Ducati Desmosedici GP12 prezentována
Text: Jiří Mikšík | Foto: Ducati Corse | Zveřejněno: 19.3.2012 | Zobrazeno: 12 497x
Tato nová Ducati o objemu 1000 ccm by měla v roce 2012 bývalým mistrům světa Valentinu Rossimu a Nicky Haydenovi opět pomoci k návratu na Top umístění. Dnes byla GP12 pomocí Facebooku prezentována veřejnosti.
Kapitoly článku
V "hlavním stanu" Ducati Corse v Borgo Panigale u Bologně byla dnes ve 13 hodin představena Ducati Desmosedici GP12 ve svém definitivním designu. Nový pracovní nástroj bývalých mistrů světa Valentina Rossiho a Nickyho Haydena má výkon větší než 230 HP a maximální špičkovou rychlost přes 330 km/h. Nový motocykl éry 1000 ccm je tedy podstatně silnější a rychlejší než model loňský, ten GP11 měl totiž pouze 200 HP a topspeed 310 km/h. Válce 157 kg těžkého motocyklu svírají i nadále úhel 90 stupňů.
S modelem GP12 se tak Ducati definitivně rozloučila od svého inovovaného konceptu, kde byl motor součástí šasí. Současný hliníkový rám a pozměněná rovnováha by měly Haydenovi a Rossimu přinést chybějící pocit lepší ovladatelnosti předního kola. Faktem ale je, že současný model s hlinikovým rámem GP12 není konkurenceschopnější než loňský model GP Zerro s karbonovým šasím.
V následující sezóně by měla Ducati Desmosedici GP12 nechat zapomenout na neúspěšný rok 2011, kdy tovární dvojice ve složení Valentino Rossi a Nicky Hayden dosáhla na pouhá dvě podiová umístění - každý po jednom - a v celkovém hodnocení obsadila až 7., resp. 8. místo.
Ani poslední test v Sepangu nebyl zrovna přesvědčivý, když Valentino Rossi skončil desátý se ztrátou celé sekundy na Caseyho Stonera a Nicky Hayden ještě za ním: "Nebyli jsme spokojeni, jak to naposled fungovalo, ale musíme i nadále tvrdě pracovat. Uvidíme, jaké to bude v Jerezu, neboť je to úplně jiný okruh. Rovněž počasí a teplota budou úplně jiné", vysvětlil Rossi.
S modelem GP12 se tak Ducati definitivně rozloučila od svého inovovaného konceptu, kde byl motor součástí šasí. Současný hliníkový rám a pozměněná rovnováha by měly Haydenovi a Rossimu přinést chybějící pocit lepší ovladatelnosti předního kola. Faktem ale je, že současný model s hlinikovým rámem GP12 není konkurenceschopnější než loňský model GP Zerro s karbonovým šasím.
V následující sezóně by měla Ducati Desmosedici GP12 nechat zapomenout na neúspěšný rok 2011, kdy tovární dvojice ve složení Valentino Rossi a Nicky Hayden dosáhla na pouhá dvě podiová umístění - každý po jednom - a v celkovém hodnocení obsadila až 7., resp. 8. místo.
Ani poslední test v Sepangu nebyl zrovna přesvědčivý, když Valentino Rossi skončil desátý se ztrátou celé sekundy na Caseyho Stonera a Nicky Hayden ještě za ním: "Nebyli jsme spokojeni, jak to naposled fungovalo, ale musíme i nadále tvrdě pracovat. Uvidíme, jaké to bude v Jerezu, neboť je to úplně jiný okruh. Rovněž počasí a teplota budou úplně jiné", vysvětlil Rossi.
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?