Devátý podnik sezony – GP Německa

Závodní víkend na Sachsenringu definitivně uzavře první polovinu sezony 2014 a zároveň zahájí letní přestávku, protože v letošním roce už jezdci a týmy královské kubatury nejedou závod v Laguně Seca, jak bývalo v předchozích letech zvykem - eni Motorrad Grand Prix Deutschland.

Devátý podnik sezony – GP Německa

Kapitoly článku

V okolí města Chemnitz se závodilo už od dvacátých let minulého století, ale moderní uzavřený závodní okruh tam Němci vybudovali až v roce 1996. Poprvé tam motocyklový šampionát přivítali v roce 1998 a minimálně do roku 2016 v tom budou pokračovat, protože právě do té doby mají s promotérem smlouvu. Sachsenring patří mezi ty kratší a pomalejší okruhy, jenže taková zatáčka číslo jedenáct je místem řady těžkých pádů. Úpravy v tomto místě už pro letošní rok zvažovala Bezpečnostní komise Grand Prix, ale týkat se zřejmě budou až sezony nadcházející. Ve čtvrtek tam budou vybrání jezdci testovat pár návrhů, jak snížit rychlost v nájezdu na padák jménem Vodopád.
Okruh Sachsenring má délku 3671 metrů, je široký 12 metrů a jeho nejdelší rovinka je dlouhá 700 metrů. V jednom kole jezdci projedou celkem třinácti zatáčkami10 levých a 3 pravé. Z toho důvodu má Bridgestone připravenou asymetrickou zadní pneumatiku, která má za úkol nabídnout okamžitou vysokou úroveň přilnavosti pravé strany.

!!! Nezapomeňte, je tu tipovací soutěž o pohár pro nejlepšího Tipaře roku 2014 !!! - ZDE


Rekord okruhu: 2011 - Dani Pedrosa (Honda) – 1’21,846 (161,4 km/h)
Nejrychlejší kolo: 2008 - Casey Stoner (Ducati) – 1’21,067 (163,0 km/h)

Pneumatiky Bridgestone:
Přední – měkká, střední, tvrdá
Zadní – měkká, střední, tvrdá (asymetrická)


MotoGP – preview

Vedoucím jezdcem průběžného hodnocení mistrovství světa je v kategorii MotoGP Marc Márquez (Repsol Honda Team) z tovární stáje japonského výrobce, který zatím vyhrál všech úvodních osm Grand Prix sezony. To je neuvěřitelný výkon, kterým Španěl láme rekordy. Samozřejmě také před závodem v Německu je ve vzduchu otázka, zda vyhraje také po deváté. Zatím vyhrával “jen“ na suchu, naposledy ale předvedl, že umí vyhrát i za tak nevyzpytatelných podmínek, jaké byly k vidění v Assenu, což jemu přidá na sebevědomí, ostatním ho nahlodá. Nicméně cílem jezdců MotoGP je porazit Marca Márqueze, třebaže to nebude snadné. V rámci počtu vítězství Grand Prix je Márquez třináctým nejúspěšnějším jezdcem historie s celkem čtyřiceti triumfy, které zaznamenal v třídě do 125ccm, Moto2 a MotoGP. Pokud o víkendu získá pozici na stupních vítězů, dosáhne celkem pětadvaceti umístění na pódiu MotoGP, čehož před ním docílili takoví jezdci jako John Surtees, Luca Cadalora, Jack Findlay a Carlos Checa. Márquez je navíc prvním jezdcem v historii třídy MotoGP (od 2002), který vyhrál osm úvodních závodů v řadě a je ve společnosti jen šesti jezdců, kteří v jedné sezoně stačili vyhrát osm a víc závodů Grand Prix – Mike Hailwood, Giacomo Agostini, Mick Doohan, Valentino Rossi, Casey Stoner a Jorge Lorenzo.
Na druhém místě je se 128 body Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP), jenž do devátého podniku sezony nastupuje s vědomím, že příští dva roky stráví v továrním týmu Yamahy s níž minulý týden podepsal novou smlouvu. Po Assenu je na tom Ital bodově stejně jako Dani Pedrosa, takže o postavení v tabulce průběžného hodnocení rozhodně pořadí v Německu. Pokud Rossi dokončí závod v Německu první nebo druhý, stane se vůbec prvním jezdcem, který se může pochlubit čtyřmi tisíci body, které získal od roku 2000 v královské kubatuře.

Do německého závodního víkendu nastupuje v pozitivní náladě Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) a to nejen proto, že má stejný počet bodů (128) jako druhý Valentino Rossi, ale především kvůli tomu, že ve středu společně s HRC oznámil prodloužení smlouvy. Dani Pedrosa tak pokračuje další dvě sezony v barvách tovární stáje Repsol Honda Team, kde bude týmovým kolegou Marca Márqueze. Návrat na Sachsenrig u Daniho Pedrosy jistě není ve znamení jen hezkých vzpomínek, protože si tam už jednou zlomil ruku a naposledy loni to byla klíční kost. Rozhodně se ale pokusí opětovat důvěru Hondy tím, že první polovinu sezony ukonči na pozici druhého muže průběžného hodnocení královské kubatury.
Na čtvrtém místě je po osmi závodech sezony italský závodník Andrea Dovizioso (Ducati Team), jemuž se do této chvíle podařilo nasbírat 91 bodů. Jednoznačně je nejlepším z jezdců na motocyklech Ducati a můžeme také s klidným svědomím říct, že asi první po Casey Stonerovi, kdo s Desmosedici umí zajet dobré výsledky. Do této chvíle má na kontě dvoje umístění na stupních vítězů a to zatím nemáme polovinu sezony.

První pětici průběžného hodnocení uzavírá Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP), jemuž víkend v Assenu příliš nedopadl a zatím to vypadá na jednu z jeho nejhorších sezon v motocyklovém mistrovství světa. Dosud nevyhrál ani jeden závod, což u něho nebývalo zvykem a v roce, kdy jedná o své další budoucnosti, protože mu po sezoně skončí smlouva s Yamahou, nemá prostě štěstí, někdy působí až unaveným dojmem a je těžko říct, co se mu teď honí hlavou. Potom, co Honda prodloužila smlouvu s Danim Pedrosu je jasné, že tam Lorenzovy kroky nepovedou. Po Assenu, na který měl špatné vzpomínky kvůli zlomenině klíční kosti z loňského roku, není ani Sachsenring pro Lorenza zvlášť pozitivním místem, protože tam loni skončily pádem jeho naděje na obhajobu titulu.
Před polovinou sezony bude muset zabrat Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini), jemuž v průběžném hodnocení patří jedenácté místo, což je daleko za očekáváním Hondy. Podobně je na tom průběžně osmý Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP), který má před sebou domácí Grand Prix a spoustu práce se předvést v tom nejlepším světle nejen před domácími diváky, ale především před vedením Hondy a týmem LCR.
Nejlepším jezdcem kategorie Open zůstává Španěl Aleix Espargaró (NGM Mobile Forward Racing), který je s 67 body průběžně šestý. V Assenu si španělský závodník připsal vůbec první pole position v mistrovství světa a v samotném závodu nebyl daleko od možnosti získat umístění na stupních vítězů. V tomto duchu chce samozřejmě pokračovat v Němcku, takže uvidíme, jak moc tam bude úspěšný.
Český motocyklový závodník Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) je v průběžném hodnocení sedmnáctý. V Assenu byl čtrnáctý a na Sachsenringu by rád celkový počet bodů rozšířil o další důležité mistrovské body. Celkem jich má na kontě patnáct a na šestnáctého Cala Crutchlowa (Ducati Team) mu jich schází sedm.

Průběžné hodnocení MotoGP:

1 - Marc MARQUEZ - SPA - Honda - 200 bodů - Tovární
2 - Valentino ROSSI - ITA - Yamaha - 128 - Tovární
3 - Dani PEDROSA - SPA - Honda - 128 - Tovární
4 - Andrea DOVIZIOSO - ITA - Ducati - 91 - Tovární*
5 - Jorge LORENZO - SPA - Yamaha - 81 - Tovární
6 - Aleix ESPARGARO - SPA - Forward Yamaha - 67 - Open (Top)
7 - Pol ESPARGARO - SPA - Yamaha - 58 - Tovární
8 - Stefan BRADL - GER - Honda - 56 - Tovární
9 - Andrea IANNONE - ITA - Ducati - 51 - Tovární*
10 - Bradley SMITH - GBR - Yamaha - 48 - Tovární
11 - Alvaro BAUTISTA - SPA - Honda - 43 - Tovární
12 - Scott REDDING - GBR - Honda - 28 - Open
13 - Nicky HAYDEN - USA - Honda - 27 - Open
14 - Yonny HERNANDEZ - COL - Ducati - 27 - Tovární*
15 - Hiroshi AOYAMA - JPN - Honda - 24 - Open
16 - Cal CRUTCHLOW - GBR - Ducati - 22 - Tovární*
17 - Karel ABRAHAM - CZE - Honda - 15 - Open
18 - Colin EDWARDS - USA - Forward Yamaha - 8 - Open
19 - Michele PIRRO - ITA - Ducati - 7 - Tovární
20 - Broc PARKES - AUS - PBM - 6 - Open
21 - Danilo PETRUCCI - ITA - ART - 3 - Open
22 - Hector BARBERA - SPA - Avintia - 2 - Open

* tovární specifikace Ducati pod pravidly kategorie Open

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist