Ducati Marlboro a Jerez

Tým Ducati Marlboro před úvodním závodem letošního šampionátu MotoGP.

Ducati Marlboro a Jerez
Po tisíců najetých kilometrů na okruzích v Evropě, Blízkém Východu, Jižní Asii a Austrálii, se na zahájení letošní sezóny připravuje také tovární tým italské Ducati, který svůj nový produkt Ducati Desmosedici GP5 svěřil do rukou Itala Lorise Capirossiho a Španěla Carlose Checy. Tovární stroje Ducati letos však nepředvedou motocyklové veřejnosti pouze nového jezdce, ale i nového dodavatele pneumatik, když dosavadní francouzský Michelin nahradil japonský Bridgestone.
Zdá se to až neuvěřitelné, ale 32 roků starý Loris Capirossi zahájí v Jerezu svou již šestnáctou sezónu v Grand Prix, to znamená, že tento tělem malý, ale duchem velký Ital strávil již polovinu svého života na okruzích silničního motocyklového Mistrovství Světa. Capirossi startoval na okruhu Jerez de la Frontera poprvé v roce 1990, od té doby zde však získal pouze tři pódiová umístění v nižších třídách, a to i včetně svého vítězství v závodě třídy 250 ccm v roce 1998.
"Mám ten okruh hodně rád, ale byla doba, kdy jsem na něm neměl štěstí," říká po Alexu Barrosovi druhý nejzkušenější jezdec třídy MotoGP. "Pro jezdce je Jerez velmi zajímavá dráha, je tam mnoho rychlých zatáček, místa pro tvrdé brždění i velkou akceleraci. Musíte rychle procházet touto změnou profilu okruhu. Nejlepší na Jerezu jsou fanoušci, rozumí závodům a dělají hodně hluku. To je to, proč jsem šťastný, že sem jedu znovu závodit. Během zimy jsem pilně pracoval. Motocykl je nyní lepší, více vyvážený, líbí se mi také pneumatiky Bridgestone. Vynikající byly také kvalifikační pneumatiky, které jsem v Jerezu zkoušel před několika dny. Dobrá byla i zadní závodní pneumatika, dokonce pracovala dobře i ta přední."
Nově se v závodě s motocyklem Ducati představí španělský pilot Carlos Checa, který poslední roky své závodní činnosti spojil s továrnou Yamaha. Carlos již při testování naznačil, že by mu silný stroj Ducati s pneumatikami Bridgestone mohl vyhovovat lépe než tovární motocykl Yamaha YZR M1. Bohužel pro všechny Carlosovi fanoušky bude zřejmě v neděli při závodě ještě tento sympatický jezdec ovlivněn svým zraněním, které mu nedovolilo ani absolvovat poslední oficiální přípravu, která proběhla před deseti dny právě na okruhu v Jerezu. Ovšem již při prvním testu v Jerezu, který zde s Ducati absolvoval Checa v loňském listopadu, potvrdil Carlos svou sílu na domácích okruzích.
"Havárie byla docela velká, ale byl jsem celkem rychle schopný rehabilitace," naznačuje svůj zdravotní stav El Toro, jak se Carlosu Checovi říká. "Dokonce bych byl schopný v Jerezu testovat, ale lékaři mi doporučili, abych se o to nepokoušel. Rameno si odpočinulo a já jsem stoprocentně připravený na první závod. Motocykl fungoval v Jerezu, Valencii, Phillip Islandu a Sepangu dobře. Jediné místo, kde jsem nebyl mnoho spokojený byl Losail a Catalunya. Celkově je motocykl na dobré úrovni, ale pro boj o vítězství na něm musíme ještě trochu pracovat. Musíme pracovat hlavně na podvozku, zvláště v pomalých zatáčkách. První závod ve Španělsku bude pro mne velkým víkendem. Je to můj první závod na Ducati a ještě k tmu před domácím publikem. Nemohu se toho dočkat."

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist