Dovizioso doufá v továrnu na rok 2013

Koncem roku 2012 končí smlouvy všem současným továrním jezdcům a karty budou nově zamíchány. Andrea Dovizioso doufá, že jedno ze dvou míst v továrním týmu Yamaha zbyde i na něho.

Andrea Dovizioso se jako jediný pilot MotoGP Pilot zúčastnil "Bologna Motor Show" a jel závod "Memorial Bettegy" s autem Ford Fiesta RS WRC. Po deseti rocích u Hondy bude tento Ital příští rok startovat za tým Tech 3 Yamaha. "Dovi" také přiznal, že toto rozhodnutí nebylo vůbec lehké a byl i zklamán rozhodnutím HRC: "Byl to správný okamžik ke změně", říkal v rámci automobilových propagačních závodů Dovizioso a pokračoval: "Ačkoliv jsem skončil třetí v šampionátu, tak Honda o mně neprojevila tak dostatečný zájem, jaký jsem očekával. Koncentrovala se na Daniho [Pedrosa] a Caseyho [Stoner]. Takže jsem se rozhodl, investovat do mé vlastní budoucnosti. Možná nebudu hned od začátku vyhrávat, možná nebudu mít ani 100% tovární motocykl. Ovšem u Hondy bych byl také pouze v satelitním týmu. A to u Hondy nestačí, pokud chceš být konkurence schopný a závodit se špičkou, tak musíš být přímo v interním týmu HRC".
Ačkoliv má teprve 25 roků, tak už přemýšlí Dovizioso jako nějaký veterán: "Jezdecký trh bude na konci roku 2012 kompletně otevřený", zdůrazňuje italský pilot, neboť ví velmi dobře, že smlouvy Jorge Lorenza, Caseyho Stonera, Daniho Pedrosy, Bena Spiese a Valentina Rossiho budou končit!

"Opravdu věřím tomuto novému projektu. Můj cíl je jasný, zajet velmi dobrou sezónu 2012 a tím si zasloužit místo v továrním týmu Yamahy na rok 2013" má jasný cíl Dovizioso, který považuje za hodně rozhodující, jak silná bude M1 na prvním zimním testu: "Po Sepangu už budeme vědět, kde se vlastně nacházíme. Je to okruh, který mám velmi rád a na rozdíl od Valencie je daleko lepší k pochopení doposavadního vývoje motocyklu".
A co očekává Dovizioso, že se změní situace po zavedení motocyklů o objemu 1000 ccm: "Motocykly budou mít stejné šasí a stejnou elektroniku jako doposud, jen síla motoru bude jiná. Stoner, Pedrosa a Lorenzo budou stále těmi jezdci na absolutní špici. Ducati bude sice lepší než doposud, ale ne tak silná, aby hrála nějakou roli v boji o mistra světa".

2012 pojedou také týmy Claiming Rule: "Je jasné, že momentální náklady v MotoGP jsou neúnosné a závody nejsou tak zajímavé, jak by měly být. Ovšem koncept CRT mě doslova rozčiluje. Dorna a továrny se vydaly dvěma různými směry, místo toho aby se spojily a vypracovaly společný plán pro budoucnost. My jezdci nemáme z tohoto pohledu žádnou moc. Já samozřejmě chápu, že je potřeba nějaká změna a že musí být co nejrychleji proveditelná. Ale je opravdu hrozné, že se pojede se dvěma kompletně rozdílnými motocykly", je hodně kritický Doviziosův názor na CRT.
Andrea Dovizioso jezdí v královské kubatuře od roku 2008, ale během 70 absolvovaných závodů vyhrál pouze jednou a k tomu stál ještě 14x na stupních vítězů. Jeho první a zároveň jediné vítězství se mu podařilo v dešti v Donningtonu 2009, když jel první rok v továrním týmu Repsol Honda. Další rok sice stál 7x na bedně, ale žádný závod nevyhrál a to stejné platilo u "Doviho" i v letošní sezóně. Sedm pódií, skvělá vyrovnanost, ale opět žádné vítězství.
A tak, ačkoliv se Andrea Dovizioso umístil v šampionátu MS kubatury na 5. místě hned ve své premiérové sezóně a v těch dalších skončil jako 6. (2009), 5. (2010) a letos dokonec 3., tak pokud bude chtít nahradit tento 25-letý italský sympaťák na konci roku 2012 v továrním týmu Yamahy Bena Spiese či Jorge Lorenza, bude muset začít vyhrávat...

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist