De Puniet: Úspěšný test s novou Suzuki

Suzuki to myslí s comebackem do MotoGP opravdu vážně: Randy de Puniet testoval na okruhu GP v japonském Motegi poprvé nový motocykl MotoGP o objemu 1000 ccm s řadovým čtyřválcovým motorem.

De Puniet: Úspěšný test s novou Suzuki
32-letý Francouz byl na testech doprovázen novým budoucím týmovým šéfem Davide Briviem a svým soukromým manažerem Ericem Mahém. Jako šéftechnik byl v boxu Suzuki starý známý,  Angličan Tom O’Kane byl dříve šéfinženýrem týmu Kennyho Robertse, později u Suzuki a po roce práce v MS-Superbike u BMW se nyní vrátil nazpět k Japoncům.

Randy de Puniet se cítil hned při prvním svezení s "litrovou" Suzuki skvěle a jeho nejlepší čas měl hodnotu 1:47,00 min, což znamenalo ztrátu 2.031 sec. na loňské Pole-Position mistra světa Jorge Lorenzo, jenž mělo hodnotu 1:44,969 min.
De Puniet byl se Suzuki rychlejší o 0.581 sec. než s Claiming-Rule Aprilii týmu Power-Electronics Jorge Martineze 2012 při GP-Japonska, kdy zajel čas 1:47,581 min a zajistil si tak 14. místo na startovním roštu. Jeho aktuální čas se Suzuki by pak znamenal 13. pozici na roštu.

De Puniet, který závodil v MS-MotoGP 2006 a 2007 s tovární Kawasaki, potom tři roky jezdil za LCR-Honda, 2011 pilotoval Pramac-Ducati a od sezóny 2012 má k dispozici ART-Aprilia, představí novou Suzuki 17. června, tedy den po GP-Catalunya v Barceloně na oficiálních pozávodních testech IRTA, kde tak poprvé dojede k přímému srovnání s ostatní konkurencí královské kubatury MotoGP. Ještě ve stejném týdnu pak bude testovat Suzuki, společně s Hondou, na trati v Aragónu.
Po japonských testovacích pilotech Nobuatusi Aokim - na snímku - a 25-letém Takuyu Tsudovi, jezdícím jinak All Japan Stock 600 Championship právě pro Suzuki, je Randy de Puniet prvním Evropanem, který směl novou Suzuki 1000 ccm řídit.

Suzuki absolvovala MS-MotoGP 2011 pouze s jedním pilotem (Alvaro Bautista), resp. v jednom závodě startoval John Hopkins a potom měla dvouletou pauzu. Pro rok 2014 je plánován tovární návrat se dvěma piloty, ovšem nejdříve si musí Suzuki koupit od některého z existujících týmu Claiming-Rule - například IodaRacing, Forward nebo Paul Bird Motorsport - což bude stát mezi 1 až 1,5 milionů Euro.

Kromě Suzuki ale testovali na okruhu i další značky: S motocyklem Honda RC213V - produkčním prototypem na rok 2014 - byl na okruhu GP-Motegi testovač Hondy Takumi Takahashi (1:47,00 min) a také jeho kolega Kousuke Akíyoshi (1:47,93 min). Za Yamahu zde zároveň testovali druhý z GP ve Valencii 2011 Katsuyuki Nakasuga (1:47,59 min) a další YZR-M1 pak vodil jeho týmový kolega Wataru Yoshikawa (1:47,90 min).

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist