Dovizioso si rozumí s novou Yamahou

Andrea Dovizioso využívá volných dnů k "oslazení" života a věnuje se činnostem, na které v sezóně není vůbec čas. Ačkoliv jinak vidí v litrovém motoru Yamahy velký potenciál, tak přesto očekává od japonské továrny na testy v Sepangu některá vylepšení.

Zimní měsíce jsou časem, kdy se motocyklový profesionální jezdec musí cítit takřka nepotřebným. A tak se svůj volný čas snaží zaplňovat činnostmi, na které v létě čas nezbývá, nebo mu je smlouva s týmem dokonce přímo zakazuje. A nejlépe takovým, kdy zůstane i nadále přímo v závodním dění. Výjimkou není pochopitelně ani Andrea Dovizioso, který se v listopadu nejdříve zúčastnil lidového motokrosového závodu "RideForLife" ve Faenze - mimochodem ho také vyhrál - a minulý týden jako několik jeho kolegů z motocyklového světa, jel Rallye Monza: "To vše jsou věci, které bych chtěl dělat i během sezóny. To totiž není taková zima. Na druhé straně není na to čas a navíc jsou při nich určitá rizika a ta by mohla ohrozit závodění v sezóně", říká Ital, který letos skončil v MotoGP na skvělém třetím místě celkově.
"Motokros je moje vášeň a o rallye jsem se také vždy hodně zajímal", říká pilot týmu Tech3 Yamaha, který si je dobře vědom, že motocyklové závodění je jeho profesí a tak dále pokračuje v rozhovoru pro motorsport-magazin v prognozách na příští sezónu, kterou tento ex-muž Hondy - po celé desetiletí jezdil závody Grand Prix pouze s tímto japonským motocyklem - vidí následovně:

"Kdo chce vyhrát titul v roce 2012, musí především porazit Stonera. Ale pozor, pro Pedrosu to možná bude jeho poslední šance, už nesmí stále prohrávat, takže pojede určitě naplno. Jinak všichni dobře víme, co umí Lorenzo a neměli bychom podceňovat ani jeho týmového kolegu Spiese. A Rossi? Zde bych s hodnocením ještě počkal. Nejdříve musíme důkladně porozumět tomu, co za práci letos v Ducati odvedli..."
Dovimu se nový motocykl, Yamaha M1, líbil od samého začátku. A to ze začátku jezdil s 800-kou a teprve potom s 1000-vým motocyklem. Získané poznatky ale byly skoro stejné: "Oba dva motocykly se chovaly prakticky stejně, co se týká základních vlastností. Ovšem litrová Yamaha má skvělý motor, do kterého jsem se hned doslova zamiloval".

Jistě, některé věci je potřeba ještě trochu upravit, takže Andrea Dovizioso počítá pro sepangové testy s některými změnami: "Problémy se totiž musí vyřešit v zimě a ne během sezóny".
Kdo si myslel, že přestup italského jezdce k Yamaze bude po tolika rocích u Hondy komplikovaný, tak se mýlil. Dovizioso se totiž cítí u Yamahy velmi dobře: "Líbí se mně přístup jejich inženýrů. Při testech mně hodně naslouchali. Je to prostě menší podnik s jiným pracovním myšlením. A nový tým Tech3? Jistě, je to rozdíl, když přijdeš z továrního týmu do satelitního. Nazval bych ho sparťanským. Líbí se mně, že všichni pracují společně a hodně také o tom hovoří. Můj příchod vyvolal hodně pozornosti a všichni dobře vědí, že v příští sezóně jsme schopni závodit opravdu hodně dobře".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist