Ducati Marlboro a Qatar

Na cestu za obhajobou vynikajících výsledků z první Grand Prix letošní sezóny, se do Qataru vydal tovární tým italské Ducati.

V postavení vedoucího jezdce světového šampionátu třídy MotoGP cestuje do qatarského Doha tovární jezdec Ducati Loris Capirossi, který na stroji Ducati Desmosedici GP6 zaznamenal brilantní vítězství ve španělském Jerezu, kde jeho jízdu sledovalo víc jak 131 000 diváků. Loris se společně se svým týmovým kolegou Sete Gibernauem dokázal nejlépe vypořádat v Jerezu již s kvalifikací a tak pro italskou továrnu byl jediný smutný okamžik odstoupení Gibernaua ze závodu, z něhož ho vyřadila technická závada. Oba jezdci pilotovali své stroje velmi rychle jak na kvalifikačních, tak i na závodních pneumatikách, čímž potvrdili vynikající výsledky Ducati a Bridgestone z předsezónních testů.
Livio Suppo – šéf týmu Ducati Marlboro
Jerez byl ohromný víkend – Loris získal vítězství v kvalifikaci, závodě i dosáhl na nejrychlejší kolo závodu, Sete byl druhý v kvalifikaci a nejrychlejší v zahřívacím tréninku, škoda jen, že měl problémy v závodě. Do Losailu jedeme na čele šampionátu, ale držíme se při zemi. Je to dlouhá sezóna a tak se musíme ujistit, že dokážeme využít náš potenciál. Loris si velmi věří a já doufám, že oslaví své 33. narozeniny co nejlepším výsledkem. Sete ukázal, že je také rychlý a já si jsem jistý, že brzo získá výsledky, které si zaslouží.
Loris Capirossi
V Jerezu jsem měl perfektní motocykl i perfektní pneumatiky a pro Katar mám úplně jednoduchý cíl – mít to vše znovu. Jsem si docela jistý, ale vím, že to nebude snadné. Nejdůležitější bude v Kataru počasí. Před dvěma lety zde bylo téměř čtyřicet stupňů což zapříčinilo opravdu těžkou jízdu. Doufám, že tentokrát bude chladněji. Nejdůležitější pro tento okruh je mít dobře připravený stroj, který je dobře ovladatelný při změnách směru jízdy. Jako vždy budou důležité pneumatiky. Firma Bridgestone oproti loňskému roku hodně zlepšila zadní pneumatiku, nyní mám mnohem lepší pocit.
Sete Gibernau
Co se stalo v Jerezu byla škoda, ale takovéto věci se při závodech stávají. Všichni během zimy tvrdě pracovali a výsledky se ukázaly během tréninků a kvalifikace. Nyní již pouze potřebuji výsledek v závodě. Navzdory zklamání jsem připraven znovu bojovat. Celou dobu se učím s pomocí vynikajícího týmu, který stojí ze mnou. Těším se, až v Kataru vyjedu na okruh. Mám na ten okruh hezké vzpomínky, v roce 2004 jsem tam zvítězil. Je to dobrý, ale trochu zvláštní okruh. Zvláště trojitá pravá zatáčka, která je opravdu velkolepá. Jinak je ten okruh zavátý pískem a docela hodně rozpálený. V Kataru má okruh hodně změn směru jízdy a proto potřebujete opravdu dobře připravený stroj. Ale jak vždy říkám, v MotoGP potřebujete k výsledku pokaždé dobře připravený motocykl, můžete zvítězit nebo prohrát kvůli sebemenšímu rozdílu ve výkonu stroje.

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist