Další podpisy pro rok 2009

Těmi podpisy se samozřejmě rozumí nová angažmá pro následující sezónu. Minulý týden přibyly tři smlouvy a další se rýsují.

Asi největší událostí je již delší dobu avízovaný přestup Nickyho Haydena k italské Ducati. Málokdo je s konkrétní značkou spojován tak, jako Kentucky Kid s Hondou. S její RCV 211V vstoupil v roce 2003 do mistrovství světa, ihned získal titul „Nováček roku“ a v celkovém hodnocení z toho bylo skvělé páté místo. V sezóně 2004 přidal místo osmé, a o rok později se dostal až na stupně vítězů, když skončil na třetím místě. Největšího úspěchu dosáhl v roce 2006, kdy o pět bodů porazil Valentina Rossiho a získal titul mistra světa. Od následující sezóny po přechodu na motocykly o objemu 800 ccm si poněkud přestal s motocyklem RCV 212V rozumět, přeci jen to je mašina ušitá na míru Daniho Pedrosy a Nicky je odkojen silnými a těžkými superbiky. Nejlepšího výsledku s tímto motocyklem se dočkal v podobě druhého místa v Indianapolis, tedy ve chvíli, kdy byl oznámen jeho přestup k Ducati. Je možné, že si Nicky bude s Desmosedici GP9 rozumět, přeci jen tato mašina vyžaduje ostřejší styl a pevnou ruku a obojí tento exmistr světa rozhodně má. U červených bude jeho týmovým kolegou samozřejmě Casey Stoner.


Nicky Hayden přestupuje k Ducati místo Marca Melandriho. O Italových plánech už jsme na našem serveru psali, ale vše teď dostalo konkrétní podobu. Ital se s Kawasaki dohodl na angažmá pro následující dvě sezóny, což potvrdil i manažer zelených Michael Bartholemy. Přestože Ital měl smlouvu s Ducati uzavřenou i pro rok 2009, po špatných výsledcích dokonce uvažoval o předčasném odchodu z týmu během této sezóny. Nakonec se s týmem dohodl, že tuto sezónu dokončí a pro rok 2009 bude volným jezdcem. U Kawasaki tak bude tvořit dvojici spolu s Johnem Hopkinsem.


Další angažmá, které je pro sezónu 2009 již jisté, je v podstatě prodloužení smlouvy letošní. Jedná se o setrvání Randyho De Punieta v týmu Honda LCR Lucia Cecchinella. Tento Francouz nastoupil do MotoGP v roce 2006, kdy si premiéru v této kubatuře odbyl v týmu Kawasaki a skončil na šestnáctém místě. Za zelené nastoupil i v roce 2007 (celkově 11.) a od letošního roku startuje na Hondě týmu LCR (zatím 16.). Rozhodně nikdo nemůže De Punietovi upřít jeho rychlost, ale největším problémem je to, že padá příliš často. Pro mnohé je proto jeho angažmá spíše překvapením, protože například jeho méně nápadný krajan Sylvain Guintoli letos nasbíral o třináct bodů více a přesto jeho smlouva v MotoGP pro rok 2009 není pravděpodobná.


V předchozích třech případech se už jednalo o hotové věci. Věc poslední sice zatím není potvrzená oficiálně, o to je však zajímavější. Poté, co Sete Gibernau úspěšně testoval Ducati Desmosedici (GP8 i GP9) se velmi nahlas hovořilo o tom, že ještě v průběhu této sezóny nahradí trápícího se Melandriho. I když k tomu nakonec nedošlo, vypadá to, že Seteho na startovním roštu uvidíme aspoň s příštím roce. Skutečně by měl sedlat motocykl Ducati Desmosedici GP9 a to v týmu ONDE 2000 bratrů Pabla a Angela Nietových. Znamenalo by to, že Ducati pojede příští rok s pěti motocykly.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist