Doposavadni nemecky propadak

S vyjimkou mladeho Sandra Corteseho nesplnil doposud nikdo z nemeckych pilotu ocekavane vysledky letosniho prubehu sezony Grand Prix.

Tovarni jezdec Kawasaki Alex Hofmann sice svym 11. mistem hned v uvodnim zavode v Jerezu zajel nejlepsi umisteni nemeckeho pilota v mistrovstvi sveta 2005, ale to neni zas tak moc povzbudive. Nemec, zijici ve svycarskem Richterwilu je od estorilskeho show zraneny. Predevcirem mu uz byla sundana sadra a tak ma Alex v nastavajicim zavode v Mugellu jedinou moznost, zajet tak dobre, aby se u Kawasaki velmi rychle “zapomnelo” na vykony francouzskeho exmistra sveta Oliviera Jacqueho (2. misto za mokra v Cine).
“Musim v nejblizsich zavodech hodne pridat plyn, pokud chci byt v konecnem poradi v Top – Ten”, vi dobre dnesni oslavenec – 25 let. “Navic mi letos konci u Kawasaki smlouva a doposud mi nikdo z tymu nerekl, ze mi ji prodlouzi, a k tomu jeste ten Olivier…”
Pilot italskeho tymu nocable Aprilia Steve Jenkner objel v letosnich zavodech dohromady pouze 15 kol, nevidel jeste cilovou sachovnici a puvodni zraneni pri treninku v Estorilu nyni zkomplikoval zavodnim padem v prvnim kole v Le Mans.
“Doufam, ze pro me konecne zacne sezona”, rika jezdec, bydlici 5 km od zavodni trate Sachsenring.
Novackovi dvestepadesatek Jenknerovi, ktery vyjel letos nekolikrate na trat se studenymi pneumatikami a potom hned nasledkem highsideru upadl, zrejme chybi zkusenosti, jak jezdit na nezahratych pneumatikach s motocyklem o sile 100 PS. Proc ?, no i Valentino Rossi ve sve prvni sezone v kubature 250 ccm v roce 1998 spadl v prvni polovine tehdejsi sezony celkem 4x, nez mu technici od Aprilie poradili, aby pouzival mekci obuti…
Jenkneruv tridovy kolega Dirk Heidolf z tymu Castrol – Kiefer – Honda ma na svem konte za 15. misto v Cine 1 bod. Malo, nebo hodne ?, v kazdem pripade to byl prvni bod teto staje od roku 2003. Nikdo ovsem v tuto chvili netusi, jestli se Heidolf po srazce se sousedem Jenknerem objevi v Italii vubec na startu…?
Jeho stajovy spolujezdec Sandro Cortese patri doposud k svetlym bodum z pohledu nemeckeho motocykloveho fanouska. 15-ti lety teenager z Berkheimu sice v Cine upadl z 13. pozice, o dva tydny pozdeji vsak hned pri svem ctvrtem startu v zavodech Grand Prix bodoval.
“Jet rychle, to nebyl pro Sandra nikdy problem. A ani eventuelni pady ho jeste nikdy nerozhodily”, rika o nem jeho objevitel, soucasny spolukomentator nemecke verze Eurosportu, a byvaly mistr sveta teto tridy, Dirk Raudies.
Jeste vloni jezdec ceskeho tymu Elit, Dario Giuseppetti zustal v prvnich trech zavodech bez bodu. Jeho tym Semprucci – Aprilia, zmitajici se v peneznich problemech, vsak nasel noveho sponzora, firmu Cardion a tak ocekava pouze lepsi casy: “Nyni vypada budoucnost staje podstatne lepe”, je presvedcen po svem 13. miste v Le Mans, berlinsky jezdec Dario Giuseppetti.
Velmi neprijemny vstup zazil do sveta Grand Prix Sascha Hommel . “Tovarni” pilot italske Malaguti skoncil v Jerezu jako 24., nekvalifikoval se v Estorilu a zranil se po padu v Cine. Hommel bude o vikendu testovat v Moste a vzapeti chce pripravit sveho nahradnika, Gioela Pelliniho, o moznost dalsiho zaskoku, pokud mu to dovoli zraneni.
Hommel mel letos moznost jezdit za 120 000 Euro v tymu Elit (misto Giuseppetiho) jako stajovy kolega viteze z Le Mans, Thomase Lüthiho. “Tuto sumu nemame”, rikal tehdy otec Matthias Hommel. “Tymovy sef Daniel Epp byl sice ochoten eventuelne jit na polovinu, ale i to bylo moc, navic to nerekl mikdy vubec konkretne. Pozdeji nam sice rikal poradatel nemecke Grand Prix, tedy ADAC Sachsen, ze by tuto sumu zaplatil, ve skutecnosti ale nabidl pouhych 5 000 Euro”, vysvetluje celou prestupovou mizerii tatinek 15-ti leteho jezdce.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist