Dozvuky z Jerezu – 250 ccm

Dle ocekavani vyhral uvodni zavod sezony teto tridy dominator vsech testu, Mallorcan Jorge Lorenzo na Aprilii. Ovsem malokdo zrejme cekal, ze do cile nedojede ani jeden ze dvou oficielnich pilotu HRC, at uz Sebastian Porto nebo Shuhei Aoyama. A co rekli predni piloti teto tridy po zavode, si prectete v nasledujicim clanku.

Dozvuky z Jerezu – 250 ccm
Jorge Lorenzo (ESP) Fortuna Aprilia, Aprilia (1.)
Vloni celkove paty rodak z Mallorky, dominoval jak znamo vsem predsezonnim testum. “Je to pro me velka pocta, vyhrat pred takovou divackou kulisou svou prvni Grand Prix. Se spanelskymi fanousky oslavovat vitezstvi je ten nejhezci pocit na svete. Cely vikend jsem snil o tomto zavode, chtel jsem proste odjet souperum sam pryc, tak jak to delal muj vzor Max Biaggi a to se mi take podarilo. Drivejsi zavody jsem nekdy vyhral proto, ze jsem v zaverecne zatacce jel jako blazen. Ovsem i takovy zavod jako dnesni je tezky. Bylo velmi tezke si udrzet koncentraci po cely zavod. Je samozrejme velmi prijemne, vsechny konkurenty tak distancovat a dokazat svou velikost. Nejhezci den v mem zivote, prvni me vitezstvi ve tride do 250 ccm, …doufam ze pouze prvni z dlouhe rady dalsich. Ale nesmime se nechat upokojit. Aprilia ma sice nejlepsi a nejsilnejsi motor, ale na podvozku se da jeste hodne zlepsovat”, takovy proud slov ze sebe doslova chrlil prestastny nedelni vitez.
Alex de Angelis (RSM) Master MVA Aspar Team, Aprilia (2.)
“Mel jsem velke problemy v treninku, vzdyt jsem zaostal o skoro 0,9 vteriny. V zavode to bylo spatne v jeho prvni polovine, kdy jsem jel s plnou nadrzi a Aprilia byla tezko ovladatelna. Ve druhe casti s mene benzinem uz to bylo lehci, ovsem silny vitr mi zrovna moji ulohu neulehcoval. Dlouho jsem si myslel, ze se mi spli sen a vyhraji svou prvni Grand Prix. Ale musim myslet take na mistrovstvi sveta jako takove, a muj opravdovy den prijde hodne brzo”, je si jisty jezdec ze San Marina.
Andrea Dovizioso (ITA) Humangest Team 250, Honda (3.)
Byvaly mistr sveta ze stopetadvacitek dojel do cile jako 3., a nejlepsi pilot, sedlajici Hondu. “V poslednim kole jak Barbera, tak Takahashi brzdili prede mnou prilis pozde, a ja to na stesti zaregistroval. A tak jsem sel na brzdy vcas a oba dva vnitrkem podjel, kdyz je zatacka vynesla ven. Ale pri vyjezdu jsem s Barberou lehce kolidoval, presto jsem ho dokazal predjet.”
Yuki Takahashi (JPN) Humangest Team 250, Honda (4.)
“Byla to v podstate velka legrace. Odstartoval jsem velmi dobre a take motocykl ze zacatku dobre fungoval. Pak mne ale “odesla” zadni pneumatika moc brzo…”, rekl po zavode tovarni jezdec Hondy.
Hector Barbera (ESP) Fortuna Aprilia, Aprilia (5.)
Lorenzuv tymovy kolega komentoval zavod nasledovne: “Velmi rad bych stal na stupnich, ale na konci jsem se musel spokojit s 5. mistem. Start se mi moc nepovedl a hodne jsem musel dohanet. Ale mam stale zranenou ruku, ktera me hodne handicapuje”.
Hiroshi Aoyama (JPN) Red Bull KTM 250 ccm, KTM (6.)
“Jsem happy, nebot na poslednim testu se nam nepodarilo objet planovany “longrun” a tak jsme nevedeli, co nas pri zavodni vzdalenosti vlastne ceka. A tak 6. misto nam dava nadeji do dalsich zavodu. Mozna nas ceka uz brzo podiove umisteni. Lepsi debut jsem si nedovedl ani predstavit”, komentoval svuj prvni zavod na motocyklu KTM byvaly japonsky tovarni jezdec Hondy.
Manuel Poggiali (RSM) Red Bull KTM 250 ccm, KTM (11.)
“Behem treninku jsem mel velke problemy se zaludkem, ale dnes uz to bylo lepsi. Ale kvuli mym zdravotnim problemum jsem nemel cas na poradne nastaveny Set-up. A vzhledem k silnemu vetru jsem take nechtel moc riskovat”, byl celkem spokojeny byvaly mistr sveta teto tridy.
Dirk Heidolf (GER) Kiefer Bos Castrol Racing, Aprilia (15.)
“Start byl optimalni, a take v prvnich dvou zatackach jsem nic neztratil. Ve treti zatacce jsem dostal skoro “highsider” a musel jsem ubrat tempo. A jel jsem za Cardenasem. V prave zatacce pred kopcem jsem zabrzdil prilis brzo, a musel vybocit mimo drahu a upadl jsem. Bez tohoto padu bylo umisteni do 10. mista urcite mozne”, rikal nemecky pilot.
Anthony West (AUS) Kiefer Bos Castrol Racing, Aprilia (out)
“S tovarnim motocyklem bych byl rychly i na rovinkach, takto jsem s tovarnimi jezdci bojoval hlavne v zatackach. A pak jsem dve kola pred koncem pro poruchu elektroniky musel vzdat te sesteho mista, to cloveka opravdu nastve”, komentoval svou jizdu australsky jezdec Anthony West, vloni senzacne 2. pri destivem debutu na KTM.
Jakub Smrz (CZE) Cardion AB Motoracing Team, Aprilia (out)
„Na nedělní závod byla kompletně změněna geometrie motorky z důvodu omezení klouzání zadní gumy. Podařilo se, ale ještě bylo potřeba trochu vylepšit nastavení vidlic. Start nebyl na poprvé úplně nejhorší, ale udělal jsem chybu. V první zatáčce mě jezdci přede mnou hodně vyvezli ven, čímž jsem ztratil hodně pozic. V prvním kole jsem byl na 19. místě a začal jsem se postupně probíjet dopředu. Motorka jela výborně. Od poloviny závodu jsem se už pohyboval v první desítce.
Pak mi začala klouzat přední guma, ale stále jsem mohl jezdit stejné časy. Několik kol jsem byl na 9. místě. Krátce před koncem mi ale bohužel v jedné zatáčce uklouzlo přední kolo a padnul jsem. Stroj nebyl vážně poškozen, ani já jsem nebyl zraněn.
V průběhu víkendu mě na trati trochu brzdil tlak, který jsem na sebe po vydařených testech kladl. Také se projevilo, že nemám s Aprilií dost zkušeností a chybí mi najeté kilometry.
Jsem velice spokojen s prací celého týmu. Tento víkend jsme získali hodně nových zkušeností, ale ještě nás čeká hodně práce, než najdeme optimální nastavení stroje, aby dokonale vyhovovalo mému stylu.
Už se těším na další závod. Chtěl bych dojet v první desítce.“, rekl o nedelnim zavodu v tiskove zprave tymu Cardion AB Motoracing Teamu, jihocesky jezdec Jakub Smrz.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist