Dozvuky z Jerezu – 125 ccm

Uz 56 zavodu nedokazal vyhrat dva zavody po sobe zadny jezdec. Naposled to bylo v roce 2002 v Donningtonu a Sachsenringu, a byl to Francouz Arnaud Vincent. Nas vsak zajima uplne jina historie, jak uz bylo napsano, tak Lukas Pesek se jako prvni Cech v historii zavodu Grand Prix postavil na stupne vitezu v teto kubature.

Dozvuky z Jerezu – 125 ccm
Alvaro Bautista (SPA) Master MVA Aspar Team, Aprilia (1.)
“Pomalu mohu zapomenout na zpackanou lonskou sezonu. Ovsem po ziskani druheho mista na startovnim rostu jsem s vitezstvim moc nepocital. Rano to byl spise takovy sen. Ovsem Aprilia je vyborna”, rekl po svem prvnim vitezstvi po absolvovani 52 zavodu Grand Prix, spanelsky jezdec, vloni na Honde az 15. v celkovem poradi mistrovstvi sveta.
Lukas Pesek (CZE) Derbi Racing, Derbi (2.)
“V sobotu jsem se hodne nastval, kdyz jsem ztratil Pole – Position. Ale minimalne se mi splnil muj sen o umisteni na stupnich vitezu. Je to vynikajici pocit. Jet o pro me milovy krok, a me prvni vitezstvi nebude na sebe dlouho cekat. Zvolili jsme mekci pneumatiky a tak jsem mohl v prvnich kolech pridat poradne plyn”, rekl Lukas Pesek po absolvovani sveho 34. zavodu tridy do 125 ccm v serialu Grand Prix.
Mattia Pasini (ITA) Master MVA Aspar Team, Aprilia (3.)
”Pochopitelne pocitate s vitezstvim, kdyz startujete z Pole – Position. Vloni jsem sice vyhral 2 zavody, ale udelal i hodne chyb a proto jsem nemohl poradne zautocit na titul mistra sveta. Nyni jsem ale chytrejsi. Bohuzel jsem ale spatne odstartoval a tak jsem se soustredil na svuj hlavni cil pro letosni sezonu, pokud mozno dokoncit kazdy zavod”, zhodnotil nedelni zavod tovarni jezdec Aprilie.
Mika Kallio (FIN) Red Bull KTM GP 125, KTM (4.)
“Muj byl umisteni na stupnich a tak jsem nyni trochu zklamany. Na druhou stranu jsem ziskal dulezite body. Pasiniho jsem podrobne studovala a nasel nekolik mist, kde jsem chtel zautocit. Napriklad v poslednim kole v cilove zatacce. Ale pak me predjel v poslednim kole muj tymovy kolega Simon a tak se vytvorila vetsi dira vzhledem k Pasinimu. A rychleji jsem jet nemohl. Pri brzdeni jsem sice vzdy neco ziskal, ale v rychlych zatackach byly Aprilie a Derbi rychlejsi. Problem byl totiz v tom, ze nase predni pneumatiky byly o stupen mekci a ja uz od 3. kola nemel poradnou prilnavost”, rekl vicemistr sveta.
Julian Simon (SPA) Red Bull KTM GP 125, KTM (5.)
“Pocital jsem s umistenim do tretiho mista, a ackoliv byl motor velmi dobre serizen, tak jsem hodne ztracel v rychlych zatackach”, rekl po zavode 19-ti lety tovarni jezdec KTM. Hector Faubel (SPA) Master MVA Aspar Team, Aprilia (6.)
“Potvrdil jsem dnes, ze i v roce 2006 budu nalezet k tem nejlepsim jezdcum teto tridy”, rikal spokojene jeden z peti ! jezdcu Asparova tymu. Gabor Talmacsi (HUN) Humangest Team 125, Honda (8.)
“Jsem nachlazeny a nemohu skoro dychat. Navic jsem mel problemy s razenim“, konstatoval lapidarne po zavode nejlepsi jezdec na Honde. Mistr sveta Thomas Lüthi (SUI) Elit Caffe Latte, Honda (out)
« Jedine pozitivum je, ze jsem se pri padu nezranil. Na tom miste, kde jsem spadl, je povrch hodne zvlneny. Zadni kolo se chovalo velmi divoce, a k tomu mi jeste ustrelilo predni kolo. Ale hlavni je, abych byl do Kataru uplne fit », nechtel vice komentovat svuj vykon Thomas Lüthi, ktery byl pro media minimalne jeste pul hodiny po zavode nepolapitelny.
Karel Abraham (CZE) Cardion AB Motoracing Team, Aprilia (23.)
„Ráno jsem zajížděl nový píst, a protože byla zima, tak jsem jenom kroužil. Do závodu jsem nastupoval s tím, že se budu chtít probojovat co nejvíc dopředu. Start se mi docela povedl. Dostal jsem se do skupiny s Hernandezem a Smithem. Drželi jsme se spolu, ale asi osm kol před cílem mi začala klouzat zadní pneumatika.
Dostal jsem highsider a měl jsem hodně práce, abych situaci zvládl. Oba jezdci mi ale poodjeli a šance dohonit je, byla minimální. Musel jsem hlídat pneumatiky, protože jejich stav se horšil kolo od kola. Udržel jsem si dvacáté místo.
Se závodem jsem celkem spokojený. Spnil jsem několik taktických úkolů, které mi zadal hlavní mechanik, udržoval jsem rychlost a držel ideální stopu. Příště v kvalifikaci musím být soustředěnější, více zrychlit a tím získat lepší pozici na startu. Děkuji týmu mechaniků za vzorně nachystaný stroj“, komentoval nedelni zavod v tiskove zprave Cardion AB Motoracing Teamu brnensky mladik Karel Abraham.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist