Dozvuky z Jerezu – 250 ccm

A take nam chybi dozvuky z kubatury, ktera znamenala pro ceske barvy i mistrovske body.

Dozvuky z Jerezu – 250 ccm
Zmeny v tymu Kurz - Yamaha
Nemecky tym Kurz – Yamaha, ktery neoplyva prilis prebytecnymi financnimi prostredky a ve kterem se v uplynulych sezonach prostridali i nasi piloti Lukas Pesek a Jaroslav Hules, letos oficielne vubec netestoval. A v Jerezu nastoupil s uplne novou dvojici pilotu: s Nemcem Franzem Aschenbrennerem a Madarem Gaborem Rizmayerem. Puvodne meli za tuto staj jet Francouz Hugo Marchand a Sved Frederik Watz. Zatimco Francouz nesehnal pozadovanou castku sponzorskeho prispevku, ale diky zraneni Japonce Tara Sekiguchiho se mu prechodne “nabidlo” misto v tymu Campetella Racing, a za neho byl tedy zatim na celou sezonu angazovan Madar Rizmayer, tak u Sveda to bylo bohuzel jeho zraneni (zlomena klicni kost), ktere si privodil minuly vikend pri testech v Cartagene. A tak pojede mlady Nemec Aschenbrenner uscite jeste v Estorilu a mozna i v Cine. Co bude dal, to se nevi, nebot evropsky manazer Dunlopu Jeremy Ferguson rika: “Kurz ma u nas nezaplacene ucty z roku 2004, a v Jerezu jel jeho tym s podminkou, ze ty dluhy do 3 dnu zaplati…”
Tovarni KTM 250 jeste pozdeji
Zatimco puvodni termin znel, ze tovarni jezdec rakouske KTM, Australan Anthony West, pojede na novem stroji uz 15. kvetna ve francouzskem Le Mans, tak nyni vypada situace jinak: “Pokusime se, abychom hned po GP Francie mohli poprve novy motocykl na teto trati testovat”, rika sefkonstrukter Harald Bartol.
A hlasy nekterych pilotu
Obhajce titulu Daniel Pedrosa (1.)
“Diky pisku na trati to nebylo vubec jednoduche. Take nebylo moc videt. Doposud jsem toho zde nic moc neukazal, takze jsem rad, ze jsem i v Jerezu konecne vyhral. Je to vyborny zacatek sezony.”.
Vicemistr sveta Sebastian Porto (2.)
“Zavodni podminky byly hodne tvrde. Nejsem pochopitelne uplne spokojeny, nebot jsem chtel vyhrat. Ale tento vysledek musim akceptovat. Zacal jsem totiz lepe nez vloni (ve Welkomu byl Porto 3. – poznamka Bosso).”
Portuv stajovy kolega Randy de Puinet (out)
“Chtel jsem se drzel za Portem. Chtel jsem take udrzet kontakt nejen s nim, ale i s Pedrosou a odtrhnout se tak od pronasledovatelu. Ale pad mi prekazil vsechny plany. Pri brzdeni do cilove zatacky mi uklouzlo predni kolo a …Bude to dlouha a tezka sezona, ovsem start do ni jsem si predstavoval jinak.“
Tovarni jezdec Aprilie Alex de Angelis (3.)
“Umisteni na stupnich vitezu bylo dnes maximum. Neodstartoval jsem idealne a souboj s Barberou me stal hodne casu. A ze Dani a Porto budou pro me prilis rychli, to se ukazalo uz v treninku. A ze jsem jel prakticky porad sam, mel jsem problemy, udrzet si koncentraci.”
Mistr sveta 2004 v kubature 125 ccm Andrea Dovizioso (4.)
“Ze vsech novacku jsem dokoncil zavod nejlepe, takze musim byt spokojeny. Navic je to 4. misto na okruhu, ktery mi moc nesedi. Ale vitr a pisek mi nedavali behem zavodu prilis duvery v predni pneumatiku.”
Dalsi z novacku Hector Barbera (5.)
“Takovy vysledek se pocita. Muzu byt spokojeny. Jsme na dobre ceste vpred. Ale vlastne jsem mohl stat i na stupnich vitezu. Te srazky s Aoyamou je mi opravdu lito. Necekal jsem, ze na takovem miste ubere tolik plyn…”
Jeho tymovy kolega Jorge Lorenzo (6.)
“Pozitivni je, ze jsem pri svem tretim startu v Jerezu poprve bodoval. Ale zaroven jsem nastvany, ze jsem spatne pochopil signal na me tabuli z boxu a tak me Barbera predjel !”
Pedrosuv stajovy druh Hiroshi Aoyama (out)
“Barbera me proste sestrelil. Je to smutne, nebot jsem velmi dobre odstartoval a jel hodne rychle.”
Ex-mistr sveta Roberto Locatelli (7.)
“Po dvou letech ve tride do 125 ccm musim byt s timto vysledkem hned v prvnim zavode spokojeny. Ale ten rozdil na viteze, 45 sekund, je alarmujici.”
Jeho tymovy druh Casey Stoner (out)
“Po nekolika kolech jsem mel problemy udrzet motocykl pod kontrolou. Ale proc jsem vlastne spadl, tak to opravdu nevim.”
A konecne zkuseny Nemec, ale presto novacek teto kubatury Steve Jenkner (out)
“Ani jsem se poradne nezajimal o me umisteni (Steve jezdil v tu dobu na 10. pozici), proste jsem jel tak, abych se drzel na dohled Debona (nejlepsiho jezdce na privatnim motocyklu, ktery skoncil v cili jako 8. ! – pozn. Bosso). A jel jsem velmi pekny zavod v souboji s Corsim. Ale pak jsem, stejne jako v sobotu, spadl pres predni kolo.”

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist