, že Stoner v uplynulé sezóně několikrát upadl přes přední kolo. V rocích 2009 - 2010 jezdili piloti s motocykly Ducati přední vidlice Öhlins, od Brna byl ovšem pravidelně testován i model 2011.
Kvůli lepším jízdním vlastnostem a menší opotřebovanosti pneumatik se Ducati nakonec rozhodla pro motor Big-Bang: "To nám ostatně potvrdily i poslední testy koncem listopadu v Jerezu", říká testovací jezdec a týmový manažér Vittoriano Guareschi.
Preziosi je technický genius, který stojí za úspěchy motocyklů Ducati Desmosedici. Od havárie na motocyklu sice sedí v pojízdném křesle, ovšem s Valentinem Rossim má velké plány.
2007 vyhrála Ducati Corse s jezdcem Caseym Stonerem první mistrovství světa éry motocyklů do 800 ccm. A doposud slavila Ducati v královské kubatuře 31 prvních míst v závodech Grand Prix. Nyní v sedle s multišampiónem Rossim by se měl tento dosavadní účet ještě navýšit.
Při prvním testu Rossiho v listopadu na Ducati říkal Preziosi: "Valentino a Nicky Hayden musí hlavně zjistit, zda v příštím roce budeme při konceptu nového motoru dále vyvíjet Big-Bang, nebo přejdeme na Screamer. Navíc druhým důležitým úkolem je zapracovat na jízdních vlastnostech přední vidlice"
Jistě všichni fanoušci Ducati vědí dobře, že Stoner v uplynulé sezóně několikrát upadl přes přední kolo. V rocích 2009 - 2010 jezdili piloti s motocykly Ducati přední vidlice Öhlins, od Brna byl ovšem pravidelně testován i model 2011.
Kvůli lepším jízdním vlastnostem a menší opotřebovanosti pneumatik se Ducati nakonec rozhodla pro motor Big-Bang: "To nám ostatně potvrdily i poslední testy koncem listopadu v Jerezu", říká testovací jezdec a týmový manažér Vittoriano Guareschi.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?