Diskuze okolo minimální váhy

Po kvalifikaci v Jerezu se při tiskové konferenci opět vynořila na povrch diskuze o minimální váze motocyklu a jezdce v královské kubatuře MotoGP a byla hodně horká.

Diskuze okolo minimální váhy
Na tiskové konferenci po kvalifikaci v Jerezu se opět vynořilo na povrch téma minimální váhy stroje a jezdce v královské kubatuře a velmi rychle se rozšířilo po celém paddocku. A oba dva Italové Valentino Rossi a Marco Simoncelli prý tuto myšlenku dali na přetřes i při setkání "bezpečnostní komise Grand Prix". A o co jde? Malí a tedy lehčí piloti mají dle mínění těch těžších neférovou výhodu proti těm robusnějším. 
"Pokud se jedná o mé mínění, tak jsem pro zavedení tohoto minimálního limitu. Nikdo totiž nepochybuje o tom, že lehčí pilot má výhodu. Jednodušeji se ti brzdí, máš lepší zrychlení na rovinkách, jsi aerodynamičtější a spotřebuješ méně benzínu", říká vedoucí jezdec šampionátu a mistr světa Jorge Lorenzo.
Marco Simoncelli je dle oficiálního webu MotoGP nejtěžším pilotem, neboť váží 72 kg, naproti tomu Dani Pedrosa váží jen 51 kg. Ne všichni si ale myslí, že tím má malý Španěl nějakou výhodu, ba naopak: "Daniho velikost a váha mu nepřináší žádnou výhodu. A ty všechny aspekty, že je to pro něho všechno jednodušší, mu na straně druhé zase přinášejí nevýhody", říká jeho týmový kolega Casey Stoner.
A co samotný Pedrosa: "Tyto fámy o mých výhodách díky nižší váze nejsou nic nového a pronásledují mě už několik roků. Když jsem vstupoval do kubatury MotoGP, tak každý říkal, že nebudu schopný tento motocykl vůbec "ukočírovat", neboť jsem malý. Pravda je, že takový jaký jsem, není vždy výhoda, neboť mám méně síly a problémy mám v zatáčkách. A to nemluvím o tom, když spadnu a musím znovu svůj motocykl dostat do pohybu. Prostě Valentino by se měl vžít do mých pocitů, kdyby byl tak malý jako já...!"

Dokonce i Giacomo Agostini byl na toto téma dotázán, neboť zde byl jako host u Yamahy: "Motocykly mají 240 HP a to znamená, že je může jet každý, ať už malý nebo velký. Jeden má možná výhodu na některých úsecích tratě, ale lehčí jezdec zase potřebuje v zatáčkách více síly a použití svalů, než jeho těžší kolega. Takže dle mého názoru je to vyrovnané", řekl na toto téma legendární Ago.

Na závěr dejme slovo Franco Uncinimu z bezpečnostní komise: "Je to celé úplně zbytečná diskuze, prostě ztráta času. Za prvé bych chtěl zdůraznit, že doposud nám nebyl předložen žádný požadavek, týkající se limitu minimální váhy. Nevím také, kdo toto téma znovu otevřel!  Ale bezpečnostní komise vždy odpoví na každý takový podnět. Závěrem: Jestli někdo říká, že to byl Valentino, tak mu odpovím takto: Pedrosův náskok na rovinkách je schopen Vale v zatáčkách dohnat!"

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist