Ducati Corse: Marlboro až do roku 2014
Text: Jiří Mikšík | Foto: Ducati Corse | Zveřejněno: 25.1.2011 | Zobrazeno: 4 703x
Zatímco tovární tým Yamahy stále ještě nemá hlavního sponzora na letošní sezónu, tak u Ducati je především díky Rossimu vlastně "přesponzorováno".
Hlavní sponzor továrního týmu Ducati v kubatuře MotoGP - firma Marlboro - zůstává až do konce roku 2014. Ovšem i další sponzoři jsou k Ducati Corse přivázani dlouhodobě. Především firma Enel, která je největší elektrárenskou společností v Itálii. Dále TIM (Telecom Italia Mobile), Shell (do konce roku 2013) a pojišťovna Generali.
Dalšími sponzory jsou Puma, AMG Mercedes, Riello (PC - Software) a k tomu přibyla i firma Diesel - džíny, která uzavřela s Ducati smlouvu na 2 roky: "Valentino se skvěle hodí k našemu sloganu: Only the Brave", říká velký fanoušek Rossiho a prezident firmy Diesel Renzo Rosso.
Zajímavostí je skutečnost, že mezi Ducati a AMG není ve smlouvě podepsána žádná technická spolupráce, nýbrž pro zaměstnance Ducati výhodné leasingové smlouvy na automobily Mercedes a piloti Rossi a Hayden budou mít k dispozici luxusní limuzíny Mercedes, pochopitelně gratis.
A pokud už jsme u Ducati jako takové, tak rok 2010 byl pro tuto firmu obchodně velmi úspěšný. Zatímco prodej sportovních motocyklů na celém světě klesl na trhu o 13 procent, tak Ducati prodala o 5% motocyklů více, což je rekord v historickém prodeji této italské motocyklové továrny: "Podařilo se nám zvýšit prodej motocyklů proti roku 2007 na dvojnásob. Nejvíce jsme jich prodali v Itálii, Francii, Německu, Velké Británii a v USA. Podařilo se nám ale zvýšit i prodej na dálném Východě a to o 64%. Hlavním našim reklamním tahákem jsou sportovní úspěchy, vítězství v jednotlivých závodech. Pro nás byli naši bývalí jezdci Casey Stoner a Troy Bayliss rovněž hodně důležití, hlavně Troy, který byl jezdící legendou Ducati. Ovšem Valentino jako Ital je pro italskou továrnu doslova ikonou. Kombinace italského mistra světa a italské motocyklové továrny nám dovoluje vytvořit "národní motocyklový tým Itálie - Squadru Azzurru", na který budou všichni Italové hrdí. Na straně druhé, náš prodej je pouze z 23% v Itálii a 77% v cizině. Důležitá jsou pro nás vítězství v závodech a také to, že naši jezdci se postarají o patřičné vzrušení v šampionátu MotoGP", říká prezident Ducati Gabriele Del Torchio.