Dovizioso: Jsem ve stejné situaci jako Simoncelli
Text: Jiří Mikšík | Foto: Honda ProRacing | Zveřejněno: 6.9.2011 | Zobrazeno: 3 600x
Repsol-Honda pojede v příštím roce pouze se dvěma továrními jezdci, to je jasná věc už nějakou dobu. Budget závodního oddělení HRC byl zredukován o 30% a tak Dovizioso a Simoncelli mají dosti velký problém, jak bude vlastně vypadat jejich závodní kariéra v roce 2012.
Kde pojede příští rok Andrea Dovizioso je absolutně otevřená záležitost. Naopak je úplně jisté, že tento Ital - aktuálně třetí v tabulce MS - musí tovární tým Hondy opustit. Viceprezident HRC Shuhei Nakamoto znovu potvrdil, že budget závodního oddělení Hondy bude zredukován o 30% a že budou v továrním týmu na rok 2012 pouze dva piloti a ti jsou jasní: Casey Stoner a Dani Pedrosa. Marco Simoncelli má smlouvu přímo s HRC a nikoliv s týmem Fausta Gresiniho.Jmenovaný Ital je v konečném jednání s Hondou, ale musí se ještě vyřešit některé detaily. Ani Misano ovšem nepřineslo v tomto ohledu nic nového. Naopak ohledně jeho krajana Doviziosa se stále objevují stále nové a nové "zaručené" fámy.
LCR-Honda je jedna z možností, ale také Suzuki a nově i Tech 3. V satelitním týmu Yamaha je po odchodu Colina Edwardse jedno místo volné a "Dovi" projevil o ní zájem, když se nová litrová Yamaha ukázala při brněnském testu v té nejlepší podobě.
Suzuki začne novou sezónu s aktuálním motocyklem o objemu 800 ccm, který se ukazuje stále lepší a lepší a teprve v průběhu sezóny přejde na "litr", který je už nyní připraven k testům doma v Japonsku.
Setrvání u Hondy ale Dovizioso kategoricky nevylučuje: "Je to hodně komplikované. Vše záleží na podpoře, kterou od Hondy dostaneme", říká Dovizioso.
"Všichni víme, že satelitní týmy nemají moc peněz. Pokud by Honda nabídla tovární motocykl, tovární smlouvu a dostatečnou pomoc, tak o tom můžeme jistě přemýšlet", říká o eventuálním závodění u Hondy v roce 2012 Andrea Dovizioso.
Leasingová částka jednoho nového motocyklu RC213V se pohybuje okolo 3 milionů Euro za rok, je tedy vyšší, než je aktuální částka: "Pokud bych závodil za čistě satelitní tým, tak bych neměl žádnou šanci na vítězství", ví dobře Andrea Dovizioso a dodává: "Nechci závodit o místa čtyři až šest. Současný level je hodně vysoký. Pokud nesedí člověk na jedné z nejlepších motorek, tak nemá šanci bojovat o podiové umístění. Pokud mě tedy Honda plně nepodpoří, tak se musím rozhodnout jinak"."Je to hodně komická situace, neboť jak Honda tak Yamaha mají po dvou továrních jezdcích. A všichni patří k těm nejrychlejším na světě vůbec. Ovšem já mohu být stále ještě vicemistrem světa. Jinak není pravda, co se vykládá o Simoncellim. Je absolutně ve stejné situace jako já!", říká na závěr aktuální situace na přestupovém trhu Andrea Dovizioso.
LCR-Honda je jedna z možností, ale také Suzuki a nově i Tech 3. V satelitním týmu Yamaha je po odchodu Colina Edwardse jedno místo volné a "Dovi" projevil o ní zájem, když se nová litrová Yamaha ukázala při brněnském testu v té nejlepší podobě.
Suzuki začne novou sezónu s aktuálním motocyklem o objemu 800 ccm, který se ukazuje stále lepší a lepší a teprve v průběhu sezóny přejde na "litr", který je už nyní připraven k testům doma v Japonsku.
Setrvání u Hondy ale Dovizioso kategoricky nevylučuje: "Je to hodně komplikované. Vše záleží na podpoře, kterou od Hondy dostaneme", říká Dovizioso.
"Všichni víme, že satelitní týmy nemají moc peněz. Pokud by Honda nabídla tovární motocykl, tovární smlouvu a dostatečnou pomoc, tak o tom můžeme jistě přemýšlet", říká o eventuálním závodění u Hondy v roce 2012 Andrea Dovizioso.
Leasingová částka jednoho nového motocyklu RC213V se pohybuje okolo 3 milionů Euro za rok, je tedy vyšší, než je aktuální částka: "Pokud bych závodil za čistě satelitní tým, tak bych neměl žádnou šanci na vítězství", ví dobře Andrea Dovizioso a dodává: "Nechci závodit o místa čtyři až šest. Současný level je hodně vysoký. Pokud nesedí člověk na jedné z nejlepších motorek, tak nemá šanci bojovat o podiové umístění. Pokud mě tedy Honda plně nepodpoří, tak se musím rozhodnout jinak"."Je to hodně komická situace, neboť jak Honda tak Yamaha mají po dvou továrních jezdcích. A všichni patří k těm nejrychlejším na světě vůbec. Ovšem já mohu být stále ještě vicemistrem světa. Jinak není pravda, co se vykládá o Simoncellim. Je absolutně ve stejné situace jako já!", říká na závěr aktuální situace na přestupovém trhu Andrea Dovizioso.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?