Dozvuky z Assenu – 250 ccm

Dvestepadesatky se letos na Dutch TT skoncili prvnim letosnim triumfem – zopakovanim lonskeho vitezstvi – tovarniho pilota Aprilie, Sebastiana Porta z Argentiny, ktery pretrhl serii uspechu Daniela Pedrosy.

Ten se mohl eventuelnim vitezstvim pokusit o vyrovnani, nebo prekonani rekordu Marca Melandriho, ktery v sezone 2002 vyhral sest po sobe jdoucich zavodu Grand Prix ve tride do 250 ccm (ITA, SPA, NED, GBR, GER a CZE).
Sebastian Porto (1.) - Aprilia
“Jsem neuveritelne stastny. Od prvniho zavodu jsme muesli zatnout zuby, abychom se prokousali az k tomuto vitezstvi. Dnes fungovala Aprilia ve druhe polovine zavodu opravdu perfektne. A tak jsem mohl perfektne nastudovat, kde ma Lorenzo sve slabsi stranky. A v poslednich trech, ctyrech kolech jsem proste jel o neco rychleji. Je to zde uz moje druhe vitezstvi a na teto jedinecne trati je to specielni uspech. Na zacatku jsem mel sice problemy, udrzet se za Lorenzem, ale brzo jsem zjistil, ze s Aprilii mam ve druhe casti trati vice “speedu”, jak Honda. V mistrovstvi sveta je sice Pedrosa vpredu, ale druhe misto je uspokojive. Nyni si udelam dovolenou doma v Argentine a doufam, ze ve druhe polovine sezony to bude tak pokracovat, jak zde v Assenu”.
Daniel Pedrosa (2.) - Honda
“Pochopitelne bych zde rad prodlouzil svou viteznou serii, ale predevsim na zacatku zavodu jeli Lorenzo a Porto hodne rychle a ja mel nekolik neprijemnych podklouznuti predniho kola. A v zaverecne casti okruhu jsem vzdy ztratil nekolik desetin na soupere. Takze musim byt vlastne s druhym mistem spokojen. A vubec jsem rad, ze po mokrem Warm – Upu se jel zavod na suchu…! O vitezstvi se rozhodlo v okamziku, kdy Lorenzo nemel v sikane, dve kola pred koncem, zarazenou zadnou rychlost a ja tim ztratil rychlost a bezprostredni kontakt s Portem a nedokazal se uz priblizit, “dira” byla prilis velka !”
Jorge Lorenzo (3.) - Honda
“Necekal jsem ten utok v sikane tri kola pred koncem. Byla to hloupa chyba. Ale jsem rad, ze jsem se sedmi srouby v klicni kosti a s titanovou voperovanou destickou vubec mohl zavodit. Rameno bolelo den ode dne mene a mene. Hodne dlouho jsem jel pohodlne na prvni pozici, ale v samem zaveru byly oba dva “o zub” rychlejsi, nez jsem mohl jet ja sam”.
Hiroshi Aoyama (4.) - Honda
“Jsem hrdy sam na sebe. Chtel jsem se udrzet vpredu s nejlepsimi jezdci a to se mi take podarilo.“
Casey Stoner (6.) – Aprilia
“Seste misto v zavode je pochopitelne zklamanim, po ctvrtem miste v treninku jsem ocekaval podstatne vic.”
Andrea Dovizioso (7.) - Honda
“Velmi dobre jsem odstartoval a mohl jet bez problemu ze spici zavodu. Ale pak jsem mel stejne problemy, jako v Jerezu, totiz dostal jsem krece do predlokti. A tak jsem mel pri zrychlovani hodne velke problemy.”
Randy de Puinet (8.) - Aprilia
“Byl to pro me velmi tezky vikend, vzdyt jsem letos uz dvakrat po sobe behem zavodu spadl a tak jsem chtel za kazdou cenu dojet a ziskat tim ztracene sebevedomi. Zavod sam o sobe byl velmi tezky a motocykl se dal jen tezko pokladat do zatacek. Nyni budeme testovat v Brne a doufam, ze nam to pomuze.”
Héctor Barbera (9.) - Honda
“Presto, ze jsem mizerne odstartoval, tak jsem se dostal brzy na desatou pozici. A pak jsem se “mlatil” hodne dlouho s Aoyamou a Doviziosem. Ti tri na spici jeli ovsem velmi dobre, takze se jim nikdo nedokazal priblizit”.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist