Čtvrtá GP sezony – Velká cena Španělska

Z Argentiny rychle přepravili veškerý závodní materiál na starý kontinent, kde je na programu první evropská Grand Prix sezony, jenž zároveň odstartuje sérii šesti podniků v řadě na území Evropy. Ve španělském Jerezu také zahájí sezonu Red Bull Rookies Cupu s českým jezdcem Martinem Gbelcem - Gran Premio bwin de España.

Čtvrtá GP sezony – Velká cena Španělska

Kapitoly článku

Jen pár dnů po skončení argentinské Grand Prix už celý motocyklový seriál míří do Andalusie, kde je tento víkend Velká cena Španělka. Okruh v Jerez de la Frontera leží jen pár kilometrů od pobřeží Afriky, takže nabízí klima, které je pro jezdce motocyklů příznivé po větší část roku. Právě proto je tento okruh častou volbou pro testování a většina jezdců motocyklového mistrovství světa ho dobře zná.

Závodní areál Španělé postavili v roce 1986 a výraznou modernizaci naposledy prodělal v roce 2002 a 2005. Se jménem španělského okruhu jsou také spojovány různé finanční problémy a nějakou dobu trvalo než byl v kalendáři motocyklového seriálu Grand Prix potvrzen. Jerez je ale velmi oblíbeným místem, které se těší velké návštěvnosti z řad fanoušků motocyklového sportu.
Dráha Jerezu je dlouhá 4423 metrů, v nejširším bodě má 11 metrů a nejdelší rovinka měří 607 metrů. V jednom kole je celkem 13 zatáček – 5 levých a 8 pravých.

Jednotný dodavatel pneumatik (MotoGP) Bridgestone udělal změnu v přídělu předních hladkých pneumatik, která je v platnosti od závodu v Jerezu, ale jezdci si ji už mohli vyzkoušet v Argentině. Jedná se o to, že nyní mají u přední hladké pneumatiky možnost volby z tří směsí ve srovnáni s dvěma, které měli až doteď. Navíc se zvyšuje počet předních pneumatik na jezdce a závodní víkend z devíti kusů na rovných deset.

!!! Nezapomeňte, je tu tipovací soutěž o pohár pro nejlepšího Tipaře roku 2014 !!! - ZDE


MotoGP – preview

Od poslední Grand Prix nás dělí jen tři dny, takže si současnou situaci stručně zrekapitulujme. V úvodních třech Grand Prix sezony získal Marc Márquez (Repsol Honda Team) tři pole position, tři vítězství v závodu a jedno nejrychlejší kolo závodu. To je neuvěřitelná bilance, kterou naposledy dokázal v roce 2010 Jorge Lorenzo Už tuto neděli může Márquez přepsat historii. To bude startovat do své jubilejní sté Grand Prix kariéry jezdce mistrovství světa silničních motocyklů. Španěl závodí od roku 2008 a za tu dobu získal tři tituly mistra světa v třídách do 125ccm (2010), Moto2 (2012) a MotoGP (2013). Nyní je Marc Márquez vedoucím jezdcem průběžného hodnocení s náskokem devatenácti bodů.
Na druhé pozici je po třech kolech seriálu Dani Pedrosa (Repsol Honda Team), který dosud skóroval jedním třetím a dvěma druhými místy. Na týmového kolegu ztrácí devatenáct bodů a ty nebude nijak snadné vymazat. Pedrosa se o to jistě pokusí, protože jeho cílem je samozřejmě vítězství v šampionátu a to momentálně znamená porazit Marca Márqueze. Za stávající situace se to jeví jako docela těžký úkol, ale kdo ví, třeba už v Jerezu bude vše vypadat jinak. Na jihu Španělska Dani Pedrosa umí zajet dobrý závod. Od roku 2005 tam ani jednou nechyběl na stupních vítězů a tuto sérii bude chtít prodloužit. Každopádně se bude muset plně koncentrovat na závod a nenechat se ovlivnit myšlenkami na to, že by třeba jednou mohl závodit v továrním týmu Suzuki.
S jedním umístěním na stupních vítězů a celkem jednačtyřiceti body je na třetí pozici průběžného hodnocení Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP). V Argentině Rossi plánoval útok na stupně vítězů, ale ne vše se mu v závodu podařilo, a když byl Stefanem Bradlem vyvezen mimo trať, přišel o poslední možnost na pódium zaútočit, třebaže se v závěru hodně snažil. Závod v Jerezu je pro italského závodníka novou výzvou, protože místní okruh velmi dobře zná, ale naposledy tam bodoval umístěním na stupních vítězů v roce 2010.

Sedm bodů za Rossim je Andrea Dovizioso (Ducati Team), jemuž se podařil dobrý vstup do sezony, když už ve druhé Grand Prix roku získal umístění na stupních vítězů v Austinu, kde byl třetí. V Argentině byl Dovizioso poprvé za hranicí první pětky a za deváté místo v cíli si odvezl sedm bodů. V jeho případě ale nejlepší výsledky povedou k omezení výhod Ducati v rámci předpisů OPEN.
První pětici nejrychlejších uzavírá třetí Ital v pořadí Andrea Iannone (Pramac Racing), jemuž se šestým místem v Argentině podařilo zajet dosud nejlepší výsledek v kariéře jezdce MotoGP. Iannone je o poznání živější než jsme ho vídávali loni a začíná připomínat toho Iannoneho, který kdysi tak řádil v kategorii Moto2. Také on, pokud docílí umístění na stupních vítězů, může přispět k omezení výhod Ducati v rámci OPEN.

Na šesté pozici je Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP), který má na základě tréninkových jízd a kvalifikací rozhodně na víc, ale v závodech to zatím neumí úspěšně prodat. Sedmý Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) v Argentině letos poprvé získal pódium, které pro něho znamenalo hodně a díky tomu by se zdálo, že je zpátky ve hře. Ještě to ale nemůžeme říct stoprocentně, a uvidíme, jak si povede v Jerezu.
Nejlepším jezdcem kategorie OPEN je v této fázi šampionátu Aleix Espargaró (NGM Mobile Forward Racing). Španěl je v průběžném hodnocené osmý a to zejména díky tomu, že v závodu argentinské Grand Prix spadl. Stačil se vrátit do závodu a ve finále bodovat patnáctým místem v cíli, ale přišel tím o hodně pozic. Třeba na pátého Iannoneho ztrácí pět bodů a ty bude chtít na domácí půdě zpátky.

Český závodník Karel Abraham (Cardion AB Motoracing) je v průběžném hodnocení šestnáctý. Po třech závodech má na kontě osm bodů a velmi zajímavé vyhlídky, protože jen na třináctého Scotta Reddinga (GO&FUN Honda Gresini) jich ztrácí tři. Abraham je viditelně v dobrém rozpoložení, rameno zřejmě tolik nebolí a vědomí, že dokáže rovnocenně bojovat s ostatními soupeři kategorie OPEN může přidat nejen motivaci, ale potřebné “kilowatty“ navíc.
Hodně těžké období prožívá Álvaro Bautista (GO&FUN Honda Gresini). Jezdec Hondy v tovární specifikaci RC213V dosud ani jednou nebodoval a proto ani nefiguruje v tabulce průběžného hodnocení. Pokud bude takto nadále pokračovat, místo u Gresiniho si rozhodně neudrží.

Průběžné hodnocení MotoGP ZDE

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist