Druhý test MotoGP v Sepangu

Je tu konec února a s ním druhý IRTA test královské kubatury motocyklového mistrovství světa prototypů v Malajsii. V Sepangu budou od středy do pátku naposledy testovat všechny týmy společně protože už příští týden zamíří tovární Honda, Yamaha a Ducati na Phillip Island a ostatní budou testovat v Kataru.

Druhý test MotoGP v Sepangu
Před druhým testem v Sepangu všichni intenzivně pracovali na tom, aby jejich závodní motocykly třídy MotoGP byly ve srovnání s prvním testem rychlejší a dokázaly čelit konkurenci, která je v letošním roce poměrně vyrovnaná. Nicméně pokud byl první test takovým warm-upem po zimní přestávce, tato druhá zkouška už může přinést jistý pohled na rozložení sil třídy MotoGP.

Do Malajsie tentokrát neodletí jednadvacetiletý Marc Márquez (Repsol Honda Team), protože si minulý týden zlomil při tréninku na americké ploché dráze nedaleko Barcelony pravou lýtkovou kost. Jezdec tovární Hondy byl přitom absolutně nejrychlejším jezdcem prvního třídenního testu v Sepangu, ale nyní usilovně pracuje na tom, aby byl do závodu v Kataru zdravotně v pořádku.
Na dráze Sepangu budou rovněž chybět oba jezdci stáje Paul Bird Motorsport Michael Laverty a Broc Parkes. Tým Paula Birda oznámil, že před cestou do Kataru budou na přípravě techniky pracovat ve svých dílnách v Británii. Testovat nebude ani tým Ioda Racing Project s jezdci Dannilo Petruccim a Leonem Camierem. Italové po ztrátě hlavního sponzora CAME mají určité finanční potíže a zřejmě to bude osudné Camierovi, pokud tým nastoupí do sezony pouze s jedním motocyklem. Jediné informace týmu nyní cílí pouze na prostředí třídy Moto2.

Na okruhu v Malajsii nebude chybět japonská Suzuki a její tým MotoGP, který se připravuje na návrat do MotoGP v roce 2015. Pod vedením Davida Brivia mají v plánu vyzkoušet, mimo jiné, také zlepšení nových elektronických systémů jejich litrového prototypu.
Španěl Dani Perosa (Repsol Honda Team) bude mít v Sepangu plné ruce práce, aby stačil splnit testovací plán, na který je nyní z továrního týmu HRC sám. Při posledním testu měl Španěl problémy s brzdami, takže to je určitě jedna z věcí, na které se v následujících třech dnech společně s týmem zaměří. A nebude sám, protože podobnou situaci minule řešili také v případě jezdce Hondy RC213V Álvara Bautisty (GO&FUN Honda Gresini). Na stejném motocyklu ještě závodí Stefan Bradl (LCR Honda Team) a tomu se v Malajsii celkem dařilo, když začátkem února obsadil v kombinaci časů páté místo.

Tovární tým tří ladiček Yamaha Factory Racing a jeho jezdecká dvojice Jorge Lorenzo a Valentino Rossi v prvním testu celkem úspěšně čelili rychlosti Marca Márqueze, ale tady šlo o více méně jedno rychlé kolo, ale co se týče výjezdu na delší vzdálenost, tak tam vznikaly určité problémy pramenící ze změn v technických předpisech. Technici Yamahy určitě usilovně a pečlivě analyzovali všechna získaná data, aby zapracovali na zlepšeních, která teď jejich tým vyzkouší.
Tovární tým Yamahy má na základě posledních informací v co nejbližší době představit titulárního sponzora. Poprvé od odchodu Fiatu, by stroje japonského výrobce nesly barvy hlavního sponzora, kterým by nebyla Yamaha, ale španělský Movistar TV, jehož mateřskou společností je Telefonica. Oficiální oznámení ze strany Yamahy se očekává v nejbližších dnech a je docela možné, že k této prezentaci využijí právě test v Malajsii. Byla to právě Telefonica, která se stáhla z paddocku MotoGP po ztrátě Daniho Pedrosy, jehož podporovali do doby než v roce 2006 přestoupil k tovární Hondě, kde byla velmi silná pozice Repsolu.

Ani pro druhý test nebudou mít ve svých motocyklech Yamaha YZR-M1 nové (tzv. bezztrátové) převodovky jezdci týmu Monster Yamaha Tech 3 Bradley Smith a Pol Espargaró. Jak ale uvedl šéf týmu Herve Poncharal, Yamaha jim vždy nabízela tu největší možnou podporu, takže pevně věří, že pokud tyto převodovky nebudou k dispozici pro druhý test v Sepangu, není důvod se znepokojovat.
Ostře sledovaným výrobcem je nyní Ducati, protože u nich se očekává rozhodnutí, zda do sezony nastoupí s trojicí motocyklů GP14 ve specifikaci Tovární (Andrea Dovizioso a Cal Crutchlow - Ducati Team plus Andrea Iannone - Pramac Racing) a jedním strojem GP13 Open (Yonny Hernandez – Pramac Racing) nebo zvolí zásadní obrat a všechny jejich motocykly budou ve specifikaci Open, což by jim samozřejmě přineslo určité výhody. Také v tomto případě lze jejich vyjádření očekávat v průběhu mise v Sepangu, protože poslední termín pro nahlášení změny je osmadvacátý únor.

V prvním oficiálním testu MotoGP překvapil velmi dobrým výkonem Aleix Espargaró (NGM Mobile Forward Racing), jenž si v sedle motocyklu FTR-Yamaha třídy Open dojel v kombinaci časů pro čtvrtou příčku. Španěl navázal na svoji nadvládu v kategorii CRT a byl jednoznačně nejrychlejším jezdcem kategorie Open v Sepangu. Espargarův týmový kolega Colin Edwards si s podvozkem Yamahy z nějakého důvodu zatím moc nerozumí a proto vkládá naděje do chystané novinky od britské FTR. Kdy ale bude jejich podvozek k dispozici, to je zatím s velkým otazníkem, protože celý vývoj a výrobu komplikují finance.
V příštích třech dnech uvidíme, jak na výkon FTR-Yamahy zareaguje japonská Honda. Konkrétně jak podpoří týmy, které si koupily jejich motocykl RCV1000RDrive M7 Aspar, GO&FUN Honda Gresini a Cardion AB Motoracing s českým jezdcem Karlem Abrahamem. Byl to Nicky Hayden, kdo po skončení testu nahlas a otevřeně řekl, že novému motocyklu schází výkon. K jeho názoru se rovněž přidal Scott Redding a reakce HRC na sebe nenechala dlouho čekat. Podle Japonců je RCV1000R nový motocykl, jeho vývoj nadále pokračuje a jakákoliv zlepšení týmy získají okamžitě potom, jakmile budou k dispozici. Co přiveze Honda do Sepangu a jak moc se to projeví na výkonu motocyklů, tak na to si budeme muset počkat minimálně do středy. Je třeba si také uvědomit, že samotný závod není jen jedno rychlé kolo.
Druhý předsezonní test královské kubatury MotoGP je na programu od středy 26.února do pátku 28.února 2014. Každý testovací den začíná v deset a končí v osmnáct hodin místního času. V čase středoevropském je začátek ve tři ráno a konec v jedenáct hodin dopoledne. O průběhu testování Vás budeme průběžně informovat.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist